کد خبر: 858765
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹
آيت‌الله مكارم: ۲۰۳۰ سندي سكولار و منهاي مذهب است
آيت‌الله مكارم شيرازي با تأكيد بر اينكه سند ۲۰۳۰ سندي به تمام معنا سكولار است، به مسئولان توصيه كرد كه متن اين سند را به دقت و به دور از تعصب مطالعه كنند.
به گزارش رسا، آيت‌الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع تقليد، در يك برنامه تلويزيوني با اشاره به سند 2030 و تأثير آن بر خانواده‌ها افزود: اين ايام بحثي درباره سند 2030 وجود دارد كه خانواده و فرزندان را هدف گرفته است  در سال 2015 عده‌اي از سران كشورها كه سردمداران آن دولت‌هاي زورمند بودند و عده‌اي كه جزو اقمار آنها محسوب مي‌شوند، نشستند و تصميماتي گرفتند. استاد برجسته درس خارج حوزه علميه قم اظهار داشت:  كار غربي‌ها معمولاً اين است كه چيزي مي‌نويسند و به تصويب مي‌رسانند و ديگران را به هر صورت وادار مي‌كنند كه آن را بپذيرند و تحت قيموميت آنها قرار گيرند.
 
آيت‌الله مكارم شيرازي با بيان اينكه ما كشوري داراي سابقه درخشان تمدن، داراي مذهب، داراي نظام اسلامي و فرهنگ خاص خود هستيم، ابراز داشت: بايد بر اساس فرهنگ خود عمل كنيم، مسئولان تعبيرات سند 2030 را فراموش نكنند كه تعبيراتي استعماري است و يك استعمارگر چنين منطق و ادبياتي دارد. وي عنوان كرد: بنده با برخي از مسئولان در اين زمينه صحبت كردم اما متأسفانه مطالعه كافي درباره سند 2030 نداشتند و ما بيشتر از آنها مطالعه كرديم، اين در حالي است كه تعريض مي‌كنند و مي‌گويند شما مطالعه‌اي نكرديد اما خودشان كمتر مطالعه كرده‌اند. اين مرجع تقليد خاطرنشان كرد: بسياري از مواد اين سند با مذهب و نظام ما سازگار نبوده و اين مسئله شوخي‌بردار نيست، 2030 سندي به تمام معنا سكولار، مادي‌گرايانه و منهاي مذهب است، چنين سندي نمي‌تواند با تشكيلات نظام جمهوري اسلامي هماهنگ باشد. آيت‌الله مكارم اضافه كرد: مسئولان بايد تأمل بيشتري كنند و تعصب به خرج ندهند، عيب ندارد كه انسان شجاع باشد و بگويد كه اين موضوع را پذيرفته و پس از مطالعه فهميده كه بايد آن را پس بگيرد، مسئولان درباره اين موضوع بايد با دقت قدم بردارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار