کد خبر: 858183
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل:
مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: طرح توسعه حریم مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی به منظور ایجاد فضاهای فرهنگی و تفریحی برای رفاه حال گردشگران شروع شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، کریم حاجی زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت:این طرح با آواربرداری و آزاد سازی 3000 متر زمین در حیاط مشرف به مدرسه پورسینا و تخلیه نخاله ها به منظور توسعه حریم مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی انجام شده است.

وی ضمن تکذیب شایعات مطرح شده در این خصوص افزود: در اوایل دهه 80 و در راستای توسعه فضای فرهنگی مجموعه جهانی تعدادی از خانه های محله شهیدگاه خریداری و درهمان محل تخریب و مسطح شده اند آوار حاصل از تخریب اتاقک‌های کارگران ونخاله‌های حاصل از ساخت نگارخانه خطایی و موزه باستان شناسی فعلی نیز به این محل انتقال یافته بود.

مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: در جریان توسعه حریم و احداث فضاهای فرهنگی و فضای سبز مجموعه وبه منظور بهره مندی گردشگران  ناگزیر به آوار برداری وهمسطح نمودن این محوطه با محوطه های دیگربودیم که با توجه به حجم زیاد آوار از ماشین آلات استفاده کردیم.

حاجی زاده خبرهای منتشر شده در خصوص آسیب رسانی حضور این ماشین آلات در محوطه را تکذیب کرد و افزود: نخاله های جمع شده در این محوطه در سال های گذشته در این محل غیر اصولی بوده و رطوبت حاصل از انباشت این نخاله ها آسیب جدی به دیوار های قسمت تجاری و دیوار غربی حیاط می زد.

وی یادآور شد: با همسطح نمودن این محوطه فضایی در حدود 3000 متر آزاد وبه حریم مجموعه اضافه می شود و تبدیل آن به فضای فرهنگی ، موزه و فضای فرهنگی و خدماتی می تواند خیلی از نیازهای گردشگران را تامین نماید.

 مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با قدر دانی از مردم که در مورد اتفاقات تنها اثر جهانی استان حساس شده بودند اظهار کرد: حساسیت مردم آگاهی و علاقه به حفظ این نماد فرهنگی و تاریخی استان که نماد مذهب تشیع است را نشان می‌دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر