کد خبر: 862447
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه :
علی‌اکبر پورجمشیدیان در یادواره شهدای دانشجوی طرح ولایت آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: هجمه سنگین از طرف دشمنان خارجی و داخلی و ناآگاهان نسبت به مجموعه سپاه و ماموریت‌های آن قابل توجه، تامل و رفع بعضی ابهامات در مورد کارها و ماموریت‌هایی که انجام می‌دهیم، لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: زمانی که حضرت امام خمینی(ره) فرمان تشکیل سپاه پاسداران را دادند، دقت و اشراف داشتند که دستگاه‌های نظامی و امنیتی در کشور وجود دارد و با وجود آن دستگاه‌ها، امام (ره) فرمان تشکیل سپاه پاسداران را صادر کردند، اگر قصدشان تقویت بنیه امنیتی و نظامی بود، می‌فرمودند جوانان انقلابی وارد ارتش و دیگر دستگاه‌ها شوند، اینکه امام(ره) فرمان تشکیل سپاه را دادند نیتی فراتر از انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی داشتند.

 پورجمشیدیان خاطرنشان کرد: امر نظامی محدود به شرایط خاصی است؛ حال که جنگ تمام شده چرا نیروی نظامی داشته باشیم و هزینه شود؟ عده‌ای می‌گفتند ارتش و سپاه را ادغام کنیم و اولین کسی که با این حرف مخالفت کردند، بنیانگذار جمهوری اسلامی و سپس حضرت آقا بودند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: اینکه سپاه پاسداران در عرصه‌های مختلف در مواقع لزوم وارد می‌شود و ماموریت‌هایی برای خودش ردیف کرده و انجام می‌دهد؛ این طور نیست که تشخیص خودش باشد و خودسرانه فرماندهان سپاه این کار را انجام دهند. مثلا در عرصه مسائل فرهنگی و یا مسائل سیاسی و بصیرت‌افزایی افکار عمومی وارد شود یا در عرصه مسائل سازندگی اگر پاسدارهای ما ورود می‌کنند و در عرصه اقتصادی، این را جزو وظایف خود می‌دانند.

پورجمشیدیان تاکید کرد: این جزو قانون است که در زمان صلح امکانات و تجهیزات نیروهای مسلح باید در خدمت سازندگی و عمران کشور قرار گیرد.درست است که نیروی متخصصی که زمان دفاع مقدس 13 کیلومتر پل را روی باتلاق هور و هویزه زد را کنار بگذاریم و خارجی‌ها را بیاوریم پای کار؟ اساساً با منطق و تفکر انسان عاقل جور درنمی آید.

وی اظهار کرد: فرض کنید الان مشخص شود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از این طرح‌هایی که اجرا کرده 10 هزار میلیارد هم برده، که نبرده، این درآمد از آن کیست؟ جیب پاسداران و فرماندهان؟ خیر، وارد خزانه این دولت و نظام می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر