کد خبر: 860274
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
طرح سؤال از رئيس‌جمهور در مورد مؤسسات مالي و اعتباري با 110 امضا تقديم هيئت‌رئيسه شده است.
طرح سؤال از رئيس‌جمهور در مورد مؤسسات مالي و اعتباري با 110 امضا تقديم هيئت‌رئيسه شده است. اينكه اين سؤال به صحن علني برسد يا نرسد، موضوعي نيست كه در اين نوشتار بخواهيم به آن بپردازيم. اغلب امضاهاي نمايندگان در رفت و آمد پس گرفتن و نگرفتن است و تا لحظه آخر هيچ طرحي را نمي‌توان يقيني دانست؛ اما نكته جالب در اين مورد آن است كه طرح سوال از رئيس‌جمهور هنوز اجرايي نشده، فايده‌اش رسيد! مجلس در روزهاي اخير و بعد ازتقديم طرح سؤال از رئيس‌جمهور به هيئت رئيسه در مورد مؤسسات مالي و اعتباري، در سطح كميسيون‌ها جلساتي تشكيل داده و خانه ملت دارد همه تلاشش را مي‌كند تا مشكل قبل از رسيدن پاي روحاني به صحن علني مجلس حل شود.
 
مجلس حالا كميته پيگيري تشكيل داده تا راهكارهايي بيابند كه مطالبات سپرده‌گذاران اين مؤسسات زودتر به دستشان برسد و مقرر شده اين كميته ويژه به طور مستمر به كميسيون اصل 90 گزارش بدهد و در تكاپوي جلسات با وزير اقتصاد و رئيس بانك مركزي هستند و ... جالب اينكه همه اين كارها در همين چند روز انجام شده و طبيعتاً اين سوال را ايجاد مي‌كند چرا تا پيش از اين، خانه ملت فكر ملت نبود؟ چه شد با وصول طرح سوال از رئيس‌جمهور ناگاه همه ياد پيگيري موضوع افتادند؟!
 
‌***
خيلي تلاش كرديم رحماني فضلي نباشد‌ اما نشد
از همان آغاز دولت يازدهم، اصلاح طلبان از حضور رحماني فضلي در وزارت كشور ناراضي بودند و اين نارضايتي‌ها را هم اعلام مي‌كردند. با اين حال رحماني فضلي نه تنها چهار سال وزير ماند، بلكه روزنامه شرق خبر داده كه او در چهار سال دوم نيز در دولت روحاني باقي خواهد ماند.
اصلاح‌طلبان آنقدر از بودن او به عنوان چهره‌اي نزديك به لاريجاني در وزارت كشور ناراضي بودند كه بارها بحث استيضاح و عزل و كناره‌گيري‌اش را مطرح كردند؛ با اين حال روحاني به اين سخنان اعتنايي نكرد.
 
اصلاح طلبان اميدوار بودند با فشار زيادي كه به روحاني براي بركناري رحماني فضلي وارد كرده اند، در دولت دوم روحاني ديگر او سهميه لاريجاني نباشد، اما به نظر مي‌رسد موفق نشده‌اند.
روز گذشته، روزنامه شرق در گزارشي نوشت: «گفته مي‌شود حلقه‌اي متشكل از محمد نهاونديان، محمدباقر نوبخت، محمود واعظي، حسين فريدون و اكبر تركان هم مشغول بررسي پيشنهادهاي كابينه دوازدهم بوده و كار هماهنگي با گزينه‌هاي محتمل براي وزارت را برعهده دارند. بر همين اساس تا اينجا از جمله گزينه‌هايي كه ماندنشان در كابينه قطعي شده است، برخلاف تصورات، عبدالرضا رحماني‌فضلي وزير كشور است. گزينه‌اي كه از ابتداي روي ‌كار آمدن دولت يازدهم انتخاب او مورد انتقاد بخشي از جريان اصلاح‌طلب بوده است. در هفته‌هاي گذشته هم برخي از گمانه‌‌زني‌ها از جابه‌جايي رحماني‌فضلي با محمد شريعتمداري خبر داده بودند. اما حالا با ابقاي رحماني‌فضلي، حضور شريعتمداري در وزارت صنعت، معدن و تجارت قوت گرفته است. » روزنامه شرق در پايان گزارشش آورده كه «رايزني‌ها و گمانه‌‌زني‌ها درباره كابينه دوازدهم همچنان ادامه دارد، اما از نقل قول‌هاي فعالان اصلاح‌طلب چنين برمي‌آيد كه دوز اصلاح‌طلبي كابينه دوازدهم پايين خواهد بود و حسن روحاني به مثابه تصميم شخصي خود در سال ٩٢ عمل خواهد كرد.»
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
3
2
روحانی باید به خاطر دروغها ووعده هایی برجامی ووعده های دروغ درباره مسکن مهر ودهها مورد دیگر استیضاح شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
3
2
روحانی یک نوکری میخواهد که 24ساعته...ووعده های دروغ اورا تبلیغ کند وبه همین خاطر شاهد هجمه وحمله ای بی سابقه دولت او وروزنامه های حامی دولت به صدا وسیما وسپاه هستیم.مصراع دوم این بیت شعر سعدی علیه الرحمه زبانحال دولت افراط ویاءس وناامیدی دولت روحانی است.
دانا چون طبله ی عطار است خاموش وهنر نمای نادان چون طبل غازیست بلند آواز ومیان تهی
کاوه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
3
2
کاش آینقدر که آقای قالیباف با امکانات محدود برای شهر تهران کار کرد روحانی با آنهمه امکانات گسترده طی 4سال برای کل کشور کار میکرداوحتی عرضه نداشت پروژه ای نیمه تمام مسکن مهر را پس از 4سال به اتمام برساند.مسئولیت اینهمه فریب و وعده ی دروغ با کیست مگر اونبود که وعده ای اتمام مسکن مهر را تا پایان دولت یازدهم داد.
حلاج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
1
1
لطفا بدون مطالعه وبدون سند ومدرک حرف نزنید:
این است آمار مسکن مهر ودلایل رکود بازار مسکن
مهندس محمد سعیدی کیا، وزیر مسکن و شهرسازی :
قرار بود سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور واگذار ‌شود.
آقای علی نیکزاد :
در ابتدای خرداد ۱۳۹۲ ، از ابتدای دولت نهم در سال 1384 بالغ بر 4.400.000 واحد مسکن مهر در شهرها و روستاها کشور شروع به ساخت شده‌اند که از نیمی از این تعداد در روستاها بوده‌اند. یعنی دو میلیون ودویست هزار واحد شهری ودو میلیون دویست هزار واحد روستایی .
درحوزه مسکن مهر روستایی ، تا خرداد ماه ۱۳۹۲ تعداد 1.500.00 واحد روستایی تحویل شده و مابقی دردولت آقای روحانی تحویل متقاضیان داده شده است.
در حوزه مسکن مهر شهری حدود 1.200.000 واحد تا زمان درج گزارش تکمیل شده و مابقی همچنان در دست ساخت هستند که تکمیل و تحویل آنها نیز به دولت آقای روحانی کشیده شده است.
در اردیبهشت 1396 و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال 1396 اعلام شد که بسیاری از مسکن های مهر بدون متقاضی هستند. به گفته طاهر خانی عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید، در حال حاضر تنها در مسکن مهر شهرهای جدید ۶۰ هزار واحد فاقد متقاضی وجود دارد که حداقل زیان این واحدها هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است.
همچنین احمد اصغری مهرآبادی مجری ویژه «مسکن مهر» اعلام کرد: ۴۰۲ هزار واحد مسکن مهر آماده به دلیل عدم برخورداری از خدمات زیربنایی(آب، برق و…)، کم کاری برخی تعاونی‌های مسکن، مسیر دشوار‌ و کند تامین خدمات روبنایی(مدرسه، مسجد و…)، وجود واحدهای فاقد متقاضی در معطلی به سر می برند و پرونده ۳۶ هزار واحد مسکن مهر در دادگاه‌ها باز است.

دلایل رکود بازار مسکن
1) افزایش نقدینگی
افزایش نقدینگی ناشی از ناتوانی دولت احمدی نژاد در انتقال مناسب درآمدهای ارزی ناشی از افزایش قیمت نفت، آثار زیانباری بر اقتصاد کشور داشته و ضمن افزایش تورم در تمام بخش‌های اقتصادی، بیشترین اثر را در بخش مسکن داشت. تا آذر ۱۳۸۵ نقدینگی با ۳۶ ٪ افزایش به حدود ۱۱۴ هزار میلیارد تومان رسید. افزایش شدید نقدینگی در سالهای بعد نیز ادامه پیدا کرد.
نمایندگان مجلس هفتم نیز سیاست‌های غلط دولت را عامل اصلی افزایش تورم مسکن دانسته و گفتند که در همان زمان به دولت پیرامون افزایش شدید بودجه هشدار داده بودند.
لازم به ذکر است که یکی از مهم ترین دلایل افزایش نقدینگی، طرح بنگاه‌های زود بازده بود که به صورتی کنترل نشده و فاقد پشتوانه برنامه‌ای مشخص، صرفا در برابر یک گزارش توجیهی ساده و ارائه پیش فاکتورهای صوری، حجم عظیمی از نقدینگی را به عنوان تسهیلات احداث بنگاه‌های زود بازده به بازار سرازیر نمود.
بخش عمده این نقدینگی نیز به سمت بازار زمین و مسکن هجوم آورد و این مسئله را باید مهم ترین دلیل رشد انفجاری قیمت مسکن دانست.
2)کاهش سود بانکی
دولت بانکهای خصوصی و دولتی را ملزم به کاهش نرخ سود سپرده خود کرد. به زعم دولت این اقدام به کاهش تورم و یک رقمی شدن آن در کشور منجر خواهد شد، اما به انتقال سرمایه به بازار مسکن و افزایش تورم انجامید.
3)وام ۱۰ میلیون تومانی
این طزح یکی از مصوبات اولیه دولت محمود احمدی نژاد بود که از همان ابتدا با مخالف و هشدار کارشناسان همراه گردید، اما با اصرار دولت اجرا شد. بر اساس این طرح از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ هر سال به ۵۰ هزار نفر وام ده میلیون تومانی خرید مسکن ارائه می‌گردید. بیش از دو میلیون نفر برای دریافت وام در سال اول ثبت نام کردند. این اقدام دولت در کنار افزایش شدید نقدینگی در بازار مسکن را دچار چنان شوکی کرد که در مدتی کوتاه بیش از ۵۰٪ افزایش قیمت را شاهد بود. پس از یکسال و نیم، در شهریور ۱۳۸۶، محمد سعیدی کیا وزیر مسکن و شهر سازی خبر از توقف اعطای وام تا زمانی که بازار مسکن به تعادل برسد، داد.
4)وام طرح‌های زودبازده
ارائه وام به طرح‌های زودبازده یکی از اقدامات دولت احمدی نژاد بود که در عین حال انتقادات فراوانی را بدلیل ناکارامدی آن بر انگیخت. احمد توکلی نماینده تهران در مجلس هفتم به نقل از طهماسب مظاهری رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که انحراف ۴۶٪ از وام‌های پرداخت شده بجای هزینه در طرح‌های زود بازده وارد دلالی مسکن شده و یکی از دلایل تورم مسکن بوده‌است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
2
1
جناب حلاج .
توکه باسند ومدرک حرف میزنی .آمار جنابعالی مثل سایر آمارهای دولت خارج از اعتدال روحانی غیر واقعی وهمانند شمارش آراء ریاست حمهوری با آنهمه تخلفات گسترده کذب محض است.حداقل دراستانی که من زندگی میکنیم طی این 4سال هیچ مسکن مهری تحویل نشده.ومتاسفانه منابع حاصل ازباز پرداخت وامهای مسکن مهر که باید صرف تکمیل مسکن مهر می شد صرف ساختمانهای لوکس واشرافی جهت 4درصدیهای مفتخوربه تعداد2500000دومیلیون وپانصد هزار دستگاه شده که فقط 500هزارتای آنها درشمال کشور ساخته شده وهمگی خالی هستند وصاحبان کاکل زری آنها از پرداخت مالیات امتناع می کنند.
درضمن خود آقای نیکزاد طی سخنانی نزدیک به این مضمون گفتند از عجائب زمانه اینست که مردم خواهان ساخت مسکن مهر وباختیار خود ثبت نام کرده ولی دولت میگوید نه این خانه ها برای شما اصلا" خوب نیست
درضمن هیچ نظارتی دراین خصوص بر بانک مسکن وبانک مرکزی صورت نگرفته وما خواهان رسیدگی وپاسخگوئی بانک مرکزی ومسکن دراین حوزه هستیم
بحث بیشتر دراین خصوص نیازمند فرصت بیشتری است
کاوه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
2
1
آقای حلاج این حرفهای بیربط راتومیزنی.دولتی که حرف از اعتدال میزند اصلا" بوی ازاعتدال نبرده است وبا فرافکنی تمام توپ راهمیشه درزمین احمدی نزاد بیچاره می اندازد ومیگوید خزانه خالی بود وهزار اراجیف دیگر...اگرمرد است یکبار اجازه به مناظره با آقای احمدی نزاد ونیکزاد را بدهد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
2
0
آقای حلاج لطفا" چند تا ازاین مسکن های مهر بدون متقاضی ساخته شده توسط دولت روحانی رابه مانشان بدهید ما که پدرمون دراومد از بس دنبال منزل استیجاری با رهن بالا واجاره بها سنگین گشتیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
2
1
حلاج عزیز دلائل رکود مسکن دراین آمار وارقامی که جنابعالی ارائه کردید نیست .درعدم نظارت وبخوربخورهای پشت پرده است که حاشیه ی امنی رابرای مفت خورهای 4درصدی ایجادکرده است برای ساخت دومیلیون پانصد هزار مسکن تجملا تی لوکس و فرعونی که درشمال کشور وتهران ونقاط خوش آب وهوا ساخته میشودوخالی از سکنه است بحث کمبود منابع ومشکل نقدینگی مطرح نیست.ولی نوبت به مسکن مهر 70متری که میرسد مشکل نقدینگی وخالی شدن خزانه توسط احمدی نزاد مطرح میشود.احمدی نزاد خزانه راخالی نکرد خزانه را4درصدیهای خالی کردندکه هرکدام چندین ساختمان لوکس درتهران وشمال برای تفریح وثروت اندوزی خود ساختند وبه جزء گذراندن ایام عشرت وخوشگذرانی آقایان درتمامی فصول سال خالی ازسکنه است وازپرداخت مالیات امتناع میکنند ومجلس هم یارای ایستادگی درمقابل آنها را ندارد شاید طیف وسیعی از آنها همان نمایندگان مجلس ودولتیها باشند چاقو که هیچوقت دسته ی خودش را نمی برد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
2
1
آنچیزی که مهم است وعده ها وفریبهای دروغ روحانی درخصوص اتمام مسکن مهر درایام انتخابات برای جذب رای است اوگفت تاپایان دولت یازدهم مسکن مهر را به اتمام میرساند ازسهام عدالت حرف زذ وازچیزهای دیگر که همه طرحهایی احمدی نزادبودند خوداوبه جزءبرجام - نافرجام-چیزی درچنته نداشت وتنها هنرش این بود که با عصبانیت تمامی طرحهایی دولت قبل راتعطیل کرد.امروز دیگر از ساخت وپرتاب ماهواره وماهواره بر خبری نیست که نیست از غنی سازی 20درصد اورانیوم وقلب راکتور آب سنگین اراک وسانتریفیوژ نسل پنجم وجایگاه ورتبه علمی ایران درجهان خبری نیست که نیست.
ازسیاهچاله ومادر تحریمها ونقض مکرر برجام توسط غرب وباج خواهی دوباره از روحانی ومتهم ساختن صدا وسیما وموضع گیری بر علیه سپاه توسط سبک مغزها تا دلت بخواهد اخبار فراوان است.واینکه روحانی حوصله ی حرف حساب را ندارد وباید همه دربست دراختیار اوومدح وثنای اوباشند واز شاهکارهای اوحرف بزنند
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
2
1
حقوق شهروندی دردولت روحانی یعنی سهم افرادبیخانمان وبی پناه گورهای خالی دراطراف تهران وسهم افرادمفتخور و4درصدی ساختمانهای اشرافی درشمال کشور وتهران.به این میگن حقوق شهروندی وعدالت اجتماعی دردولت امید واعتدال.
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
2
1
زور صاحبان زر وزور و4درصدیها دردولت حاکم ومجلس زیاداست ولی این نشانه ی حقانیت آنها نیست
حمزه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
2
1
روحانی تنها چیزی که بلد نیست حقوق شهروندی صداقت وعمل کردن به وعده هاست.او بلد نیست درپیشگاه خداوند خون اوهیچ برتری برخون انسانهای محروم ندارد وگناه آنها این نیست که محروم وزیر دست اویند اومسئولیت خودرا درقبال آنها یانمی داند ویا به آنها هیچ اهمیتی نمی دهد
کاظم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
0
1
من نمیدانم هیچگاه مفسد سابقه مبارزه با فاسد را داشته یانه.این روزها از مبارزه با مفاسد اقتصادی زیادبحث رمیشه.ولی گوئی مصلحی برای مبارزه با فساد وجود ندارد وگوئی سخنان سلاله پاک زهرا مانند جد غریبش حضرت حسین بن علی (ع)درسال 61 هجری گوش شنوائی نداردآنوقت که در لحظات غریب روز عاشورا فرمود دلیل اینکه سخنان من برقلوب شما هیچ تاءثیری ندارد لقمه های حرامی است که شکم خود را با حرام از آن انباشته کرده اید .
اینکه فکر کنیم نمایندگان مجلس امروز ما همانند نمایندگان مجلس بدو انقلاب مجاهد ونستوه هستند خود را فریب دادیم وامروز مردم از مبارزه با فساد تاحد زیادی نا امیدند چون میبینند کسی نیست که با فساد مبارزه کند فقط یک تفاوت اساسی وجود دارد در ابتدای انقلاب مجلس ودولت میخواستند کارکنند ولی ظرفیت امروز برای آنها مهیا وآماده نبودبخش اعظم منابع وامکانات صرف هزینه های جنگ میشد.ولی امروز نمایندگان ومسئولین اگرحداقل بخش کوچکی از آنهاهم سالم باشند گرفتار نفسانیات ومنافع وموقعیت خودهستند.
درمقابل دشمن اگر بخواهد تحریم یا طرحی را برعلیه نظام جمهوری اسلامی درکنگره وسنای آمریکا به تصویب برساند می بینید همه نمایندگان دشمن بدون استثناء پای آن را امضاء میکنند.ولی درمجلس ما همیشه فقط از مشت وسیلی محکم بردهان آمریکا صحبت میشود ولی هیچ اقدام عملی صورت نمیگیرد ویا اگر هم بشود اکثر نمایندگان یا... نیستند ویا جواب مستحکم ودرخورشرارتهای دشمن نیست...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
2
1
خدمت فقط مخصوص کدخداست.چشمها را باید شست وکد خدا را جور ذیگر باید دید کد خدای ناز کدخدای بدون دزد وکلک وبار دیگر باید درهوای پاک برجام دوید.
اصلا" کدخدا پر رو وبی حیا بازهم باید درهوای پاک برجام دوید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
3
0
درود بر رئیسی با16 میلیون رای پاک وشاید بیش از ده میلیون رای غصب شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۱
رای پاک با وعده افزایش یارانه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۷
0
1
آقای کاوه با سلام
لطفا کمی تحقیق کنید ببینید شرح وظایف یک شهردار چیست بعدا از قالیباف به اشتباه و غلط تعریف کنید
مگر شهرداری یعنی تراکم فروشی و مجوز ساخت چندین طبقه در کوچه های دو متری و زیر ساخت های خطرناک بدون اصول و استاندارد خیابان ها و مترو و هزاران مشکل دیگر که در حکومت قالیباف اتفاق افتاده است؟
شما چه خبر دارید چند درصد بودجه صرف آبادانی تهران شده و چند درصد نا معلوم
درصد نا معلوم حدود بیش از 70 درصد میباشد
تهرانی که با یک تند باد و یا خدانکرده با یک زلزله و یا سیل در هم ریخته میشود و درست است که از قدیم این ضعف بوده اما قالیباف با این همه ادعا در دوره خودش برای رفع این نگرانی ها چه کرده است ؟
کاوه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
1
0
صالح سلام
لطفا" قدری منصف باشید.
نمیشود شرح وظایف شهردار رابنا به ذوق وسلیقه شخصی جنابعالی تعریف کرد .ولی این رابدان که جناب آقای فالیباف از طرف افراد صاحب نظر درعرصه ی جهانی واز طرف سایت شهرداریهای جهان به عنوان هشتمین شهردار برتر جهان معرفی شده است.وپیشرفت وزیباسازی پایتخت در دهه ای اخیر مهمانهای بین المللی راشگفت زده کرده است.امروز پایتخت واقعا" زیباست.ایجاد کمر بند سبز پیرامون شهر تهران و توسعه شبکه بزرگراهی احداث تونل های شهری بی نظیر ساخت مصلی وپروژههای بزرگ عمرانی بوستان ولایت برج میلاد تونل های شهری پل جوادیه باغ موزه های قصر ودفاع مقدس توسعه ی فضای سبزتوسعه 20کیلومتر تونل شهری و61میلیون متر مربع آسفالت ورشد فضاهای فرهنگی از افتخارات آقای قالیباف است.
درضمن اتکاء به نسل جوان ومهندسان ایرانی ومدیریت جهادی ایشان درراستای اجرای فرمان مقاومت اقتصادی توسط مقام معظم رهبری زمینه ساخت بسیاری از تجهیزات را توسط فرزندان این مرزوبوم فراهم نموده است.
درحالیکه سرانه فضای سبز تا پایان سال 83 نه متر مربع بود درپایان سال 93سرانه فضای سبز به 15/5 متر مربع رسیده است وهرسال بطور متوسط93بوستان درپایتخت به بهره برداری رسیده است
لازم بذکر است 43درصد بزرگراههایی تهران در10سال اخیر ساخته شده است. ولی بزودی شاهد اوضاع پس از قالیباف ومشکلات پایتخت خواهید بود
صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
1
جناب آقای کاوه باسلام
فراموش نکنید یکی از اتوبانها و یا جاده ها و حتی زیر ساخت های مترو و تونل ها و مهندسی تقاطع ها و... بر اساس استاندارد نیست . اگر شما سفری به حداقل امارات داشته باشید متوجه این موضوع خواهید شد. و جالب است هزینه های انجام گرفته برای این کارهای غیر اصولی در حدود 60 درصد بالا تر از قیمت تمام شده مجاسبه شده است بنده اگر تمایل داشتید میتوانم وارد ریز اجرا شوم تا با اعداد و ارقام ارایه شده توسط خود شهرداری ثابت کنم که متاسفانه اینچنین کارهای بزن در رویی شهرداری چقدر در واقعیت هزینه در بر داشته.
از طرفی اشاره به فضای سبز نمودید باید گفت این حداقل وظیفه یک شهردار است و آنهم چنانچه جنابعالی در مقولات و مستندات یک طرح سالم شهرسازی وارد شوید متوجه خواهید شد که بیشتر این فضا های سبز بدون مطالعه و بدون کار کارشناسی انجام گرفته است چه از نظر موقعیت و مکانی و چه از نظر ساختار و امکانات.
ضمنا توجه داشته باشید بیشتر مصالحی که در جاده ها و جداول و اتوبانها و ... استفاده شده است نامرغوب میباشند هر چند شهرداری پول مرغوب آن را پرداخت کرده است.
شما زمانی که بارندگی میشود اوضاع فاجعه آمیز جاده ها اتوبان ها و کوچه و پس کوچه ها را بخوبی میبینید.
اینها نتیجه چیست ؟ به غیر از اینکه متاسفانه برخی مسولین در جای واقعی خودشان قرار ندارند؟
زد و بند با پیمانکارانی که یکشبه پیمانکار شهرداری شده اند و وجود واسطه ها و کار چاقکن ها و ... نتیجه اش همین میشود
آقای کاوه چرا باید برای یک کاری مثلا مترو که وظیفه شهرداری است سر و سامان بدهد باید بهبه و چهچه بگیم . شهرداری از پول بیت المال تغذیه میشود و از فروش زمینها و تراکم های غیر اصولی و ... انباشت نقدینگی میکند و بعدا مثلا یک پل درست میکند باید هر روز تعریف و تمجید شود؟
نه خیر آقای کاوه اینگونه نباید باشد . مجددا شما را دعوت میکنم که تاریخچه خدمات رسانی چند شهردار کشور های مطرح دیگر را مطالعه نمایید بعد متوجه میشوید ما و امثال آقای قالیباف کجا قرار داریم.
مگر مملکت ما بدون سرمایه است که برخی ها آنرا با افغانستان یا پاکستان مقایسه میکنند و میگویند ببینید اختلاف پایتخت ایران با مثلا کابل از نظر زیبایی و زیر ساخت ها چقدر زیاد است؟
برادر عزیز بیاییم خودمان را گول نزنیم واقعیت ها را ببینیم و اگر مثلا یک پارک در یک جایی درست شد هزاران تبریک و تشکر برای شهردار داشته باشیم که چنان کرد و چنین . این وظیفه شهردار است بدون هیچ چشمداشتی . البته متاسفانه آینده بخوبی روشنگر فجایع احتمالی این وضعیت موقتی ساختار پایتخت خواهد بود و خدای ناکرده از همین الان باید تمهیدات لازم در جهت جلوگیری از وقوع خسارت های سنگین ناشی از بلایای طبیعی برای پایتخت و دیگر شهر ها بیندیشیم
کاوه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
1
1
جناب صالح
اگر من الان بگم ماست سفید است تومیگویی سیاه است.هرچی هست به صدتا از روحانی می ارزد با آن برجام مسخره اش....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار