کد خبر: 862404
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶
چاپ نخست كتاب «خاتم عشق» تأليف سيد مجيد پورطباطبايي كه سير تطور آراي خاورشناسان و غربيان درباره پيامبر اعظم(ص) را بررسي مي‌كند، منتشر شد.
مؤلف «خاتم عشق» كوشيده با مطالعه هر آنچه از قلم خاورشناسان و متفكران غربي درباره حيات رسول ‌اعظم(ص) به طبع رسيده و به فارسي برگردانده شده و پاره‌اي از آنچه ترجمه نشده اما به‌ نقل از نوشته‌هاي ديگر محققان در دسترس بوده، مرور كاملي بر روند تحول ديدگاه‌ها داشته باشد و در موارد لازم نقد مستدل كند.
 
يكي از نكات قابل تأمل «خاتم عشق» اين است كه با سه كتاب ديگر به نام‌هاي دوران اول زندگي حضرت رسالت (ص): از تولد تا هجرت، دوران آخر زندگي رسول‌الله: از هجرت تا غدير و فقدان حضرت رسالت (ص): جانشيني و رحلت، دنبال خواهد شد. اين اثر در سه بخش نوشته شده است. بخش اول خاورشناسي، دوره‌هاي خاورشناسي و روش‌هاي خاورشناسان را مورد بررسي قرار مي‌دهد.
 
بخش دوم كتاب با عنوان تطور آراي خاورشناسان و غربيان درباره پيامبر اعظم(ص) تا پايان قرن نوزدهم ميلادي نگاشته شده كه در آن پيشينه مطالعات غربيان درباره رسول خدا (ص)، تصوير رسول‌الله‌(ص) در قرون وسطا، محمد (ص) در اروپاي پس از رنسانس، ذهنيت انديشه‌گران قرن نوزدهم ميلادي درباره رسول الله(ص) و غيره مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد.
در بخش سوم كتاب از تكريم تا تحريف آشكار؛ محمد (ص) در قرن 20ميلادي سخن گفته و آراي انديشمندان و خاورشناسان اين دوره مورد نقد و بررسي قرار مي‌گيرد.
چاپ نخست كتاب در يك هزار و ۴۰۰ صفحه از سوي انتشارات سروش در اختيار علاقه‌مندان قرار گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار