کد خبر: 860915
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی خبرداد:
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی گفت: براساس آمار، طی پنج سال اخیر جمعیت روستایی استان مرکزی سه درصد کاهش یافته که نشانگر ضرورت ایجاد فرصت های شغلی در روستاها است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی گفت: براساس آمار، طی پنج سال اخیر جمعیت روستایی استان مرکزی سه درصد کاهش یافته که نشانگر ضرورت ایجاد فرصت های شغلی در روستاها است.

سعید فائض پور مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی در نشست خبری با اصحاب رسانه در اراک داشت: در حال حاضر ۷۵۲ دهیار در استان مرکزی مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد، هفت نفر دهیار خانم، ۲۱ نفر دارای تحصیلات کارشناسی ارشد، ۲۰۰ نفر تحصیلات لیسانس، ۷۶ نفر فوق دیپلم، ۴۳۱ نفر دیپلم و ۲۴ نفر هم زیر دیپلم هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی افزود: بیشترین دهیاری ها در شهرستان شازند است چرا که دارای جمعیت روستایی بالایی است و تعداد دهیاری های آن در بخش قره کهریز ۲۴، زالیان ۴۹، سربند ۴۰ و بخش مرکزی ۲۸ است و کمترین دهیاری ها با آمار ۱۶ مورد به علت پایین بودن جمعیت روستایی مربوط به شهرستان محلات است.

فائض پور خاطرنشان کرد: اگر در روستاها کار و اشتغال ایجاد نشود تمامی هزینه ها و کارهای انجام شده به هدر می رود و جمعیت روستایی به شهر مهاجرت می کنند، در صورتی که اگر اشتغال و زمینه مناسب آن فراهم شود چه بسا که مهاجرت از سمت شهر به روستا نیز با توجه به تجربه های پیشین اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: پیشنهادی که از طرف دفتر امور روستایی به استاندار مرکزی ارائه و پذیرفته شده این بود که دفتر امور روستایی به عنوان متولی اشتغال در روستاها باشد تا این اقدامات با هماهنگی، خروجی موثر داشته باشد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی گفت: طی سال گذشته موظف شده بودیم دو هزار و ۷۲۰ شغل در روستاهای استان ایجاد شود که سه هزار و ۳۵ شغل با همکاری هشت دستگاه اجرایی ایجاد شد و امسال نیز باید سه هزار شغل پایدار دیگر در سطح روستاها ایجاد کنیم.

فائض پور تصریح کرد: هشت دستگاه اجرایی که با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور همکاری کردند تا این مشاغل ایجاد شود عبارتند از کمیته امداد امام با یک هزار و ۱۰ شغل، بسیج سازندگی با یک هزار و ۵۰۰ شغل، بنیاد شهید و امور ایثارگران با ۲۵ شغل، سازمان امور عشایر با ۱۸ شغل، راهداری و حمل و نقل با ۹۴ شغل و سازمان بهزیستی با ۳۲۱ شغل که اعتبار تخصیص داده شده به این موضوع در سال گذشته ۴۶ میلیارد تومان بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار