کد خبر: 861978
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳
عضو هيئت رئيسه كميسيون فرهنگي مجلس:
عليرضا ابراهيمي، عضو هيئت رئيسه كميسيون فرهنگي مجلس اعتقاد دارد ايجاد حدود ۷۰ الي ۸۰ هزار شغل در حوزه صنايع دستي بايد با اقداماتي همچون بازاريابي و صادرات همراه باشد تا به نتيجه مطلوب برسد.
ابراهيمي با اشاره به اينكه تكيه بر ظرفيت‌هاي داخلي و دوري از اعتبارات نفتي يكي از مؤلفه‌هاي مهم براي شكوفايي اقتصادي تلقي مي‌شود، گفت: در اين ميان كشورمان به دليل تنوع در توليد محصولات صنايع دستي، ظرفيت بسيار بالايي براي كارآفريني و اشتغالزايي دارد، از اين رو در صورت توجه به اين مؤلفه مي‌توان اقتصاد را رونق داد.
نماينده مردم راميان و آزادشهر در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه هدف‌گذاري و پيش‌بيني سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري براي ايجاد حدود ۷۰ الي ۸۰ هزار شغل در حوزه صنايع دستي امري قابل‌تقدير است، اظهار كرد: خوشبختانه مسئولان و متوليان صنعت صنايع دستي توانسته‌اند طي سال‌هاي گذشته اقدامات خوبي را در اين عرصه انجام دهند.
 
وي ضمن تأكيد بر اينكه ايجاد اشتغال اولين گام براي رونق اقتصادي است و نياز به انجام اقداماتي ديگر است، ادامه داد: بر اين اساس بايد به حوزه صادرات محصولات صنايع دستي كشور نيز توجه شود تا با افزايش توليد، علاوه بر افزايش ميزان فعالان اين عرصه نسبت به افزايش سهم درآمدي افراد نيز كمك كرد.
اين نماينده مردم در مجلس دهم با اشاره به اينكه تنوع محصولات توليدي هنرمندان صنايع دستي سبب شده بازار اين عرصه هميشه با تقاضاي خوبي مواجه باشد، تصريح كرد: از اين رو بايد علاوه بر تقويت بازارهاي داخلي، مؤلفه بازاريابي خارجي نيز بيشتر مورد توجه قرار بگيرد تا صادرات مطلوب و مؤثري انجام شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار