کد خبر: 861111
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷
آيت‌الله مکارم‌شيرازي:
‌آيت‌الله مکارم‌شيرازي با تأکيد بر مراقبت مسائل اخلاقي طلاب اظهار داشت: دشمنان به افرادي مأموريت مي‌دهند تا به صورت طلبه درآيند تا آبروي حوزه و طلاب را ببرند و بايد نسبت به اين موضوع هوشيار بود.
به گزارش رسا، آيت‌الله ناصر مکارم‌شيرازي از مراجع تقليد، ديروز در ديدار حجت‌الاسلام دسمي، مدير مدرسه علميه بقيه‌الله تهران بر تربيت طلاب مستعد و توانمند تأکيد کرد و خواستار حضور پررنگ حوزويان در عرصه‌هاي علمي شد. وي ادامه داد: بايد در اين زمان نيازها را در نظر گرفت و طلاب را بر اساس آنها پرورش داد زيرا پيامبر طبيبي سيار بود و دواي لازم را به مردم مي‌داد، اطباي روحاني نيز بايد اين‌گونه باشند و مشکلات مردم را حل کنند. آيت‌الله مکارم‌شيرازي گفت: بايد در کنار تدريس فقه و اصول نيازها در نظر گرفته شود به ويژه شبهات بايد پاسخ داده شوند، بسياري از شبهات قديمي هستند اما لباس تازه‌اي بر آن پوشانده‌اند؛ درست است که درس‌هاي معمولي بايد خوانده شود، اما پاسخ به شبهات ضروري است.
 
 وي افزود: طلاب بايد به سلاح قلم و بيان مجهز شوند و در جلساتي علمي و کاربردي جهت تقويت بنيه علمي خود بيشتر شرکت و مقاله‌نويسي کنند، زيرا امروز بدون داشتن دانش و بنيه علمي کاري پيش نمي‌رود. استاد برجسته درس خارج حوزه علميه قم گفت: عالمي که نتواند پاسخگو و حل‌کننده مشکلات باشد فايده‌اي ندارد؛ بايد طلاب از آسيب‌هاي فضاي مجازي آگاه باشند و راهکار مقابله را بدانند. وي افزود: امروزه خطرات بسياري جوانان را تهديد مي‌کنند و بايد از شرکت در مجالس آلوده و دوستان ناباب پرهيز کنند.
آيت‌الله مکارم‌شيرازي با بيان اينکه بايد پايه‌هاي علمي طلاب درباره مسائل اعتقادي تقويت شود و طلاب به مسائل مربوط به مقابله با تروريست‌ها و تکفيري‌ها به صورت علمي وارد عمل شوند، تصريح کرد: با وجود اينکه ايران در صف اول مبارزه با تروريسم قرار دارد، اما ايران را به حمايت از تروريسم متهم مي‌کنند، ولي عربستان که حامي تکفيري‌هاست را مبارز با تروريسم مي‌خوانند. وي در پايان با تأکيد بر اينکه بايد مراقب مسائل اخلاقي طلاب بود که در معرض خطر هستند، هشدار داد: دشمنان به افرادي مأموريت مي‌دهند تا به صورت طلبه درآيند تا آبروي دين و حوزه و طلاب را ببرند که اين موضوع ضرورت هوشياري حوزه علميه را مي‌طلبد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار