کد خبر: 862211
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
مدیرکل سازمان بهزیستی استان اصفهان :
بهزیستی نسبت به اشتغال پایدار زنان سرپرست خانوار نیز دغدغه داشته و نگرانی آن سکونت افراد در مراکز غیررسمی است که اگر وضعیت آن‌ها بهبود پیدا نکند، آسیب‌های اجتماعی آنان را فرا می‌گیرد

به گزارش جوان مدیرکل سازمان بهزیستی استان اصفهان در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی برگزارشد درجمع اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته بهزیستی اظهار داشت: شعار هفته بهزیستی«بهزیستی محور مسؤولیت و سلامت اجتماعی»مطرح شده است.

دکتر سعید صادقی گفت: در سال جاری 3 راهبرد اساسی برای سازمان بهزیستی تعریف شده که توانمندسازی گروه‌های هدف به ویژه زنان سرپرست خانوار، معلولان و کودکان بی‌سرپرست ترخیص شده از بهزیستی به عنوان نخستین راهبرد است؛ همچنین پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی و مشارکت مردم به سمت همراهی در فعالیت‌های بهزیستی نیز از دیگر راهبردهای اساسی بهزیستی است.

وی تصریح کرد: در استان اصفهان 300 هزار نفر به صورت مستقیم از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند، این تعداد غیر از کسانی هستند که خدمات مشاوره‌ای می‌گیرند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در ادامه اذعان داشت: امروز دغدغه تهیه ویلچر برای معلولان و تهیه عصا برای نابینایان نداریم بلکه دغدغه اصلی استفاده از توان‌خواهان از امکانات شهری است؛ همچنین بهزیستی نسبت به اشتغال پایدار زنان سرپرست خانوار نیز دغدغه داشته و نگرانی آن سکونت افراد در مراکز غیررسمی است که اگر وضعیت آن‌ها بهبود پیدا نکند، آسیب‌های اجتماعی آنان را فرا می‌گیرد.

صادقی با بیان این که 13 مرکز اورژانس فوریت‌های اجتماعی در حال فعالیت هستند، گفت: مرکز اورژانس فوریت‌های اجتماعی در شهرستان تیران و کرون، سمیرم و شهر جدید بهارستان در هفته بهزیستی همزمان با 150 مرکز در کل کشور افتتاح خواهد شد.

وی با بیان این که در حال حاضر 450 هزار سالمند در اصفهان زندگی می‌کنند، تصریح کرد: اگر برای این افراد که بالای 60 سال سن دارند، برنامه‌ریزی نداشته باشیم در آینده دچار چالش خواهیم شد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اهمیت بهزیستی در اسناد بالادستی عنوان داشت: در قانوان برنامه ششم بیش از 20 بار از بهزیستی نام برده شده است و تلاش کرده‌ایم بهزیستی را در داخل خانه‌ها و خانواده‌ها وارد کنیم و اعتقاد دارم هر خانه می‌تواند محلی برای آموزش‌های مختلف باشد.

وی اضافه کرد: در تلاشیم تا با غربال‌گری شنوایی و بینایی کودکان نقص‌ عضو را شناسایی کنیم؛ سالیانه 25 تا 30 هزار معلول در کشور به دنیا می‌آیند یا فرد دچار معلولیت می‌شود، با برنامه‌هایی که برای معلولیت‌های ژنتیکی داریم این بخش از معلولیت‌ها را کاهش می‌دهیم.

صادقی با اشاره خاطرنشان کرد: به افراد زیر پوشش بهزیستی که  مستمریدریافت می نمودنند در گذشته 53 هزار تومان پرداخت می شد و از ابتدای سال جاری این رقم به 192 هزار تومان افزایش پیدا کرده و طبق برنامه ششم، باید حداقل 20 درصد حقوق پایه ادار کار را دریافت کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان این که 192 طرح در سطح استان اصفهان با اعتبار 25 میلیارد تومان افتتاح می‌شود، یادآور شد: قوانین در بحث مناسب‌سازی وجود دارد اما مجری و ضمانت آن را نمی‌بینیم؛ طبق تفاهمنامه‌های صورت گرفته قرار است اصفهان به شهرها دوستدار سالمند بپیوندند.

وی با اشاره به کمک‌های مردمی و اولویت‌های بهزیستی اظهار داشت: مراجعات هفتگی زیادی از طرف خیران برای احداث و راه‌اندازی خانه سالمندان در بهزیستی وجود دارد اما اولویت‌های دیگری از جمله مرکز اعصاب و روان در استان اصفهان وجود دارد که از خیرین تقاضامندیم تا به حوزه‌های دیگر نیز ورود کنند.

صادقی با اشاره به تفاوت واژه کودک خیابانی با کودک کار متذکر شد: کودک خیابانی کودکی است که هم کار می‌کند و هم در خیابان زندگی می‌کند اما کودکان کار کودکان کمتر از 15 سالی هستند که در جامعه کار می‌کنند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار