کد خبر: 863188
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
با حضور وزیر بهداشت،
مرکز تصویربرداری و ام. آر. آی بخش خصوصی گرمسار روز شنبه با حضور سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شماری از مسوولان استانی و محلی به بهره برداری رسید.
 برای ساخت این مرکز با 10 هزار متر مربع مساحت و 2 هزار و 500 متر مربع زیربنا 70 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایرنا گفت: بخش خصوصی برای تجهیز این مرکز 130 میلیارد ریال هزینه کرد که شامل دستگاه تصویر برداری ام. آر. آی 1.5 تسلا، سی تی اسکن 16 اسلایس، OPG، رادیولوژی، ماموگرافی و سونوگرافی است.
مهدی شادنوش ظرفیت پذیرش روزانه این مرکز را 400 نفر اعلام کرد و گفت: ساخت کلینیک تخصصی شبانه روزی شامل بخش های های قلب ، مغز ، چشم، زیبایی و آزمایشگاه در برنامه توسعه ای این مرکز قرار دارد که در آینده اجرایی می شود.
ام. آر. آی (MRI) روشی است که می توان با کمک گرفتن از آن تصاویر بسیار دقیق و واضحی از اندامهای درون بدن بدست آورد. MRI مخفف کلمه لاتین Magnetic Resonance Imaging به معنی تصویر برداری با تشدید مغناطیسی است که از حدود نیم قرن پیش به کمک درمان پزشکی آمد و آخرین و پیشرفته ترین دستگاه MRI در دنیا، دستگاه 1.5 تسلا است.
همچنین امروز ا‌ولین کلینیک داندانپزشکی کشور با حضور وزیر بهداشت در دانشکده داندانپزشکی سمنان به بهره برداری رسید.
 این کلینیک با صرف هزینه ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار برای روستائیان به ویژه روستاهای جنوب شهر دامغان در نظر گرفته شده است.
در ادامه سفر وزیر بهداشت، مرکز خدمات جامع سلامت شهری مهر شهرستان سمنان با 900 میلیون تومان اعتبار به بهر برداری رسید.
این پایگاه با 350 متر مربع از محل تامین اعتبار این طرح استانی، اعتبارات ابلاغی وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی و تفاهم نامه ساخت واحدهای بهداشتی و درمانی بوده است.
 سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در سفر یک روزه به شهرستان های دامغان ، سمنان، گرمساار و مهدیشهر ، هشت طرح بهداشتی و درمانی را با صرف 124 میلیارد تومان به بهره برداری رساند و عملیات ساخت 2 طرح بهداشتی با برآورد 192 میلیارد ریال اعتبار نیز آغاز شد.
در استان سمنان 2 دانشگاه علوم پزشکی فعالیت دارد .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار