کد خبر: 862035
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
معاون استاندار:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: صنعت این استان با ارایه تسهیلات رونق تولید و رفع مشکلات بیمه ای، مالیاتی و بیمه ای واحدهای صنعتی کوچک و متوسط شکوفا شد.

محمود قنبری عملکرد دولت یازدهم در ارایه تسهیلات رونق تولید را مطلوب دانست و افزود: اگر این طرح از سوی دولت تدبیر و امید اجرا نمی شد، بخش قابل توجهی از واحدهای صنعتی و تولیدی کشور غیرفعال می شدند.
وی اظهارداشت : زیرساخت لازم از سال 95 برای افزایش رونق اقتصادی در کشور ایجاد شده است و با تلاش دولت در سال 96 با تدبیر برای کاهش نرخ بیکاری در کشور گام برداشته می شود.
وی خاطرنشان کرد : استانداری سمنان هر دستورالعملی از سوی دولت که به افزایش اشتغال و رونق کسب و کار بینجامد حمایت می کند و به یقین با تلاش همه مسوولان نظام در سال جاری شاهد شکوفایی بیشتر اقتصادی خواهیم بود.
وی افزود : تسهیلات رونق تولید در سال گذشته جان دوباره به واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال سمنان بخشید و با برنامه ریزی های هدفمند بخش قابل توجه دیگری از واحدهای صنعتی استان در سال 96 به چرخه تولید بازمی گردد.
قنبری ادامه داد : سمنان به دلیل داشتن ظرفیت های معدنی، نیروی کار تحصیل کرده، نزدیکی به مرکز کشور، قرارداشتن در چهارراه ارتباطی کشور و در سهولت تامین مواد اولیه و وجود مسیرهای ارتباطی برای انتقال و فروش تولیدات و برخورداری از زمینه های صنعتی مانند نیروگاه های انرژی برق و گاز، نیازمند توجه ویژه از سوی مسوولان است.
وی تصریح کرد : گام های صاحبان واحدهای تولیدی نیمه فعال برای دریافت تسهیلات رونق تولید بعد از اعلام برنامه دولت تدبیر و امید برای ثبت نام در سامانه بهین یاب در نگاه اول بسیار ناتوان به نظر می رسید و امیدی به بازگشت به چرخه تولید وجود نداشت و اما با گذر زمان این باور به بازتوانی تولید داخلی با تدبیر دولت یازدهم در کشور تقویت شد.
نرخ مشارکت اقتصادی استان سمنان 39.4 درصد در سال 95 و سهم شاغلان در بخش های مختلف اقتصادی استان سمنان در بخش خدمات بیش از 49 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از 33 درصد و در کشاورزی بیش از 18 درصد است.
در دولت تدبیر و امید تفاهم نامه اجرای 150 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 575 میلیارد تومان با بخش خصوصی در استان سمنان امضا شده است.
تاکنون بیش از 440 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال استان سمنان پرداخت شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار