کد خبر: 862458
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان:
رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: با رفع کمبود آب و راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی آب محور بیش از 150 هزار شغل جدید در این استان ایجاد می شود.
علی اصغر جمعه ای افزود : بحران آب مانعی بزرگ برای ورود فعالان اقتصادی به سمنان برای سرمایه گذاری است و مسوولان امر برای رفع این چالش مهم در کمترین زمان ممکن اقدام کنند.
وی اظهارداشت : برای راه اندازی صنایع تبدیلی بخش معادن و افزایش اشتغال در استان سمنان، چاره ای جز تامین آب نیست و تهیه طرح های کارشناسی در این زمینه ضروری است.
وی اضافه کرد : بازیافت فاضلاب های شهری و احداث تصفیه خانه های آب برای بازگشت دوباره آب به چرخه صنعت و تولید باید در دستور کار صاحبان واحدهای صنعتی و دستگاه های اجرایی استان سمنان قرار گیرد.
جمعه ای کمبود آب را یکی از دلایل عمده تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرک های صنعتی استان برشمرد و گفت : 40 نوع مواد معدنی در این استان وجود دارد که می توان با رفع کمبود آب برای جلوگیری از خام فروشی این مواد ارزشمند اقدام کرد.
رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان تصریح کرد : انتقال آب دریای خزر به سمنان می تواند بسیاری از نابه سامانی ها اقتصادی را در این استان کاهش دهد و مسولان امر برای عملیاتی شدن این طرح اقدام کنند.
استان سمنان 9.7 میلیون هکتار وسعت، 702 هزار نفر جمعیت، حدود هزار و 800 واحد دارای پروانه بهره برداری در بخش صنعت است که سال 95 موفق به صادرات بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار شدند که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشته است.
 در دولت تدبیر و امید در استان سمنان 87 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 575 میلیارد تومان تفاهم نامه اجرای طرح های مختلف با بخش خصوصی منعقد شده است.
در سال گذشته بیش از 404 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولید نیمه فعال استان سمنان پرداخت شد.
در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد، سال 95 از استان سمنان بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار