کد خبر: 862182
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
دونالد ترامپ تصريح کرد که به عربستان سعودي گفته بود اگر صدها ميليارد دلار براي خريد تسليحات و تجهيزات امريکايي و سرمايه‌گذاري در امريکا کنار نگذارند، به عربستان سعودي سفر نمي‌کند.
در حالي که بسياري از رسانه‌هاي غربي از اولين سفر خارجي دونالد ترامپ در مقام رئيس‌جمهور امريکا به عربستان سعودي انتقاد کرده بودند، او اخيراً دليل انجام اين سفرش را توضيح داده است. رئيس‌جمهور امريکا در مصاحبه با «سي‌بي‌ان» گفت که در ديدار اخيرش با رئيس‌جمهور روسيه توانسته با او کنار بيايد و اين موضوع خوبي است. دونالد ترامپ همچنين تأکيد کرد که اهدافش با ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهور روسيه تفاوت دارند، زيرا او براي امريکا و پوتين براي روسيه تلاش مي‌کند. رئيس‌جمهور امريکا در بخش ديگري از مصاحبه به موضوع سفرش به عربستان سعودي و همچنين اختلافات اخير در قبال قطر پرداخت. ترامپ با تأکيد بر اينکه روابط او با کشور قطر خوب است، افزود که هيچ مشکلي در خصوص ادامه حضور پايگاه نظامي امريکا در قطر وجود ندارد. او افزود: «اگر مجبور شويم قطر را ترک کنيم 10 کشور آماده ايجاد پايگاه نظامي براي ما هستند و معتقدم که اين کشورها حاضرند هزينه ساخت اين پايگاه‌ها را هم بدهند.»
 
رئيس‌جمهور امريکا به سفر اواخر ارديبهشت خود به عربستان سعودي هم اشاره کرد و گفت که او به سعودي‌ها گفته بود براي انجام اين سفر، بايد صدها ميليارد دلار براي امريکا کنار بگذارند. وي تصريح کرد: «دو روز خيلي خوب (در عربستان سعودي) داشتم. عربستان سعودي صدها ميليارد دلار براي خريدن هواپيماهاي ما، تجهيزات نظامي ما و سرمايه گذاري در کشور ما کنار گذاشتند و من گفتم که شما بايد اين کار را بکنيد وگرنه من (به عربستان سعودي) نمي‌آيم. همه اين قراردادهايي که بسته شد، ‌قراردادهاي خوبي براي کارگران امريکايي بود.» در سفر ترامپ به عربستان، سعودي‌ها قراردادي به مبلغ 500 ميليارد دلار براي خريد تسليحات و ديگر صنايع از واشنگتن امضا كردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار