کد خبر: 858653
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷
وزير صنعت، معدن و تجارت از برگزاري جلسه‌اي براي حل مشكل ذوب‌آهن خبر داد و گفت: حرام است كه كسي بتواند كاري را به داخلي‌ها ارجاع دهد، اما برود و از خارج نياز خود را تأمين كند.
محمدرضا نعمت‌زاده در حاشيه مراسم تقدير از يك شركت صنعتي اظهار داشت: صبح ديروز جلسه‌اي براي حل مشكلات شركت ذوب آهن اصفهان داشتيم و البته روز چهارشنبه هفته گذشته نيز جلسه‌اي در اين خصوص با وزير كار برگزار شد. وزير صنعت با بيان اينكه نبايد كاسبكار باشيم، بلكه بايد خدمتگزار باشيم، گفت: يكي از فعالان صنعت كشتي‌سازي سعي داشت واردات انجام دهد كه با اين كار مخالفت كرديم و جلويش را گرفتيم. وي توضيح داد: اين فرد سعي كرد دو تا سه نماينده مجلس را واسطه قرار دهد تا يكي را بسازد و يكي ديگر را وارد كند كه من با آن مخالفت كردم. وي با بيان اينكه در صنعت حمل و نقل دريايي هنوز جاي رشد داريم، افزود: با وجود آبراه‌هاي مفصل در جنوب و شمال كشور، هنوز برخي كشتي‌ها براي تعمير به خارج از كشور مي‌روند.
نعمت‌زاده اظهار داشت: پيگيري‌هايي طي چهار سال اخير صورت گرفته و در حال به نتيجه رسيدن است تا از منابع صندوق توسعه ملي استفاده كنيم، كشتي در زمان ساخت و ساز در رهن بانك قرار گيرد و همچنين كشتي‌ها به عنوان وثيقه در بانك‌ها مورد قبول قرار گيرند.
وي در ادامه از تهيه لايحه اصلاح قانون صنايع دريايي در آينده‌اي نزديك خبر داد و گفت: اين اصلاحيه به مجلس ارائه خواهد شد.
وي همچنين با بيان اينكه در حال حاضر شركت ايزوايكو با زير ظرفيت خود فعال است، گفت: البته اين شركت قبلاً تعطيل بوده و الان اوضاع بهتري دارد، همچنين شركت صدرا كه تقريباً كارش متوقف شده بود، امروز با 3 تا 4 هزار نفر مشغول به كار است.
وزير صنعت اظهار داشت: حرام است كه كسي بتواند كاري را به داخلي‌ها ارجاع دهد، اما برود و از خارج نياز خود را تأمين كند.
وي با اشاره به جلوگيري از گشايش ال‌سي شركت پتروشيمي مارون براي تأمين پمپ و الكتروموتور از خارج گفت: از اين كار جلوگيري كرديم تا براي داخلي‌سازي پمپ اقدام شد و در مورد الكتروموتور هم آقاي صالحي‌نيا (معاون وزير صنعت) اين قطعه را در شاهرود توليد كردند.
 نعمت‌زاده با انتقاد از انجام تعمير برخي كشتي‌ها در خارج از كشور، گفت: نبايد همسايه جنوبي ما كه از صبح تا شب ما را تهديد مي‌كند، تعميركننده كشتي‌هاي ما باشد.
به گزارش فارس، در اين مراسم يكي از فعالان صنعت كشتي‌سازي نيز خواستار ايجاد امتياز در به كارگيري شناورهاي ساخت داخل نسبت به شناورهاي خارجي در مناقصات اجاره شناور شد و گفت: قانون مناقصات، ايراد زيادي دارد كه بايد اصلاح شود.
وي ايجاد تفاوت در ماليات و بيمه قراردادهاي اجاره شناورهاي ساخت داخل نسبت به شناورهاي خارجي را به عنوان يكي ديگر از درخواست‌هاي توليدكنندگان داخلي عنوان كرد و گفت: در حال حاضر برخي كشتي‌هاي ساخت داخل بيكار هستند و كاري به آنها سپرده نمي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار