کد خبر: 863113
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۱
رازهاي تلاش آهسته اما پيوسته براي رسيدن به آرزوها
بسياري از آدم‌هايي كه دور و اطراف ما حضور دارند وقتي از تلاش و كوشش با آنها گفت‌وگو مي‌كنيم...
پريناز مهرابي
 
بسياري از آدم‌هايي كه دور و اطراف ما حضور دارند وقتي از تلاش و كوشش با آنها گفت‌وگو مي‌كنيم، گمان مي‌كنند تلاش يعني اينكه بايد از تمام زندگي خود دست بكشند و فقط در يك بخش يا يك بعد از آن پيش بروند مثلاً انتخاب يك رشته ورزشي خاص، مطالعه يا. . . اما در اصل مي‌توانيم معناي اين لغت را طوري براي خودمان مطرح و در دايره لغت خودمان ترجمه كنيم كه تلاش در هر امري يعني شروع كردن و گام برداشتن در عرصه‌اي كه به آن علاقه‌مند هستيم، هر چند كه گام‌هاي كوچكي را در اين مسير برداريم. در واقع به گونه‌اي مي‌توانيم تلاش‌هايمان را در زندگي انتخاب كنيم كه در زندگي خود به دنبال معناي آن باشيم و با اين تلاش‌ها راه‌هايي را ابداع و ايجاد كنيم كه ما را از تاريكي دور كند و نااميدي را از زندگي ما برهاند. البته همه اين اتفاقات به شرط اين است كه در راه خود مداومت و پيگيري به خرج دهيم و از افراط و تفريط دوري كنيم و به نسبت زماني كه در دست داريم، وسايل و ابزاري كه داريم، در امور گوناگون تلاش كنيم و به ثمره و ميوه آن دست پيدا كنيم.
 
با انجام اين تلاش‌هاي ذره ذره در امور دلخواه خودمان كم كم طي سال‌هاي متمادي به كوهي از آنها دست پيدا مي‌كنيم. برخي از عواملي كه در حيطه و ميدان تلاش كردن ما نقش اساسي ايفا مي‌كند، داشتن انضباط يا نوعي پيگيري و برنامه‌ريزي مداوم براي انجام و رسيدگي به امور مختلف است. مثل فردي كه قصد تلاش در حيطه خاصي مثل تغيير شيوه غذا خوردن يا رژيم غذايي را دارد يا ورزش، شروع مطالعه و. . . مي‌تواند با انجام حركات لاك پشتي به صورت آهسته اما پيوسته بيشترين و قدرتمند‌ترين مقدار تلاش را به صورت اثرگذار انجام بدهد يا حتي به برترين و اعلي‌ترين حد خود برسد، قله‌هاي موفقيت را يكي پس از ديگري فتح و به آرزوها دست پيدا كند. عامل ديگري كه مي‌توانيم در حيطه تلاش كردن خود پياده كنيم، طرح و ايجاد يك نقشه كلي براي دستيابي به اهداف خودمان است، در اينجا مقصود اين نيست كه هر روز به دنبال ايجاد تحول يا تغيير اساسي به خاطر تلاشي كه به خرج داده‌ايم باشيم، بلكه منظور اين است كه درباره مسيري كه قرار است در آن حركت كنيم نقشه‌اي در دست داشته باشيم و هر از گاهي نقشه كلي مسير خودمان را بررسي كنيم تا از راه و هدف اصلي خود خارج نشويم. در كل اين بعد از وجود انسان همانند چاه آبي است كه با كند و كاو و جست‌وجو و بهره‌برداري بيشتر، اما به موقع و در صورت نياز در هر زمينه‌اي كه در آن تلاش به خرج مي‌دهيم مي‌توانيم آب بيشتري از اين چاه برداشت كنيم.
 چه خوب است ما در هر شغل يا مرتبه‌اي كه قرار داريم به صورت يك الگو باشيم تا ديگران معنا و مفهوم كار و جايگاه خوب و درست در هر حيطه‌اي را بشناسند. كلاه خود را قاضي كنيم و ببينيم تلاش‌هاي ما در زندگي كنوني چه چيزي براي ما و ديگران به ارمغان آورده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر