کد خبر: 858532
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸
در حالي كه چند هفته‌اي است بحث بازبيني فيلم‌هاي توقيفي به يكي از مهم‌ترين بحث‌هاي سينماي ايران تبديل شده، سايت آي سينما به اطلاعاتي دست يافته كه نشان مي‌دهد جلسات بازبيني فيلم‌هاي توقيفي از هفته پيش رو به رياست ابراهيم داروغه‌زاده، معاون جديد نظارت و ارزشيابي سازمان سينمايي آغاز خواهد شد و چندتن از سينماگران و مديران ارشاد به تماشاي فيلم‌هايي مي‌پردازند كه تاكنون از نمايش آنها جلوگيري به عمل آمده است.
«عصباني نيستم»، «ارادتمند، نازنين، بهاره، تينا»، «خانه دختر»، «خانه پدري» و «رستاخيز» از جمله‌ فيلم‌هايي هستند كه در چهار سال گذشته هر كدام بنا به دلايل مختلفي از اكران در سينماهاي كشور محروم شدند.
 
پس از اعلام رئيس سازمان سينمايي مبني بر بازبيني فيلم‌هاي توقيفي و دستور وزير ارشاد براي بسته شدن پرونده اين فيلم‌ها تا دو ماه آينده، منبعي كه نمي‌خواهد نامش فاش شود به آي سينما مي‌گويد از هفته آينده، بالاخره جلسات بازبيني فيلم‌هاي توقيفي آغاز خواهد شد. به گفته اين منبع، مسئولان سازمان سينمايي براي بازبيني فيلم‌هاي توقيفي روش جديدي را به كار مي‌برند، به طوري كه بازبين‌هاي هر فيلم با فيلم ديگر متفاوتند و افراد مشخص تمام فيلم‌هاي توقيفي را بازبيني نخواهند كرد. پس از بازبيني فيلم‌ها، موارد اصلاحي به صورت گزارش به سازندگان هر فيلم اطلاع داده مي‌شود تا آنها با حذف يا فيلمبرداري مجدد برخي از سكانس‌ها، بتوانند مجوز لازم براي نمايش فيلم‌هاي‌شان را به دست آورند. نزديك به هشت فيلم توقيفي قرار است در هفته‌هاي آينده از سوي سازمان سينمايي مورد بازبيني قرار گيرند. رياست بازبيني فيلم‌هاي توقيفي بر عهده ابراهيم داروغه‌زاده، معاون نظارت و ارزشيابي سازمان سينمايي است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار