کد خبر: 858100
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸
تیم ملی بسکتبال

عباس آقاکوچکی درباره برنامه‌هایش برای تیم ملی امید بسکتبال ایران صحبت کرد.

سرمربی تیم ملی امید بسکتبال ایران در گفت و گو با ایسنا، درباره برنامه‌ریزی این تیم اظهار کرد: ما یک مرحله اردو داشتیم و سعی کردیم شرایط نفراتی که در تمرین هستند را بسنجیم و با توجه به شلوغ بودن برنامه‌های تیم‌های ملی تصمیم گرفتیم که که بعد از یک شناسایی دوباره تمرین‌ها را آغاز کنیم. کار اصلی ما از مرحله بعدی تمرینات شروع می‌شود و قطعا با نفراتی کارمان را آغاز می‌کنیم که نیاز اصلی تیم امید هستند و با فلسفه این تیم جور در می‌آیند.

آقاکوچکی با اشاره به فلسفه تیم امید ادامه داد: هدف از تشکیل تیم ملی امید کمک کردن به تیم بزرگسالان است. یعنی باید بازیکنانی در این تیم باشند که نیازهای تیم اصلی را برطرف کنند و هر زمان که لازم بود وارد تیم اصلی کشورمان شوند. در همین ابتدای اردو هم یکسری تغییرات داشتیم که ثابت کرد فعالیت تیم امید بسیار مهم است.

او در پاسخ به این سوال که پس چرا نفراتی به اردو دعوت شدند که از نظر سنی برای تیم امید خوب نبودند؟ بیان کرد: به نکته بسیار مهمی اشاره کردید. همانطور که گفتم اصل کار ما از مرحله بعدی شروع می‌شود و در این اردو نفراتی آمده بودند که شاید حضورشان در کنار جوان‌ترها لازم دیده می‌شد اما خب با فلسفه تیم امید ارتباطی نداشتند و به همین دلیل هم در ابتدای راه با هماهنگی از تیم کنار رفتند و جا را به جوان‌تر ها دادند. باید برای امیدها سرمایه‌گذاری کرد و برای آینده آماده شوند.

سرمربی تیم ملی امید ادامه داد: ما یک برنامه کوتاه و بلند مدت داریم. در برنامه کوتاه مدت آماده سازی برای تورنمنت پیش‌رو را در نظر داریم و در برنامه بلند می‌خواهیم خلا بین تیم جوانان و بزرگسالان را پر کنیم. به همین دلیل من در برنامه خودم بازیکنان جوان را در نظر دارم. بازیکنانی که در لیگ خیلی خوب بوده‌اند اما نتوانستند به تیم اصلی برسند و  ملی‌پوشان جوانی که به جام جهانی نروند وارد تیم امید می‌شوند و دیگران هم بعد جوانان در تیم امید حاضر خواهند شد. خلا بین جوانان و بزرگسالان را با تیم امید پر می کنیم که افت نکنند. تیم امید هویت اصلی خودش را نشان می‌دهد و برای آینده پیش می‌رود. قطعا هدف ما توجه بیشتر به جوانترهای بسکتبال است.

سرمربی سابق تیم ملی جوانان ۲۰۱۸ در پاسخ به این سوال که چرا به یکباره از آن تیم جدا شد؟ تصریح کرد: برای تیم جوانان ۲۰۱۸ نزدیک به ۵۰۰ نفر را تست کردیم و سه تیم ۲۰ نفره ساختیم. بعد یک سری مشکلات کاری ایجاد شد و درگیر شدم. آقای مشحون تاکید داشت تغییری در کادر ایجاد نشود اما من یک مسافرت دو سه ماهه رفتم و قرار بود کار ادامه پیدا کند اما خب نمی‌شد و باید یک نفر بالای سر تیم می‌بود. فدراسیون در آن مقطع تصمیم گرفت که جابه جایی انجام شود و مشکل خاصی هم نبود. من هر زمانی که لازم باشد در خدمت تیم‌های ملی بسکتبال کشورم هستم. سیستم که درست باشد نفر تغییر کند بازهم کار پیش می‌رود. برای این تیم سیستم درستی ایجاد شد و کار به بهترین شکل پیش رفت.  

آقاکوچکی ادامه داد: من از تیمی که ۲۰۱۱ ساختم خروجی‌های بسیار زیادی داشتم که اکنون در تیم ملی بزرگسالان هستند. برای تیم ۲۰۱۸ هم همین کار را کردم و گفتم طی دو سال چند بازیکن مثل بهنام یخچالی به بسکتبال وارد می‌کنم. خواستم که کل پتانسیل را زیر ذره بین قرار بدهم و طی مراحلی بهترین‌ها را انتخاب کردم. حتی سه تیم را به صورت الف و ب و ج نساختم که ذهنیتی برای بچه‌ها ایجاد نشود. من از بین این سه تیم بهترین‌ها را انتخاب کردم که خروجی خوبی داشتند. از همین تیم نوجوانان اکنون در جوانان هستند. رحیم زاد، دلیرزهان و رضایی فرد وارد جوانان شدند  و احتمالا در جام جهانی هم حضور خواهند داشت. این بازیکنان جزو بهترین‌ها هستند و در اصول پایه خیلی خوب شده‌اند.

سرمربی تیم ملی امید افزود: حالا هم برای تیم امید برنامه‌ای داریم و می‌خواهم هویت این تیم را شکل دهم و اگر تغییری ایجاد نشود تیمی با قدرت می‌سازیم که همیشه آماده بازیکن دادن به تیم بزرگسالان باشد. امید تخصص من است و من دو دوره سرمربی تیم ایران در آسیا بودم و مربی‌گری کرده‌ام. در رده امید بازیکنان نه جوان بی‌تجربه هستند و نه بزرگسال حرفه‌ای و باید خیلی به آنها توجه شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار