کد خبر: 858025
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰
ادامه حمایت‌ها از سیلی سپاه به تکفیری‌ها
موج اظهارنظرها و حمايت‌ها از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در حمله موشكي به پايگاه گروهك تروريستي داعش در سوريه همچنان ادامه دارد. روز گذشته نيز سخنگوي دولت و يكي از اعضاي ارشد مذاكرات هسته‌اي، به تمجيد از اين اقدام سپاه پاسداران پرداختند.
نويسنده: جعفر تكبيري
 
موج اظهارنظرها و حمايت‌ها از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در حمله موشكي به پايگاه گروهك تروريستي داعش در سوريه همچنان ادامه دارد. روز گذشته نيز سخنگوي دولت و يكي از اعضاي ارشد مذاكرات هسته‌اي، به تمجيد از اين اقدام سپاه پاسداران پرداختند.
آيت‌الله صافي گلپايگاني از مراجع تقليد در ديدار جمعي از طلاب و فضلاي حوزه علميه قم با اشاره به اقدام اخير سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از اقدامات مهم نيروهاي جان بر كف سپاه و نيروهاي مسلح تقدير و تشكر كردند.
وي اقتدار نيروهاي مسلح را موجب خرسندي ملت بزرگ ايران دانست و گفت: عزت مملكت در اقتدار نيروهاي مسلح است و موفقيت‌هاي بسيار بزرگي در اين زمينه براي آنها حاصل‌شده كه موجب خوشحالي و خرسندي ملت بزرگ ايران شده است. مرجع تقليد شيعيان با مسئلت توفيقات بيشتر براي نيروهاي مسلح و دعا براي نابودي دشمنان اسلام، افزود: در ظل عنايات و تحت توجهات حضرت ولي عصر امام زمان(عج) و با پيروي از تعاليم مقدس اسلام بر عظمت و سربلندي مملكت اسلامي و نيروهاي مسلح ما افزوده‌شده و دشمنان اسلام منكوب و مخذول شدند.
 
   دولت پشتیبان فعالیت‌های موشکی
 محمدباقر نوبخت سخنگوي دولت در نشست هفتگي با خبرنگاران، با تقدير از اقتدار سپاه در حمله موشكي به مقر داعش در ديرالزور گفت: اگر ٢٩ ارديبهشت به عنوان نماد انسجام ملي بيان شود، پاسخ سپاه عزيز به داعش نمادي از اقتدار ملي است و اين اقتدار نشان مي‌دهد فقط در جهت امنيت ملي نيست و فراتر از آن امنيت منطقه هم است. وي افزود: داعش پديده تروريستي است كه امنيت منطقه را مخدوش كرده و نشان داده جمهوري اسلامي در مبارزه با تروريست‌ها امنيت منطقه را در صدر برنامه‌ها دارد، لذا كشورهاي همسايه بايد از اين اقتدار ايران خوشحال باشند و احساس آرامش كنند. سخنگوي دولت همچنين از اقتدار وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان در مبارزه و نابودي عناصر وابسته به گروهك‌هاي تروريستي در داخل قدرداني كرد.
نوبخت در پاسخ به اين سؤال كه آيا ايران باز هم از حملات موشكي عليه تروريست‌ها استفاده خواهد كرد و اين حملات در حالي صورت گرفت كه امريكا تحريم‌هاي جديدي را عليه ايران اعمال كرده بود و اين موضوع حامل چه پيامي است؟ گفت: فكر مي‌كنم صريح‌ترين نظر دولت درخصوص تقويت بنيه دفاعي و افزايش توانمندي موشكي جمهوري اسلامي ايران توسط شخص رئيس‌جمهور بيان شده و دولت از همه فعاليت‌هاي موشكي سپاه و نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران پشتيباني مي‌كند.
وي افزود: جمهوري اسلامي ايران هيچ محدوديتي براي افزايش توانايي‌هاي موشكي خود قائل نيست و از هر نوع فعاليت در اين عرصه دفاع مي‌كنيم و فكر مي‌كنيم توان دفاعي و تقويت بنيه دفاعي قابل مذاكره و مماشات و انعطاف با هيچ يك از دول خارجي به ويژه امريكاي روسياه نيست.
وي با بيان اينكه برجام محدودكننده توان موشكي نيست، تأكيد كرد: امنيت ملي ما مخل امنيت كشورهاي همسايه نيست، از اين رو ما به اين فعاليت‌ها در قالب دكترين دفاعي كشورمان كه همان بازدارندگي است ادامه خواهيم داد. نوبخت تصريح كرد: فكر مي‌كنم صريح‌ترين نظر دولت درخصوص تقويت بنيه دفاعي و افزايش توانمندي موشكي جمهوري اسلامي ايران توسط شخص رئيس‌جمهور بيان شده و دولت از همه فعاليت‌هاي موشكي سپاه و نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران پشتيباني مي‌كند.
 
   سپاه؛ مظهر قدرت و اقتدار
 همچنين سيد عباس عراقچي معاون وزير امورخارجه و مذاكره كننده ارشد كشورمان در موضوع هسته‌اي در واكنش به حمله موشكي سپاه در صفحه شخصي اينستاگرامش نوشت: «اين ثمره سال‌ها تحريم سپاه پاسداران انقلاب اسلامي توسط امريكاست. سپاه مظهر قدرت، اقتدار، اعتماد به نفس و خودباوري ملت ايران است.»
 
  عمليات انتقام‌جويانه سپاه موجب شادي دل‌هاي آحاد ملت ايران شد
شوراي نگهبان قانون اساسي نيز در پيامي از سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به دليل حمله به مواضع داعش در ديرالزور سوريه قدرداني كرد. در بيانيه شوراي نگهبان آمده است:‌عمليات انتقام‌جويانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي جهت مجازات گروهك تكفيري و تروريستي داعش، موجب خشنودي و شادي دل‌هاي مؤمنان و آحاد ملت ايران شد. شوراي نگهبان تأكيد كرده كه اين شورا با سپاس از اين اقدام غيورانه، از خداوند متعال براي قواي مسلح كشور عزيزمان، توفيق روزافزون در دفاع از كيان اسلامي را مسئلت دارد.
 
   تقدير مجلس خبرگان رهبري از حمله موشكي سپاه پاسداران
مجلس خبرگان رهبري هم در پيامي از حمله موشكي سپاه پاسداران عليه مواضع داعش در ديرالزور سوريه تقدير و تشكر كرد.
در پيام مجلس خبرگان آمده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با اقدام قاطع در مجازات گروهك تكفيري وابسته به استكبار جهاني و صهيونيسم بين‌الملل نشان داد در اهتمام به آيه شريفه 60 سوره انفال به خوبي وظيفه خود را انجام مي‌دهد.
مجلس خبرگان رهبري ضمن تشكر از نيروي هوايي سپاه، بابت هدف قرار دادن گروهك داعش، براي تمامي قواي مسلح ميهن اسلامي، آرزوي توفيق روزافزون براي دفاع از اسلام و سرزمين‌هاي اسلامي را از خداوند متعال مسئلت دارد.
 
  پاسخ ايران به اقدامات تروريستي بلادرنگ و ويرانگر است
سردار حسين دهقان وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح نيز حمله اخير موشكي سپاه به مقر داعش در ديرالزور سوريه را بخش كوچك و نازلي از واكنش جمهوري اسلامي ايران به اقدام كور و حقيرانه تروريستي داعش و حاميانش ذكر كرد و افزود: دكترين دفاعي جمهوري اسلامي ايران بر اساس اصل بازدارندگي فعال و مؤثر است و هرگونه تهديد احتمالي منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي را به شديدترين وجه پاسخ مي‌دهد. دهقان در خصوص قدرت و توان موشكي جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: در سه سال گذشته در حوزه موشكي، برنامه‌هاي جدي و گسترده‌اي در ابعاد كمي و كيفي در دستور كار داشته‌ايم و امروز قادريم انواع موشك‌هاي بالستيك و كروز را با قدرت تخريبي بالا و دقت نقطه‌زني در مجموعه وزارت دفاع طراحي، توليد و در اختيار نيروهاي مسلح قرار دهيم.
وي افزود: عزم و اراده جمهوري اسلامي ايران بر تقويت بنيه دفاعي است و هيچ قدرتي قادر نخواهد بود بر اين اراده تأثير منفي داشته باشد و تحريم‌ها نيز نه تنها مؤثر نبوده بلكه عزم ما را براي خوداتكايي كامل در اين حوزه راهبردي صدچندان كرده است. دهقان تأكيد كرد: قدرت و توان دفاعي جمهوري اسلامي ايران در خدمت صلح، ثبات و امنيت منطقه و در مقابله با عوامل ناامن كننده نظير گروه‌هاي تروريستي تكفيري داعش به‌كار گرفته خواهد شد.
 وزير دفاع با بيان اينكه دشمن وانمود مي‌كند كه اقدام گروه تروريستي داعش در تهران در راستاي راهبرد آنان در كشيدن جنگ به داخل ايران صورت گرفته است، اظهار داشت: هلاكت كامل نيروهاي اقدام‌كننده در تهران، وارد كردن ضربات قاطع به طراحان و هدايت‌كنندگان آنان توسط تيم‌هاي امنيتي و عملياتي جمهوري اسلامي ايران و حمله موشكي سپاه نشان داد كه پاسخ ايران به اينگونه اقدامات مذبوحانه بلادرنگ و ويرانگر و نقشه آنان نقش برآب است.
 
  حمله موشكي سپاه پيام دلچسب
و اميدواركننده‌اي براي مردم داشت
حجت‌الاسلام مجتبي ذوالنور رئيس كميته هسته‌اي مجلس شوراي اسلامي هم در همين راستا گفت: عمليات سپاه پاسداران در حقيقت تحقق وعده فرمانده كل سپاه بود كه انتقام خون شهداي مظلوم حمله تروريستي تهران (17 خرداد) از تكفيري‌هاي سر‌سپرده نظام سلطه و سران رژيم آل‌سعود و صهيونيست‌ها گرفته شد.
رئيس كميته هسته‌اي مجلس با اشاره به حمله موشكي سپاه پاسداران به مواضع تروريست‌ها، تصريح كرد: نهادي همچون سپاه امروز به سطح مناسبي از باز‌دارندگي رسيده كه مي‌تواند هر اقدام داعش و ساير گروه‌هاي تروريستي و اربابان و حاميان آنها را به اشد وجه پاسخ دهد.
حجت‌الاسلام ذوالنور با بيان اينكه عمليات سپاه پيامي براي حاميان داعش داشت، گفت: اگر حاميان و اربابان داعش بخواهند از اين گروهك تروريستي حمايت كنند، به شكلي كه امنيت پايدار جمهوري اسلامي را مخدوش كنند، صبر مردم و فرزندان اين ملت حدي دارد و همان‌طور كه داعش را هزاران برابر آنچه ضربه زده بود، تنبيه كردند، عزيزان ما مي‌توانند اربابان داعش را هم مورد صدمه قرار دهند.
رئيس كميته هسته‌اي مجلس با تأكيد بر اينكه اقدام سپاه پيام دلچسب و اميدواركننده‌اي براي مردم داشت، خاطرنشان كرد: مردم اميدوار شدند فرزندان اين ملت آمادگي دارند امنيت اين مرز و بوم را حفظ كنند و هر كسي كه بخواهد امنيت پايدار كشور را مخدوش كند سركوب مي‌كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار