کد خبر: 862809
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱
سرباز وظيفه در پادگان ارتش شهرستان آبيك قزوين سه هم‌خدمتي‌اش را با شليك گلوله به قتل رساند، پنج نفر را هم زخمي و سرانجام اقدام به خودكشي كرد.
اين حادثه عصر روز یک‌شنبه  اتفاق افتاد. زماني كه امدادگران در محل حاضر شدند، معلوم شد كه سه سرباز به علت شدت جراحت جان باخته‌اند و سرباز ضارب و پنج سرباز ديگر كه دچار جراحت شديد بودند با بالگرد به بيمارستان‌هاي قزوين منتقل شدند. وضعيت سه نفر از مجروحان حادثه از جمله ضارب حادثه وخيم اعلام شده است. اولین‌گزارش‌ها حکایت از این داشت که ضارب به علت مخالفت با انتقالی‌اش دست به این کار زده است.  دكتر منوچهر مهرام، رئيس دانشگاه علوم پزشكي قزوين گفت: گلوله از كنار قلب ضارب عبور كرده و به ريه وي آسيب رسانده است. همچنين كليه چپ يكي از اين مصدومان نيز به شدت آسيب ديده بود كه از بدن وي خارج شد و دو مصدوم ديگر نيز از ريه و قلب آسيب جدي ديده‌اند. وي اضافه كرد: سه مصدوم ديگر نيز كه از ناحيه شكم و دست و پا و لگن آسيب ديده‌اند هم اكنون در بخش بستري هستند و وضعيت باثبات‌تري نسبت به ساير مصدومان دارند.  اميرسرتيپ ‌دوم علي ساماني، رئيس بازرسي نيروي‌زميني ارتش گفت: ضارب اول بهمن سال قبل به خدمت سربازي اعزام شده بود و در يكي از پادگان‌هاي نيروي‌زميني مشغول به خدمت بود و قبل از حادثه در دو نوبت از مرخصي طولاني ‌مدت راه دور و كوتاه‌ مدت استفاده كرده بود.
 
سرتيپ ساماني با اشاره به اينكه سرباز ضارب هنگام نگهباني اقدام به تيراندازي كرده‌است، افزود: وي هيچگونه مشكل خدمتي در طول مدت خدمت با سربازان و فرماندهان نداشته‌است، اما بررسي‌هاي اوليۀ پزشكي و بازرسي‌هاي دقيق از محل حادثه نشان مي‌دهد ضارب احتمالاً دچارجنون آني (سايكوز گذرا) شده و در اقدامي ناگهاني به سمت سربازان حاضر در آسايشگاه و هم‌خدمتي‌هاي خود كه در حال استراحت بودند، تيراندازي و بلافاصله نيز اقدام به خودزني كرده‌است. وي گفت: تحقيقات بيشتر در اين باره جريان دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار