کد خبر: 858474
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
دست خدا

در چنین روزی کره جنوبی با اشتباهات فاحش داوری اسپانیا را شکست داد و داوید ویا نیز آخرین گل خود را برای تیم ملی کشورش به ثمر رساند.

به گزارش ایسنا، جهان ورزش در ۲۳ ژوئن شاهد یک اتفاق تاریخی بوده است که در یاد علاقمندان به فوتبال مانده است. در چنین روزی در سال 2002 تیم ملی کره جنوبی موفق شد با شکست اسپانیا در ضربات پنالتی راهی مرحله نیمه نهایی جام جهانی شود.

در این دیدار اشتباهات داوری به ضرر تیم ملی اسپانیا بود و یکی از کثیف ترین داوری های تاریخ جام جهانی در این دیدار بود که باعث شد کره جنوبی راهی مرحله بعد شود.

همچنین در چنین روزی در سال 2014 داوید ویا موفق شد آخرین گل خود را برای تیم ملی کشورش به ثمر برساند. او در 97 بازی ملی توانست 59 گل به ثمر برساند تا برترین گلزن تاریخ تیم ملی اسپانیا باشد.

ولی مهمترین اتفاق امروز بر می گردذد به سال 1986 جایی که دیگو مارادونا با دو گل خود انگلیس را شکست داد. یکی از گلهای او که با دست زده شد از چشم داور دور ماند و هنوز یکی از صحنه های تاریخی جام جهانی است. از این گل با عنوان "دست خدا" یاد شده است.

امروز همچنین تولد 3 بازیکن بزرگ فرانسوی نیز بوده است. ژان تیگانا، زین الدین زیدان و پاتریک ویرا از جمله این بازیکنان هستند.

انتهای پیام

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار