کد خبر: 859424
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
‍ مدیرکل استاندارد استان کردستان خبر داد:
مدیرکل استاندارد کردستان گفت: 589 باسكول همکف در سطح استان توسط اداره کل استاندارد استان کردستان ثبت شده که از این تعداد 580 مورد کنترل شده است.

منصور لهونیان در گفت‌وگو با جوان در کردستان، اظهار کرد: از تعداد 589 مورد باسکول همکف در استان 97 باسکول متعلق به شهرستان سنندج است که 94 مورد آن کنترل شده و سه مورد آن کنترل نشده است.

وی افزود: در شهرستان سقز 96 مورد باسکول ثبت شده در استاندارد داریم که 95 مورد آن کنترل شده و یک مورد آن کنترل نشده است.

مدیرکل استاندارد استان کردستان خاطرنشان کرد: در شهرستان بیجار نیز 79 مورد باسکول در استاندارد ثبت شده است که 75 مورد آن کنترل شده و چهار مورد آن کنترل نشده است.

لهونیان تصریح کرد: در شهرستان مریوان 72 مورد باسکول ثبت شده است که از این تعداد71 مورد آن کنترل شده و یک مورد هنوز کنترل نشده است.

وی اظهار داشت: در شهرستانهای کامیاران 51 باسکول، دهگلان 46 باسکول، دیواندره 55 باسکول، قروه 72 باسکول و بانه 21 باسکول ثبت شده است که همه آن‌ها تحت کنترل هستند.

مدیرکل استاندارد استان کردستان در ارتباط با کنترل باسکول‌های همکف تصریح کرد: یکی از اهداف کنترل این اوزان، کالیبره کردن و اخذ برچسب استاندارد می‌باشد، هدف از کالیبراسیون ایجاد نظامی مؤثر به منظور کنترل صحت و دقت پارامترهای مترولوژیکی دستگاه‌های آزمون و وسایل اندازه‌گیری و کلیه تجهیزاتی است که عملکرد آن‌ها بر کیفیت فرایند تاثیرگذار است.

وی یاداور شدین کار به منظور اطمینان از تطابق اندازه‌گیری‌های انجام شده با استانداردهای جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در پایان تأکید کرد: دستگاه‌های اندازه‌گیری‌ باید به طور دوره‌ای کالیبره شوند و برای تجهیزات کالیبره شده گواهی کالیبراسیون صادر و ضمیمه دستگاه ‌شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر