کد خبر: 861413
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
رئیس حوره هنری استان سمنان خبرداد:
رئیس حوره هنری استان سمنان از انتشار ۱۰ عنوان دیگر از دانشنامه ۱۱۰ جلدی فرهنگ و تمدن استان از سوی این دستگاه فرهنگی خبر داد و گفت: تاکنون 24عنوان از این مجموعه 110 جلدی مکنتشر شده است.
 داوود یاراحمدی رئیس حوره هنری سمنان ضمن با بیان اینکه ۱۰ جلد دانشنامه ۱۱۰ جلدی فرهنگ و تمدن استان سمنان از سوی واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری استان تهیه و منتشر شد، اظهار کرد: در مجموع، تعداد کتب منتشره از دانشنامه فرعنگ و تمدن به ۲۴ عنوان رسیده است که همگی این کتب به همت حوزه هنری استان روانه بازار شده است.
وی افزود: «روزشمار انقلاب اسلامی در استان سمنان» وقایع مربوط به سال های ۵۶ و ۵۷ در سه جلد و «انقلاب اسلامی در استان سمنان به روایت اسناد» از سال ۴۰ تا ۵۷ در چهار جلد به نویسندگی مرتضی حاجیان نژاد و «بازپیرایی نقوش تزئینی ابنیه تاریخی استان سمنان» در سه جلد به کوشش محمد سهرابی و بهناز لاهوتی، از عناوین ۱۰ جلد دانشنامه فرهنگ و تمدن استان است که از سوی حوزه هنری تهیه و منتشر شده است.
رئیس حوزه هنری سمنان گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مجموعه ۱۱۰ جلدی را ارایه اطلاعاتی بکر از بخش‌های مختلف دانش، فرهنگ، هنر، تاریخ و ... در استان برشمرد و تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از مهم ترین ارکان تحقیق و پژوهش، دسترسی به منابع دست اول، مستند، علمی و به روز است؛ درونمایه این کتب می تواند برای اهل پژوهش و تحقیق و همچنین دانشجویان، اهل قلم و فعالان حوزه فرهنگ و هنر بسیار مفید باشد .
یاراحمدی ادامه داد: علاوه بر این، مجموعه یاد شده می تواند در برنامه‌ریزی های استانی نیز مورد استفاده مدیران اجرایی و فرهنگی استان قرار گیرد.
وی تاکید کرد: پیش از این نیز ۱۴ جلد دانشنامه فرهنگ و تمدن استان سمنان با عناوین  مدخل شناسی در شعر کهن، چشم انداز شعر معاصر، استان سمنان در سفرنامه های سیاحان خارجی، تاریخ نمایش و تاریخ موسیقی، بازی های بومی و محلی(دوجلد)، تمدن باستانی، تاریخ جراید، نقش عرفای استان در شکل گیری عرفان های ایرانی و اسلامی(دوجلد)، کتاب شناسی، گنجینه و داستان های عامیانه در استان سمنان از سوی واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری تهیه و منتشر شده است.ش
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار