کد خبر: 857817
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸
نهمين اجلاس مجمع عمومي اتحاديه راديو و تلويزيون هاي اسلامي با حضور شبكه هاي راديويي و تلويزيوني، رسانه هاي مجازي و مؤسسه‌هاي توليدي اسلامي برگزار خواهد شد.

نهمين اجلاس مجمع عمومي اتحاديه راديو و تلويزيون هاي اسلامي با حضور مديران و نمايندگان شبكه هاي راديويي و تلويزيوني، رسانه هاي مجازي و موسسه هاي توليدي اسلامي، تيرماه امسال در پايتخت فرهنگي جهان اسلام برگزار خواهد شد.

شبكه هاي راديويي و تلويزيوني، رسانه هاي مجازي و موسسات توليد برنامه كشورهاي اسلامي در نهمين اجلاس اتحاديه رايو و تلويزيون حضور خواهند داشت و در جشنواره "اتحاد" به عنوان جشنواره داخلي اعضاي اتحاديه و همچنين بازار فيلم اسلامي به عنوان مركز عرضه محصولات رسانه اي پاك در جهان به معرفي توانمندي هاي داخلي رسانه اي جهان اسلام خواهند پرداخت.

هر سال در جشنواره "اتحاد" توليدات اعضاء، عرضه و پس از داوري، از آثار برجسته قدرداني مي شود.

در كنار جشنواره نمايشگاهي از تجهيزات توسعه و فناوري رسانه اي شبكه ها نيز به نمايش گذاشته خواهد شد.

اتحاديه راديو تلويزيون هاي اسلامي به ابتكار جمهوري اسلامي ايران و با هدف شكست فضاي تك صدايي حاكم بر رسانه هاي بين المللي تاسيس شده است.

در اتحاديه راديو و تلويزيون هاي اسلامي 230 شبكه از 36 كشور جهان شركت دارند.

در طي نشست هاي متعدد اجلاس در دوره هاي گذشته به جهت ارج نهادن به مقام شامخ شهدا از خانواده هاي شهداي رسانه مقاومت قدرداني شده و در نهمين اجلاس نيز اين آيين با حضور ميهمانان و خانواده شهداي رسانه مقاومت برگزار خواهد شد.

رابطه رسانه با فرهنگِ ايثار و مقاومت از جمله موضوعاتي است كه اين اتحاديه در نشست هاي خود سعي بر تبيين آن دارد.

ستاد خبري اين اجلاس اعلام كرد : تاكنون 483 اثر تلويزيوني و 93 اثر راديويي در قالب‌هاي فيلم، مستند، گزارش‌هاي خبري و برنامه‌هاي تركيبي با موضوعاتي همچون جهان اسلام، وحدت اسلامي، استكبار جهاني و صهيونيست، دفاع از ملت‌هاي مظلوم و جبهه مقاومت به دبيرخانه اجلاس رسيده است و علاقمندان همچنان فرصت دارند آثارشان را به دبيرخانه اجلاس ارسال كنند.  

از جمله بخش هاي جنبي اين اجلاس ، برپايي هفتمين بازار فيلم اسلامي با حضور مؤسسات رسانه‌اي و شبكه‌هاي تلويزيوني اسلامي است كه ، تيرماه در حاشيه نهمين اجلاس مجمع عمومي اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي اسلامي برگزار خواهد شد.

اين بازار به معرفي توليدات سينمايي و تلويزيوني در منطقه و جهان مي‌پردازد و در صدد معرفي و گسترش اين توليدات در سطح بين‌المللي است و با دعوت از كشورهاي مختلف سعي بر اين دارد تا اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي اسلامي را به بهترين و مهم‌ترين نام در زمينه تبادلات فيلم و فروش آثار اسلامي تبديل كند.

ايران، عراق، افغانستان، لبنان، تركيه، كويت، سوريه، يمن، فلسطين، پاكستان، آذربايجان، انگلستان و هند از جمله كشور‌هايي هستند كه در اين بازار شركت مي‌كنند.

سازمان صدا و سيما، حوزه هنري، كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، مركز گسترش سينماي مستند و تجربي، سازمان هنري رسانه‌اي اوج، مركز توليدات هنري بيروت و شبكه‌هاي الاتجاه، الغدير، بلادي، الصراط، طه، ثامن، تمدن، فلسطين‌اليوم و ... آثار تلويزيوني و سينمايي خود را در اين بازار براي عرضه ارائه خواهند كرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار