کد خبر: 858372
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:
فرهنگ یکی از دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری است که اخیراً در منظومه بحث‌های فرهنگی «آتش به اختیار» را مطرح کرده و دانشجویان و نخبگان جامعه را افسران جنگ نرم دانسته‌اند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: بعضی  از مغرضین سعی دارند اصطلاح «آتش به اختیار» را به  عنوان بی‌قانونی تعبیر کنند ،در صورتی که این تعبیر در متن قانون وجود دارد و در فضای منطق فرهنگ کشور در حال وقوع است و فرمانی برای فعالان فرهنگی است که کار را زمین نگذارند و مسیر خود را با قدرت به پیش ببرند.

حجت‌الاسلام محمد قطبی با اشاره به اینکه نخبگان در هر جامعه‌ای می‌توانند ارزش‌های فرهنگی را توسعه دهند، افزود: مقام معظم رهبری تأکید داشتند که اگر ارتباط افسران جوان جنگ نرم با قرارگاه فرماندهی دچار آسیب شود و یا احساس کنند ضرورت دارد فعالیتی برای توسعه فرهنگ و جلوگیری از آسیب‌ها شکل بگیرد، می‌توانند با هوشمندی و توانمندی خود، کار را پیش ببرند تا کار فرهنگی تعطیل نشود، در واقع در انتظار سند بالادستی نباشند و بهانه تأخیر بودجه نیاورند.

وی تصریح کرد: طرح موضوع «آتش به اختیار» توسط مقام معظم رهبری فرمانی است برای فعالان فرهنگی که کار را زمین نگذارند و مسیر خود را با قدرت به پیش ببرند.

قطبی با اشاره به اینکه «آتش به اختیار» حاکی از این است که قدرت فعالان فرهنگی باید تقویت شد تا سنگرها خالی نماند، یادآور شد: این اصطلاح در عرصه جنگ بسیار رایج است و این نخستین بار نیست که مقام معظم رهبری از اصطلاحات میدان جنگ در عرصه فرهنگ استفاده می‌کنند، چرا که با دشمنی مواجه هستیم که به خانه، خانواده، دین و عزت و آبروی ما حمله کرده و برای تأثیرگذاری گسترده در عرصه فرهنگ سرمایه‌گذاری بسیاری ترتیب داده است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: بعضی سعی دارند اصطلاح «آتش به اختیار» را به معنای بی‌قانونی تعبیر کنند در صورتی که این تعبیر در متن قانون وجود دارد و در فضای منطق فرهنگ کشور در حال وقوع است.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار