کد خبر: 862826
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۵
كبري فرشچي
كبري فرشچي

هر از چند گاه تخلفات عجيب و غريب رستوران‌ها رسانه‌اي مي‌شود؛‌حدود دو هفته پيش بود كه رئيس گشت‌هاي مشترك تعزيرات حكومتي استان تهران از شناسايي، جريمه و پلمب يك واحد كبابي در منطقه شكوفه تهران خبر داد كه با استفاده از امحا و احشاي حيواني و گوشت‌هاي فاسد و غيرقابل مصرف اقدام به طبخ كباب مي‌كرد. رعايت نكردن ضوابط بهداشتي يا استفاده از مواد اوليه نامرغوب حكايت برخي از كاسب‌هايي است كه حبيب خدا نيستند و صداي خلق خدا را هم در آورده‌اند. حالا هم رئيس سامانه بهداشت 190 مي‌گويد، صنف نانوايي و اغذيه‌فروشي ركورددار شكايت بهداشتي هستند.
 
آنطور كه محراب آقازاده، رئيس سامانه بهداشت 190 مي‌گويد: تعداد هزار و 5 خبر شكايت منجر به كشف، جمع‌آوري و معدوم‌سازي كالاهاي آسيب‌رسان به مصرف‌كننده به ميزان هزار و 843 كيلوگرم و 759 ليتر انواع مواد‌غذايي فاسد، تاريخ مصرف گذشته و غير قابل مصرف شد كه بيشترين اين مواد غذايي شامل خيار شور، انواع لبنيات تاريخ گذشته و فاسد، آبميوه تاريخ گذشته و لواشك بوده است.
 
اقدامات بازرسان بهداشت‌محيط منجر به معرفي 244 متخلف به مراجع قضايي، صدور هزار و 485 اخطار كتبي به منظور رفع نواقص بحراني و غير‌بحراني و 250 مورد رفع نقص شده است.
با تمام اينها اما ضعف نظارت‌ها همچنان موجب شده تا نه فقط در رستوران‌هاي بين راهي بلكه حتي در وسط پايتخت و شهرهاي بزرگ و در رستوران‌هاي معروف و گرانقيمت هم شاهد انواع و اقسامي از تخلفات باشيم؛ تخلفاتي كه بازرسان وزارت بهداشت از آنها خبر ندارند و به همين خاطر هم لازم است تا خودمان دست به كار شويم و خبر اين تخلفات را بدهيم و پيگير برخورد با آنها باشيم.
 رئيس سامانه بهداشت 190 هم در اين‌باره مي‌گويد: سامانه بهداشت 190 به طور شبانه‌روزي و در تمام ايام هفته، آماده دريافت شكايت‌هاي بهداشت محيط و بهداشت حرفه‌اي است. هموطنان عزيز مي‌توانند از اقصي نقاط كشور با شماره تلفن 190 با اين سامانه تماس حاصل و شكايات بهداشتي خود را مطرح كنند تا در اسرع وقت رسيدگي شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار