کد خبر: 862399
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
از سخنان استاندار محترم در نشست با منتخبین زن در پنجمین دوره شوراهای اسلامی که اظهار داشتند " در دولت یازدهم بیشترین بها به مدیریت بانوان در سطح بخشدار ، مدیر کل و معاون مدیر کل در این استان داده شد " برمی آید که چهارمحال و بختیاری در طی 4 سال گذشته با انتصاب هیچ زنی در سمت معاون استاندار ، فرماندار ، معاون فرماندار و همچنان بلاتصدی بودن پست معاون مدیر کل امور بانوان و خانواده و تنها با انتصاب 2 زن در سمت بخشدار و 2 زن بعنوان مدیر کل ، رکورد دار مقام کشوری در انتصاب بانوان است و آنچه از برنامه ریزی و اقدامات حمایت گونه استاندار و مدیر کل امور بانوان و خانواده در استانهای سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و آذربایجان غربی در باب موفقیت هایشان در انتصاب بانوان شنیده ایم ، تبلیغات است.

 جناب استاندار، می دانیم که از بهار رفته ، نباید یاد کرد و اگر از واقعیت ها و آنچه گذشت می نویسیم برای تسویه حساب با کسی نیست ، آن تسویه ها ، کار قیامت است.  مرور عملکردها برای مراقبت از امروز و آینده است تا دچار دوباره های تلخ نشویم.  اینکه حضور زنان در شورای  پنجم شهرکرد ،  بعنوان پر جمعیت ترین شهر و مرکز  استان در مقایسه با شورای چهارم  به 2 نفر تقلیل و زنان از شورای شهرهای پر جمعیت و اثرگذار اجتماعی سیاسی مثل فرخشهر، فارسان ، بن حذف  شده اند ،  یعنی حضور کمرنگ زنان در مدیریت شهری مثل مدیریت دولتی . یعنی تنزل و  برگشت به عقب و نمی توان  چشم را به روی این واقعیت بست وعامیانه و نه مسولانه  تنها  واقعیت افزایش تعداد زنان از 21 نفر  به 49 نفر در شوراهای اسلامی  پنجم به واسطه  روستاهای  کمتر از 100 نفر جمعیت را مبنای تغییر اذهان قرار داد. باور کنید که  تنها درشهرستان  خاش  در مرکز سیستان و بلوچستان 131 زن توانسته اند به شوراهای شهر و روستا راه پیدا کنند. و اگر ما هم  حضور خوبی از  زنان در شورای شهرها می دیدیم ، امیدوار می شدیم به تغییر نگاه مسولین و جامعه به زنان و  شاید از آن مهمتر تغییر نگاه خود زنان به مسولیت پذیری در حوزه مدیریت شهری  حاصل می شد در این زمان که از هر زمان دیگری امکانپذیر تر به نظر می رسد.

بهرحال اگر از نگرانی های موجود  در ایجاد عدالت جنسیتی و رفع  نشدن موانع برای حضور زنان در جایگاههای مدیریتی و  تصمیم گیری گفته شد از این  باب است که وضعیت زنان در هر جامعه یکی از معیارها و سنجه هایی است که وضعیت کلی و بخصوص روند توسعه انسانی ، اجتماعی و سیاسی  آن جامعه  را نشان می دهد  وگرنه قصد نداریم در پایان دولت یازدهم ، با رجوع دادن  به مقالات  و هشدارهایی که در همین روزنامه  درخصوص حذف زنان از عرصه مدیریت چاپ شد خاطر شما و مدیران محترمتان را مکدر کنیم و چون می دانیم عملکردها  و اثرها معیار نیستند ، آرزو می کنیم در مراتب بهتر و بالاتری قرار بگیرید و اگر مدیران شما بعلت  رفتارهای حذفی و انسدادی ، منشاء اثر و حرکت برای جامعه مخاطب خود در چهارمحال و بختیاری  نبودند ، ولی بتوانند با استفاده از توان لابیگری باز هم مدیر بمانند . البته نه در چهارمحال و بختیاری که قصد پوست اندازی و نو شدن دارد و آنان را  بیش از این  در خود نمی پذیرد. و صد البته آنان نیز بر این امر واقفند . .

راستی مدیران ضعیف را کی برکنار میکنید ؟!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر