کد خبر: 862761
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
لاريجاني پس از تصويب يك فوريت طرح مقابله با اقدامات تروريستي امريكا:
رئيس مجلس شوراي اسلامي، گفت: رأي بسيار بالاي طرح مقابله با امريكا با وجود عقايد سياسي متفاوت نشان مي‌دهد در مقابله با اقدامات ماجراجويانه امريكا همه يكصدا هستند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي، گفت: رأي بسيار بالاي طرح مقابله با امريكا با وجود عقايد سياسي متفاوت نشان مي‌دهد در مقابله با اقدامات ماجراجويانه امريكا همه يكصدا هستند.
به گزارش فارس، علي لاريجاني سه‌شنبه (دیروز) پس از تصويب يك فوريت طرح مقابله با اقدامات ماجراجويانه و تروريستي امريكا در منطقه طي سخناني، اظهار داشت: اين طرح با رأي بسيار بالايي تصويب شد، با آنکه چند نفر از موافقان نزد بنده آمدند و گفتند كه دستگاه آنها براي رأي‌دهي دچار اختلال شده بود. اين رأي بسيار بالا عزم ملت ما را در مبارزه با امريكا نشان مي‌دهد.
 رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: در مجلس شوراي اسلامي كه عقايد سياسي متنوعي وجود دارد كاملاً در اين رأي‌گيري - كه در مقابله با اقدامات ماجراجويانه امريكاست- همه يكصدا هستند. با رأي بسيار بالا و استثنايي اين طرح، بايد امريكايي‌ها اين پيام را به درستي درك كنند كه اين كارهايي كه مي‌خواهيد انجام دهيد مقابله با ملت ايران است و مجلس شوراي اسلامي با همه وجود در مقابل اقدامات آنها خواهد ايستاد. لاريجاني همچنين عنوان كرد كه دو نفر از مخالفان نيز به بنده گفتند كه «ما با اصل طرح موافقيم و بر اين عقيده هستيم كه نياز به تقويت دارد» كه اميدواريم با بررسي كميسيون‌هاي اصلي اين طرح تقويت شود.
بر اساس این گزارش، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي پس از اظهارات علي لاريجاني يكصدا شعار «مرگ بر امريكا» سر دادند.
   طرح مقابله با اقدامات خصمانه امريكا بايد قدرتمندتر تنظيم مي‌شد
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حسينعلي حاجي دليگاني در جريان بررسي يك فوريت این طرح در صحن علني به عنوان مخالف اظهار داشت: بنده با اين طرح مخالف نيستم اما اين طرح را پاسخگوي تمام دشمني‌ها و جنايت‌هاي امريكا نمي‌دانم و اين طرح بايد قوي‌تر، محكم‌تر و با ابعاد وسيع‌‌تر تهيه مي‌شد. وي ادامه داد: يكي از نكاتي كه بايد در اين طرح ديده مي‌شد اين بود كه بايد متناسب با آرمان‌ها و همچنين تراز انقلاب اسلامي با امريكاي جنايتكار مقابله مي‌شد، امريكايي‌ها هر زمان طرحي را تصويب كرده‌اند، ضمانت اجرايي آن را هم در آن ديده‌اند. حاجي‌دليگاني تأكيد كرد: در اين طرح ضمانت اجرايي براي مصوبات كمتر ديده شده، البته نقاط قوت هم در اين طرح وجود دارد و نقاط ضعف آن مي‌تواند تكميل شود.
 نماينده مردم شاهين‌شهر تصريح كرد: امريكايي‌ها 6 ميليارد دلار از اموال ما را دزديده‌اند، ما بايد راهكارهايي را بررسي مي‌كرديم تا بتوانيم اين مبالغ كه حق ملت ايران است از حلقوم آنها در بياوريم. ما بايد در اين طرح پيش‌بيني مي‌كرديم كه با همه شركت‌ها كه به نفع امريكا در منطقه فعاليت‌ مي‌كردند، مقابله مي‌كرديم.  وي اذعان داشت: مگر خبر نداريد شركت فاسد توتال با حمايت امريكا به اصطلاح مي‌خواهد در ايران سرمايه‌گذاري كند كه همين را هم قبول نداريم، همانطور كه در سال 1379تا 87 ما را معطل خود كرد و ما بايد اين شركت‌ها را هم براي ضمانت اجرا در اين طرح مي‌آورديم. حاجي‌دليگاني گفت: طرح بايد روي ائتلاف كشورهاي همسو و مقاومت بيشتر تأكيد مي‌كرد، جمع‌آوري پايگاه‌هاي امريكايي در منطقه بايد مطرح مي‌شد كه كمتر به آن پرداخته شده است. نماينده مردم شاهين‌شهر بيان داشت: بحث تقويت موشكي در اين طرح آمده است اما رزمايش‌هاي موشكي ما و پرتاب ماهواره كه چند سال تعويق شده در اين طرح نيامده است؟ گسترش نيروي قدس بايد در اين طرح بيشتر مورد توجه قرار مي‌گرفت تا ريشه تروريست‌ها در كل منطقه و جهان توسط اين نيرو كنده شود كه در اين طرح ضعف وجود دارد. وي تصريح كرد: حقوق بين‌الملل در اين طرح كمتر ديده شده كه نياز به بررسي بيشتر دارد، همه بايد كمك كنند تا يك طرح همه‌جانبه با ضمانت كافي عليه امريكاي جنايتكار تصويب شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار