کد خبر: 863348
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷
پس از سازماندهي برگزاري اردوي جهادي در خوزستان توسط قرارگاه جهادي امام رضا(ع) اينبار اردوي جهادي در پنج استان كشور برگزار مي‌شود.
بي‌توجهي به استان‌هايي كه در هشت سال جنگ تحميلي خسارت ديده‌اند و طي سال‌هاي پس از جنگ در سايه غفلت مسئولان روند بازسازي آنها به كندي پيش رفته است، جهادگران را بر آن داشت تا براي كمك به اين مناطق جنگي ترغيب شوند.
كرمانشاه، كردستان، ايلام و آذربايجان‌غربي از جمله استان‌هاي مورد نظر است. افزون بر اين چهار استان در غرب كشور، با تلاش‌هاي صورت گرفته توسط رابطان قرارگاه در استان‌ها و گروه‌هاي شناسايي، مناطق محروم و نيازمند استان خراسان نيز شناسايي و اطلاعات آنها جمع‌آوري شده است تا خدمات دقيق‌تر و بهتري به آنها نيز ارائه شود.
 
اين طرح بزرگ جهادي از تاريخ 15 مرداد 96 الي 15 شهريور96 در قالب سه بخش «جهاد پزشكي»، «جهاد عمراني» و «جهاد فرهنگي» در اقصي نقاط محروم استان‌ها برگزار مي‌شود.  بخش «عمراني» شامل نوسازي مدارس، ساخت و بهسازي منازل ايتام، بخش «جهاد پزشكي» شامل خدمت‌رساني در حوزه بهداشت دهان و دندان و مشاوره روانشناسي و بخش «علمي – فرهنگي» شامل بورسيه تحصيلي هزاران دانش‌آموز و اشتغالزايي براي بانوان در شهرها خواهد بود.
 
 گفتني است، اين اردو تفاوت خاصي نسبت به ساير اردوهاي جهادي برگزار شده دارد چنانچه برخلاف سال‌هاي قبل كه گروه‌هاي جهادي پس از وارد شدن به روستا با بررسي منطقه، شروع به سازندگي مي‌كردند، امسال با هدف انسجام بيشتر، با تمركز اصلي روي دهستان‌ها، پروژه‌ها به واسطه نمايندگان قرارگاه در استان‌ها و با كمك اهالي دهستان‌ها شناسايي مي‌شود و پس از آن كار پيش مي‌رود.  ذكر اين نكته ضروري است كه علاقه‌مندان مي‌توانند جهت دريافت اطلاعات تكميلي به تارنماي g- emamreza. ir  مراجعه كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار