کد خبر: 863210
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
مدیرکل کتابخانه عمومی کردستان:
مدیرکل کتابخانه عمومی کردستان گفت: علی‌رغم مصوبات شورای تامین برای حل و فصل این مشکل، پیگیری در مراجع قضایی در حال انجام و پرونده همچنان مفتوح است ولی هیچ کدام به نتیجه نرسیده‌ایم.

به گزارش جوان در کردستان، اسماعیل احمدی شامگاه شنبه در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در سال‌جاری در سنندج اظهار کرد: در بحث زمین کتابخانه عمومی سنندج، بین کتابخانه عمومی و شرکت غله استان مناقشه‌ای وجود دارد و هر کدام مستندات قانونی دارند.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم مصوبات شورای تامین برای حل و فصل این مشکل، پیگیری در مراجع قضایی در حال انجام و پرونده همچنان مفتوح است ولی هیچ کدام به نتیجه نرسیده‌ایم.

مدیرکل کتابخانه عمومی کردستان تصریح کرد: متاسفانه بخشی از تجهیزات و امکانات کتابخانه‌های عمومی در این انبار قدیمی پشت درهای قفل شده باقیمانده و این بحث اداره‌کل کتابخانه‌های استان را متضرر کرده است.

احمدی در ادامه به وضعیت کتابخانه‌های عمومی در سطح استان اشاره کرد و گفت: 50 کتابخانه عمومی در حال حاضر شامل 35 کتابخانه مشارکتی با 32 هزار نفر عضو در زیربنای 21 هزار مترمربع در استان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: 6 پروژه نیمه‌تمام کتابخانه با پیشرفت‌های فیزیکی مختلف در سطح استان وجود دارد که اتمام و بهره‌برداری از آنها یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد است.

مدیرکل کتابخانه عمومی کردستان تصریح کرد: علی‌رغم وجود هفت کتابخانه، شامل سه کتابخانه بزرگ که هر کدام از آنها بیش از 2 هزار و 500 نفر عضو دارند یک باور غلط مبنی بر اینکه مردم سنندج کتاب نمی‌خواهند وجود دارد.

احمدی با بیان اینکه کتابخانه‌های موجود در شهر سنندج همین میزان اعضا را می‌تواند پاسخگو باشد، اذعان کرد: مشکل اصلی ما در مرکز استان این است که در غرب شهر سنندج هیچ کتابخانه‌ای وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه باید به فکر کارهای فرهنگی و فضاهای فرهنگی در غرب شهر سنندج باشیم، گفت: در مناطق حاشیه مانند نایسر با وجود حدود 80 هزار نفر جمعیت هیچ مرکز فرهنگی وجود ندارد.

مدیرکل کتابخانه عمومی کردستان تصریح کرد: ایجاد کتابخانه سیار در شهر سنندج با هدف سرویس‌دهی به مناطق حاشیه و با اولویت نایسر، از برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان است که باید دو دستگاه اتوبوس آن را شهرداری تامین کند.

وی به خرید کتاب از محل اعتبارات استانی نیز گریزی زد و گفت: در بحث جذب اعتبارات استانی برای خرید کتاب در استان توفیقی حاصل نشد ولی خوشبختانه با رایزنی‌هایی که با کتابخانه‌های عمومی مرکز انجام شد، اعتبارات خوبی جذب کردیم.

مدیرکل کتابخانه عمومی کردستان اظهار کرد: 150 میلیون تومان اعتبار برای خرید تجهیزات نیز جذب شده است و در بحث نیم‌درصد کتابخانه‌ها از محل درآمد شهرداری‌ها 85 میلیون تومان از شهرداری سنندج وصول شده است.

مدیرکل کتابخانه عمومی کردستان عمر بالای ساختمان‌های کتابخانه‌های عمومی در سطح استان را متذکر شد و گفت: عمر ساختمان‌های این نهاد به صورت میانگین حدود 40 سال است و همین موجب شده هاعتبارات زیادی را بابت نگهداری این فضاها هزینه کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر