کد خبر: 858546
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴
خطيب جمعه تهران:
امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه روانشناسي ملت ما نفرت از بيگانه سلطه‌گر است، اظهار داشت: تقاضا دارم كه در رويكردها تغييري حاصل شود، بعضي‌ها جوري حرف نزنند و رفتار نكنند كه امريكا را اميدوار كنند.
به گزارش فارس، آيت‌الله سيداحمد خاتمي، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌هاي نماز جمعه با بيان اين مطلب گفت: اهانت به مقدسات، ترويج حاكميت دوگانه، فعال‌كردن شكاف‌هاي قومي، هدف قرار دادن اصل ولايت فقيه و زير سؤال بردن كارآمدي نظام، همگي كارهايي است كه امريكا با هدف تغيير نظام از درون صورت داده اما ناكام مانده است و همچنان ناكام خواهد ماند. خطيب جمعه تهران در ادامه به مواضع نابخردانه وليعهد عربستان اشاره كرد و گفت: وليعهد ناپخته عربستان گفته كه ما با ايران مذاكره نمي‌كنيم و جنگ با ايران را به تهران مي‌كشانيم كه بايد در جواب وي گفت، عربستان بچه‌تر از آن است كه بخواهد با ايران بجنگد. خاتمي با بيان اينكه مرگ بر امريكاي امروز مرادف است با مرگ بر آل‌سعود، افزود: صدام كه از شما قوي‌تر بود و شما (عربستان) تا پايان از او حمايت كرديد، هيچ غلطي نتوانست بكند كه شما بسيار ضعيف‌تر از آن هستيد كه به حساب بياييد.
 
وي با اشاره به در پيش بودن هفته قوه قضائيه، اظهار داشت: تقويت قوه قضائيه، تقويت نظام و تقويت دو قوه ديگر است. امام جمعه موقت تهران خاطرنشان كرد: بايد قوه قضائيه را تقويت كرد، اين تقويت هم دروني است و هم بيروني، تقويت دروني تلاش بيشتر قضات براي تحقق و اجراي عدالت است و تقويت بيروني حمايت مردم و همه نهادها از قوه قضائيه است.
    
ايران در عرصه امنيت خود با كسي شوخي ندارد
خاتمي با اشاره به حمله موشكي سپاه به مواضع داعش در سوريه، افزود: عمليات موشكي سپاه در واقع تجلي صفت منتقم بودن خدا بود كه بسيار به جا و مناسب بود. وي اظهار داشت: اين حمله موشكي همزمان با طرح تحريم موشكي سناي امريكا عليه ايران بود و اين پيام را براي آنها به همراه داشت كه هر چه مي‌خواهند بنشينند و طرح عليه ايران تصويب كنند اما بدانند ايران اسلامي ذره‌اي از اصول خود عقب‌نشيني نخواهد كرد. دشمن مي‌خواهد ما برنامه موشكي خود را متوقف كنيم اما ما به كوري چشم دشمن بر اقتدار موشكي‌مان باز هم خواهيم افزود. امام جمعه موقت تهران خاطرنشان كرد: از سوي ديگر حمله موشكي سپاه اين پيام را براي رژيم صهيونيستي به همراه داشت كه برنامه موشكي ايران شوخي نيست، ما در عرصه امنيت كشورمان با كسي شوخي نداريم و شعار هم نمي‌دهيم. خاتمي افزود: اين حمله موشكي در كشور محور وحدت شد و همه سلايق و جناح‌ها از اين عمليات حمايت كردند. وي با اشاره به طرح تحريم سناي امريكا عليه ايران، اظهار داشت: اين طرح سناي امريكا قطعاً نقض برجام است و مردم انتظار برخورد جدي با اين عهدشكني امريكا را دارند. امام جمعه موقت تهران خاطرنشان كرد: از بين 100 نماينده سنا 98 نفر به طرح تحريم عليه ايران رأي دادند و اين نشان مي‌دهد كه دشمن، دشمن است چه جمهوريخواه باشد چه دموكرات و همگي سر و ته يك كرباس و دشمن نظام جمهوري اسلامي هستند. وزير امور خارجه امريكا گفت: ما تلاش كرديم ايران را از برنامه هسته‌اي خود به عقب‌نشيني واداريم، ‌دولت بعد بايد تلاش كند ايران را در برنامه موشكي به عقب‌نشيني وا دارد. امريكايي‌ها بايد مطمئن باشند كه ملت ايران در برنامه موشكي خود مصمم است و ذره‌اي عقب‌نشيني نخواهد كرد. خاتمي خاطرنشان كرد: امروز مي‌گويند موشك نداشته باشيد، فردا مي‌گويند تانك و توپ نداشته باشيد، پس‌فردا مي‌گويند حتي تفنگ هم نداشته باشيد و اين يعني نابودي انقلاب اسلامي و ملت ما پاي انقلابش تا آخرين نفس و تا آخرين قطره خون ايستاده‌ است. وي اظهار كرد: وزير امور خارجه امريكا عنوان كرده كه سياست ما در ايران حمايت از عناصري در داخل كشور است كه به تغيير مسالمت‌آميز نظام منجر شود. خاتمي اضافه كرد: بايد در پاسخ به اين اظهارات وزير خارجه امريكا گفت كه شما 38 سال است در پي تغيير نظام جمهوري اسلامي هستيد و اين خواب‌ها تا كنون تعبير نشده و به ياري خداوند تعبير هم نخواهد شد.
  
بساط داعش به‌زودي برچيده مي‌شود
جبهه مقاومت به زودي جشن برهم چيدن بساط خليفه خود مختار داعش را در سرزمين شامات برگزار مي‌كند.
سردار رمضان شريف، سخنگوي سپاه پاسداران و رئيس ستاد مركزي انتفاضه و قدس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران گفت: مردم ايران 38 سال است كه در شرايط مختلف آب و هوايي، سياسي و اجتماعي و بحران‌هايي مثل جنگ تحميلي و درگيري گروهك‌ها همواره بر آرمان آزادي قدس شريف پاي فشرده‌اند چرا كه رهنمودهاي امام راحل و مقام معظم رهبري را تعقيب مي‌كنند، امام و مقام معظم رهبري همزمان كه با رژيم ستمشاهي مبارزه مي‌كردند و استقلال و آزادي ملت ايران را فرياد مي‌زدند، استقلال و آزادي مردم فلسطين را هم خواستار بودند.
شريف گفت: ابتكار و خلاقيت امام (ره) و پشتيباني ملت عزيز ما در روز قدس سال‌هاي گذشته مبارزات عليه اسرائيل را به جايي رساند كه آنها از نيل تا فرات را فراموش كردند بلكه دور آن سرزمين محدودي را هم كه غصب كرده بودند ديوار بتني كشيدند. وي افزود: به شما اطمينان مي‌دهم به فضل الهي و بركت رهنمودهاي مقام معظم رهبري و در پرتو شجاعت، كارداني و صداقت و اخلاص فرزندان شما جبهه مقاومت به زودي جشن برهم چيدن بساط خليفه خودمختار داعش را در سرزمين شامات برگزار مي‌كند و يكبار ديگر توجه افكار عمومي را به سمت ملت مظلوم فلسطين و مبارزه با دشمن مشترك مسلمانان جلب خواهد كرد، قبله اول مسلمين متعلق به امت اسلامي است، هيچ گروه و جناح سياسي در سرزمين فلسطين حق ندارد به نمايندگي از امت اسلامي راجع به اين موضوع تصميم بگيرد. ‌
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار