کد خبر: 858521
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
نخست‌وزير عراق تأكيد كرد خبر آزادسازي كامل شهر موصل از چنگال داعش را طي روزهاي آينده اعلام خواهد كرد.
با گذشت 9 ماه از زمان شروع عمليات آزادسازي موصل از دست داعش، شمارش معكوس براي آزادي كامل اين شهر از دست تروريست‌ها شروع شده است. به گزارش شبكه خبري سومريه نيوز، حيدرالعبادي، نخست‌وزير عراق روز پنج‌شنبه گفت كه شهر موصل طي روزهاي آينده به طور كامل آزاد خواهد شد. اظهارات وي يك روز پس از عقب‌نشيني داعش از اطراف مسجدالنوري و انهدام آن ايراد شد. اين مسجد همان جايي است كه در سال 2014 خطبه مشهور ابوبكر البغدادي و اعلام خلافت وي در آنجا ايراد شد. نيروهاي عراقي، پيشروي در بخش قديمي موصل را ادامه مي‌دهند و سعي دارند پس از هشت ماه از آغاز عمليات نظامي عناصر داعش را از اين شهر بيرون برانند.
 
 از سوي ديگر، العبادي به عنوان فرمانده كل نيروهاي مسلح عراق جمعه در جريان عمليات آزادسازي غرب موصل قرار گرفت. دفتر اطلاع‌رساني العبادي در بيانيه‌اي اعلام كرد:حيدر العبادي ضمن بازديد از مقر فرماندهي عمليات «نينوا مي‌آييم» در جريان عمليات آزادسازي غرب موصل قرار گرفت. در اين بيانيه همچنين‌آمده است: طي ديدار نخست‌وزير با فرمانده عمليات مشترك و نشست با فرماندهان نظامي و امنيتي العبادي گفت: نيروهاي ما به زودي و به طور كامل موصل را آزاد مي‌كنند.
 
حيدرالعبادي بر اهميت حفظ جان نظاميان و شهروندان و اصرار بر نابودي تروريسم و آزادسازي همه اراضي كشور تأكيد كرد. از سوي ديگر، نيروهاي عراقي در نبرد تن به تن با تكفيري‌ها در غرب موصل به پيشروي‌هاي خود ادامه مي‌دهند. نبرد در محور باب الطوب كه از روز يك‌شنبه با هجوم نيروهاي پليس فدرال عراق به سمت قلب منطقه موصل قديم شروع شده است، ادامه دارد و در باب‌البيض نيز درگيري‌هاي سنگيني از چهارشنبه شروع شده كه همچنان ادامه دارد. با آزادي موصل كار داعش در عراق پس از سه سال اشغالگري پايان مي‌يابد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار