کد خبر: 863195
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان :
شمارگان کتاب‌های منتشره در استان سمنان به کمتر از از 900نسخه رسیده است
 سیما رجبی معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از انتشار 425 عنوان کتاب در این استان طی سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: این کتب در مجموع در شمارگان 371 هزار و 970 نسخه به بازار کتاب راه یافتند.
وی با بیان اینکه 377 عنوان از این 425 عنوان آثار تالیفی هستند افزود: 48 عنوان از کتب منتشره این استان نیز آثار ترجمه شده بودند.
معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه 89 عنوان از کتب منتشر شده ناشران سمنانی برای بار دوم منتشر شدند گفت: 336 عنوان از عناوین منتشره سال گذشته نیز چاپ اول بودند.
وی از فعال بودن 24 ناشر این استان در یک سال اخیر خبر داد و تصریح کرد: 6 ناشر از این جمع خانم‌ها و ماباقی را ناشران مرد تشکیل دادند.
رجبی با اشاره به بخشی از فعالیت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان در حوزه کتاب از برپایی 23 نمایشگاه کتاب در سال گذشته خبر داد و افزود: این نمایشگاه در شهرستان‌های مختلف استان برگزار و استقبال خوبی از آنها شده است.
معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از موافقت اصولی با 6واحد فعال در حوزه چاپ این استان در سه ماهه اول 96 خبر داد و گفت: راه‌اندازی هر کدام از این چاپخانه‌ها به ایجاد حداقل پنج فرصت شغلی جدید در استان می‌انجامند.
وی با اشاره به اینکه در این سه ماهه 10 مجوز آموزشگاه فرهنگی هنری آزاد در استان مجوز گرفتند ادامه داد: این مجوزها نیز حداقل 20شغل در استان ایجاد می‌کنند و همه آنها نیز باید تا پایان امسال راه‌اندازی شوند.
وی از صدور سه مجوز انتشاراتی در این استان در سه ماهه بهار 96 خبر داد و گفت: تنها در این سه ماهه حداقل 40 شغل در حوزه فرهنگی هنری در استان ایجاد شده است.
کاهش تیراژ کتاب در ایران و خصوصا در استان های مختلف در چند دهه اخیر همواره سیر نزولی داشته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار