کد خبر: 860685
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰
روايت حاجي‌بابايي از چرايي انشعاب در فراکسيون ولايت
اعضاي فراکسيون نمايندگان ولايي به دنبال اين هستند که موافقت‌ها و مخالفت‌هاي خود را شفاف بيان کنند و به جامعه به صورت شفاف پاسخ دهند که اين موضوع با فراکسيوني به نام ولايت، امکانپذير نبود.
حميدرضا حاجي‌بابايي، رئيس فراکسيون نمايندگان ولايي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرگزاري خانه ملت، در خصوص تشريح هدف فراکسيون نمايندگان ولايي از تصميم‌گيري براي جدايي از فراکسيون ولايت اظهار داشت: در سال اول مجلس دهم فراکسيوني را تحت عنوان «ولايت»، جهت پيگيري اهداف راه‌اندازي کرديم تا تبديل به اکثريت شويم، اما در ادامه متوجه شديم که ادامه اين راه امکانپذير نيست. وي با ابراز نارضايتي از عملکرد فراکسيون ولايت بيان کرد: با وجود اينکه فراکسيون ولايت در اکثريت است، اما در تصميم‌گيري‌هاي گوناگون که اتخاذ مي‌شود، رأي لازم را در صحن کسب نمي‌کنيم، براي مثال در قضيه معرفي سه وزير، دقيقاً برعکس نظر فراکسيون نمايندگان ولايي، تصميم‌گيري شد. وي با بيان اينکه بايد پاسخگوي تصميم‌گيري‌هايمان به جامعه باشيم، افزود: رأي تعدادي از اعضاي فراکسيون ولايت، با اعضاي فراکسيون نمايندگان ولايي همراه نيست و به همين جهت بايد پاسخگوي تصميماتي باشيم که راضي به آنها نيستيم.
 
نماينده مردم همدان در مجلس با بيان اينکه حق طبيعي دوستان ما اين است که تحت عنوان فراکسيون مستقلين يا هر عنوان ديگري، اظهارنظر کنند، ادامه داد: اعضاي فراکسيون نمايندگان ولايي به دنبال اين هستند که موافقت‌ها و مخالفت‌هاي خود را شفاف بيان کنند و به جامعه به صورت شفاف پاسخ دهند که اين موضوع با فراکسيوني به نام ولايت، امکانپذير نبود.
 حاجي‌بابايي گفت: براي رسيدن به اين هدف، شوراي مرکزي فراکسيون نمايندگان ولايي جلسه‌اي را تشکيل داد و با اجماع اعضاي مجمع فراکسيون به اين نتيجه رسيديم که فراکسيون نمايندگان ولايي با اعلام تعداد خود به جامعه، برنامه‌ها را پيگيري کنيم. رئيس فراکسيون نمايندگان ولايي ضمن تأکيد بر لزوم شفافيت فراکسيون‌هاي مجلس اظهار داشت: دکتر عارف، رئيس فراکسيون اميد نيز گفتند، ما هم به دنبال اين هستيم تا براي جامعه مشخص شود چه کساني و چه تعدادي از نمايندگان عضو فراکسيون ما هستند. وي با بيان اينکه مردم مطابق انديشه‌اي که دارند رأي مي‌دهند و خواسته‌هايي از نمايندگان خود دارند، افزود: براي شفافيت در تصميم‌گيري‌ها و پاسخگويي به مردم اين تصميم را اتخاذ کرديم زيرا نياز بود در مجلس چنين تحرکي داشته باشيم و با قدرت کار خود را شروع کرده‌‎ايم.
 
حاجي‌بابايي با ابراز نارضايتي از شرايط حاکم در فراکسيون ولايت گفت: اينکه تصميم‌گيري در ميانه راه تغيير کند براي ما سخت بود و ضمن احترام به نمايندگان، کميته‌هاي کاري، نظارتي و کارآمدي را تشکيل مي‌دهيم و اميدواريم فراکسيون نمايندگان ولايي در مسير کارآمدي مجلس کمک‌کننده باشد، زيرا مردم در زمينه اشتغال، اقتصاد و نظارت انتقاداتي دارند و اميدواريم بتوانيم کاري مثبتي را انجام دهيم. رئيس فراکسيون نمايندگان ولايي با بيان اينکه اقدام جديد فراکسيون نمايندگان ولايي در آستانه معرفي کابينه جديد پيام خاص خود را دارد، گفت: اگر قرار است با دولت تعامل کنيم به دولت کمک مي‌کنيم ولي تا پيش از اين در تعامل با دولت دخالتي نداشتيم و نمي‌دانستيم چه کسي با دولت صحبت کرده و براي چه صحبت مي‌کند ولي در شرايط جديد از فراکسيون نمايندگان ولايي تعدادي براي تعامل و گفت‌وگو با دولت مشخص مي‌شوند. رئيس فراکسيون نمايندگان ولايي با بيان اينکه اسم فراکسيون تغيير نمي‌کند و فراکسيون نمايندگان ولايي باقي مي‌ماند، گفت: بعد از اعلام تصميم براي استقلال از فراکسيون ولايت، نمايندگان زيادي درخواست اضافه شدن داده‌اند که بعد از طي يک مدت مشخص، تعداد اعضاي فراکسيون نمايندگان ولايي اعلام مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار