کد خبر: 861794
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
دادستان شهرستان پارس‌آباد خبر داد
درحالی که پزشکی قانونی تأیید کرده آتنا پیش‌ از قتل مورد آزار قرار گرفته، دادستان شهرستان پارس‌آباد از سريالي بودن قتل‌های قاتل دختربچه خردسال خبر داد.
سيدعبدالله طباطبايي روز گذشته در جريان يك نشست خبري جزئيات بيشتري از پرونده را براي خبرنگاران شرح داد و گفت: متهم اقرار کرده است که دو سال قبل زنی را به قتل رسانده است. جسد زنی که دو سال قبل حوالی روستای مجید‌آباد کشف شده بود توسط متهم به قتل رسیده که در بازجویی به آن اعتراف کرده است.  اين پرونده يك ابرپرونده محسوب مي‌شود كه در كنار آن پرونده‌هاي ديگر به جريان مي‌افتد و در حالي كه پرونده در حال بررسي بود، به اين نتيجه رسيديم پرونده‌هاي ديگري همزمان بررسي و رمزگشايي شود. بعد از اعلام ناپديد شدن آتنا ما به اين نتيجه رسيديم كه اين پرونده مي‌تواند براي ما سرنخ‌هايي از پرونده‌هاي قبلي را كه در گذشته رخ داده و سربه مهر مانده‌است، حل كند.  دادستان پارس‌آباد گفت: شم قضايي ما در اين پرونده ما را با اين امر مواجه كرد كه با قتل سريالي مواجه هستيم. اگر برخي مواقع اطلاع‌رساني نشده يا اطلاع‌رساني به موقع انجام نشده و به صورت ناقص بوده از اين حيث بوده است.  وي گفت: به دنبال پرونده‌هاي مرتبط با اين پرونده هستيم كه در اين زمينه سرنخ‌هايي به دست آمده و اقداماتي انجام شده است كه متعاقباً اعلام خواهد شد.
 
دادستان پارس‌آباد گفت: اين پرونده هم مثل پرونده‌هاي ديگري كه با موضوع قتل تشكيل مي‌شود يك پرونده عادي است، اما آنچه بيش از همه سبب حساسيت پرونده شده، سن و سال و جنسيت دختر خردسال است.  
   
اشد مجازات براي قاتل آتنا
دادستان عمومي و انقلاب اردبيل روز گذشته اعلام کرد که گزارش پزشکی قانونی نشان می‌دهد آتنا پیش از قتل مورد تعرض قرار گرفته است. ناصر عتباتي گفت كه قاتل آتنا به اشد مجازات خواهد رسيد. وي ادامه داد: طبق نظريه نخست پزشكي قانوني، زمان فوت آتنا به روز مفقود شدن وي بازمي‌گردد. دادستان اردبيل گفت: دستگاه قضايي از ابتدا اين پرونده را با جديت در دستور كار قرار داده و خارج از نوبت رسيدگي به آن صورت مي‌گيرد. وي افزود: با توجه به اقرار قاتل به قتل، بي‌شك هيچ اغماض و چشم‌پوشي نخواهيم داشت و با مجرم با اشد مجازات برخورد مي‌شود. وی خواستار ايجاد فضاي آرام براي بررسي پرونده شد و گفت: تلاش كارآگاهان يافتن كودك و بازگرداندن وي به آغوش خانواده بود، اما متأسفانه جسد كودك كشف شد و در نهايت نيز در پزشكي قانوني مورد بررسي قرار گرفت.
   
مردم آتنا را بدرقه كردند
روز گذشته همچنين پيكر آتنا با حضور گسترده مردم در شهرستان پارس‌آباد تشييع و در مزار سيد عليش( آغ مزار) محله بالا بيگلو به خاك سپرده شد.
      
آخرين جزئيات پرونده
متهم پرونده مردي 42 ساله به نام اسماعيل است كه دوم تيرماه، پنج روز بعد از ناپديد شدن آتنا در خيابان پزشكان به عنوان مظنون بازداشت شد. اسماعيل، مردي رنگرز، صاحب همسر و سه فرزند و از مجرمان سابقه‌دار بود كه قبلاً به اتهام جرائمي مثل كودك‌ربايي و اعمال منافي و تجاوز به عنف بازداشت شده بود. پدر آتنا كه مردي دستفروش است، به پليس گفته بود كه گاهي دخترش براي شستن دست‌هايش به مغازه اسماعيل مي‌رفت. اسماعيل اما وقتي بازداشت شد، گفت كه از سرنوشت آتنا خبر ندارد. او موفق شد 16 روز را بدون اقرار در بازداشتگاه پليس سپري كند تا اينكه خانواده‌اش به پليس گفتند كه قاتل كسي نيست جز اسماعيل.
 
برادر اسماعيل گفت وقتي با استشمام بوي تعفن از پاركينگ خانه اسماعيل قدم به آنجا گذاشته‌، جسد طفل را داخل بشكه پلاستيكي آبي رنگي كشف كرده است. بعد از آن بود كه اسماعيل به جنايت سياهش اعتراف كرد. او كه به مصرف مواد‌مخدر اعتياد دارد، گفت: روز حادثه آتنا از پدرش كه كنار خيابان مشغول دستفروشي بود، جدا شد تا به خانه‌اش برود. او براي شستن دست‌هايش به مغازه‌ام آمد. همانجا بود كه فكري شيطاني به ذهنم رسيد. خواستم نيتم را اجرا كنم كه مقاومت كرد. بعد دست‌هايم را جلوي دهانش گرفتم كه فوت شد. بعد النگوها و گوشواره دخترك را سرقت كردم تا با فروش آنها بدهي‌ام را بپردازم. سپس جسد را داخل ساك و آن را درون بشكه آبي رنگي در پاركينگ خانه‌ام گذاشتم و رويش را با شن پوشاندم تا در فرصت مناسب جسد را خارج كنم كه بازداشت شدم.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حبیب اله وثوقی نیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
0
0
باسلام
ضمن عرض تسلیت به خانواده داغدار آتنا از خداوند منان صبرجزیل برای پدر و خصوصا مادرش خواستارم اما یک نکته یادآوری آن ضروری است و آن اینکه در چنین جنایتی هرنوع خباثتی ممکن است اتفاق بیافتد ولی آیا دربیان آن مثل تجاوز به کودک مقتول عواطف و احساسات پدر و مادر در نظر گرفته میشود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
0
0
اگه شم قضایی داشتین چند سال پیش دستگیرش میکردین اینبارم برادر قاتل لوش داده و گرنه همون روز قرار بود باوثیقه آزاد بشه . شم قضایی بابا شمه قضایی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار