کد خبر: 858142
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
شهردار تبریز تاکید کرد؛
شهردار تبریز، با اشاره به مطالبات متعدد شهرداری تبریز از اشخاص حقیقی و دستگاه‌های اجرایی، بر لزوم اتخاذ روش‌های موثر برای تحقق این مطالبات تاکید کرد.
دکتر صادق نجفی در جمع مدیران شهرداری تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: در سال‌های اخیر، راهبرد مالی شهرداری تبریز، با لحاظ شرایط اقتصادی دولت و جامعه پیش رفته و طی آن، سعی شده تا مطالبات شهرداری، با ملاحظه وضعیت مالی دستگاه‌های اجرایی و حتی اشخاص، پیگیری شود.

دکتر نجفی با بیان این‌که تجربه اجرای بسته‌های تشویقی، از استقبال و مشارکت شهروندان حکایت دارد، اضافه کرد: پیگیری مطالبات، باید با تعریف مشوق‌ها و تسهیلات لازم، به نقطه‌ای هدایت شود که منابع پنهان شهرداری را محقق کند.

وی با اشاره به این‌که بخش قابل‌توجهی از این مطالبات شامل چک‌های آتی‌الوصول یا وصول‌نشده است، اظهار داشت: معاونت مالی و اداری، باید با تشکیل جلسات مستمر با شهرداری‌ها و حوزه‌های مالی سازمان‌ها و شرکت‌ها، راهکارهایی را طراحی کند که این قبیل چک‌ها، با درصدی تخفیف، تسویه شود.

شهردار تبریز، خاطرنشان کرد: شهرداری نهاد پرتحرکی است که ساز و کار آن، به صورت دائم با بحث درآمد و هزینه ارتباط دارد، از این رو بخش‌های مختلف مدیریتی باید جهتگیری خود را مطابق دو محور «مدیریت هزینه‌ها» و «درآمدهای پایدار» مد نظر قرار دهند.

دکتر نجفی شهرداری را از مهم‌ترین بسترهای اقتصاد مقاومتی خواند و افزود: صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری، اجرای برنامه‌های زمان‌بندی، پرهیز از تشریفات بیهوده و افزایش نظارت‌های اجرایی باید اولویت مدیریت اقتصادی در بخش‌های مختلف شهرداری باشد.

وی همچنین در این جلسه، از شهرداران مناطق دو، چهار، پنج و هفت قدردانی کرد و گفت: مناطق یادشده، در اجرای برنامه‌های درآمدزایی سه ماه ابتدایی سال جاری و همچنین در بحث مدیریت هزینه، از وضعیت مطلوبی نسبت به سایر مناطق دهگانه برخوردار هستند؛ این موفقیت‌ها به خصوص در مناطق کم‌برخوردار،  از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و نشان‌دهنده هدایت مطلوب هزینه‌ها به سمت برنامه‌های خدمتگزاری است.

در جلسه دکتر نجفی با مدیران شهرداری تبریز، راهکارهای کسب درآمدهای پایدار و پیگیری مطالبات شهرداری تبریز بررسی و مقرر شد بسته‌ تسهیلاتی شهرداری تبریز در این خصوص، در قالب لایحه‌ای، تکمیل و تقدیم شورای اسلامی شهر شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر