کد خبر: 862214
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان اصفهان :
در سال گذشته ۳۴۹ کودک کار و خیابانی در شهر اصفهان شناسایی شده است، ابراز داشت: از این تعداد ۲۱۳ نفر تبعه غیر ایرانی بودند.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان اصفهان در نشست خبری که به مناسبت ۳۸  سالگی تأسیس سازمان بهزیستی برگزار شد با اشاره به اینکه عمده فعالیت ما در حوزه زنان و کودکان است ،در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بر این اساس چهار دفتر تخصصی در این زمینه در استان اصفهان فعال است.

مرضیه فرشاد با اشاره به اینکه اداره کل بهزیستی استان اصفهان بر فعالیت ۹۰۰ مهد کودک نظارت می‌کند، تصریح کرد: صدور مجوز برای ۵۰ مهد کودک جدید نیز در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ هزار کودک در استان اصفهان از خدمات مهدهای کودک استفاده می‌کنند، افزود: از این تعداد مهدکودک ۱۵۱ مورد در روستاها وجود دارد ضمن اینکه ۵۱ آدینه مهد نیز در استان اصفهان فعال هستند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر در استان اصفهان ۱۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند، اضافه کرد: بر این اساس با در نظر گرفتن جمعیت چهار نفری برای هر خانواده ۴۰ هزار نفر که سه هزار و ۵۰۰ نفر از آنها نیز دانش آموزان و دانشجویان هستند از بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند.

فرشاد با بیان اینکه در سال گذشته ۲۱ کلینیک مددکاری در حوزه زنان در استان اصفهان فعالیت داشت، افزود: در سال جاری نیز مطابق نیاز سنجی صورت گرفته ۲۴ مرکز به تعداد این مراکز افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۷ خانه کودک و نوجوان در اصفهان تحت نظر  بهزیستی در استان اصفهان فعالیت دارند، گفت: تنها یکی از این مراکز دولتی و مابقی خیریه ای هستند که ۴۵۰ کودک و نوجوان در این خانه ها نگهداری می شود.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه یک سوم کودکان و نوجوانان موجود در مراکز بهزیستی معلول هستند، ابراز داشت: ۵۳۸ کودک نیز توسط بستگان نگهداری می شوند.

وی با تأکید بر اینکه بهزیستی در حوزه درمان و نگهداری کودکان و نوجوانان دچار مشکل مالی است، افزود : در این راستا باید یادآور شوم که حضور خیرین در این بخش نیز ضروری است چرا که بهزیستی مبالغ زیادی را به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بدهکار است و ضروری است که جایگاه کودکان بی سرپرست در طرح تحول سلامت دیده شود.

فرشاد با اشاره به اینکه ۱۲۷ گروه خدمات مالی خودرویی در سطح استان اصفهان فعالیت دارند، اضافه کرد: در سال گذشته این گروه‌های خدماتی به یک هزار و ۹۵۴ خانوار خدمات رسانی کرده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه اجتماعی، طلاق و کودک آزاری در صدر معضلات اجتماعی استان اصفهان است، ابراز داشت: باید توجه داشته باشیم که ۱۲ خط ۱۲۳ در طول روز آماده خدمات رسانی به مردم استان اصفهان است که خط اصفهان به صورت ۲۴ ساعته و خطوط شهرستان‌ها در ساعات اداری پاسخگو است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص کودکانی که تحت مراقبت امین موقت‌ها قرار دارند، افزود: در سال گذشته ۱۹ فرزند به امین موقتان واگذار شد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۷۳ کودک به مراکز مراقبت از کودکان و نوجوانان ارجاع داده شد، افزود: ۴۳ مورد از این بچه ها از مراکز خارج شدند که ۲۴ نفر به صورت فرزند خوانده بودند و مابقی نیز به به صورت امین موقت واگذار شده‌اند.

فرشاد با اشاره به اینکه در حال حاضر دو هزار زوج در صف انتظار دریافت فرزند هستند، ابراز داشت: همه این زوج‌ها درخواست فرزند دختر دارند که موجودی کمی در این زمینه داریم.

وی در خصوص جمع آوری کودکان خیابانی نیز گفت: کودک کار و کودک خیابانی زباله نیست که جمع آوری شود بلکه کودکی است که متاسفانه بنابر دلایل مشخصی در خیابان‌ها برای تامین مایحتاج زندگی خود و یال خانواده‌اش کار می‌کند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه کودکان کار اغلب در مغازه‌ها و محیط‌های امن برای کار پذیرفته نمی‌شوند و به همین دلیل در خیابان‌ها فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: ما نسبت به هویت این کودکان توجهی نداریم بلکه همه اهداف و برنامه ریزی‌ها ما بر کاهش ورود آسیب به این افراد و ساماندهی آنها معطوف شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۴۹ کودک کار و خیابانی در شهر اصفهان شناسایی شده است، ابراز داشت: از این تعداد ۲۱۳ نفر تبعه غیر ایرانی بودند.

فرشاد در ادامه با بیان اینکه برخورد لازم با مهدهای خاطی که نسبت به دریافت شهریه بالا و عدم خدمت رسانی مناسب اقدام می‌کنند صورت می گیرد، تصریح کرد: در این زمینه باید توجه داشته باشیم که نرخ شهریه مهدهای کودک نیز هر سال اعلام می‌شود و خانواده‌ها نیز باید بر اساس نرخ مصوب نسبت به پرداخت شهریه اقدام کنند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص خرید و فروش نوزادان در اصفهان اضافه کرد: خرید و فروش نوزادان در اصفهان را رد و یا تایید نمی‌کنم و بهزیستی در این زمینه متولی و پاسخگو نیست.

 

  

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار