کد خبر: 857701
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
در راستای پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در صورت گرفت
مدیرعامل سازمان پارک‌ها وفضای سبز شهرداری سنندج گفت : در راستای جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی در پارک جنگلی آبیدر 10 نفر دیده‌بان در پایگاه‌های دیده‌بانی آبیدر مستقر شدند.

قانع حسینی در گفت‌وگو با جوان در کردستان، اظهار کرد: آتش‌سوزی در پارک‌های جنگلی در فصول گرم سال همواره یکی از مشکلات این سازمان و دیگر دستگاه‌های امداد‌رسان است.

وی تصریح کرد: پارک جنگلی آبیدر بعنوان مهم‌ترین تفرجگاه و مکان‌های مسافرپذیر سطح شهر یکی از مکان‌های بسیار حساس و حائز اهمیت است.

وی گفت: حفظ و صیانت از پارک‌های جنگلی همواره از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران شهرداری و شهروندان بوده و در این راستا این سازمان در ابتدای سال‌جاری جلسات منظمی به منظور جلوگیری از آتش‌سوزی در پارک‌های جنگلی را برگزار کرده است.

حسینی عنوان کرد: خوشبختانه امسال شاهد نزول بارش‌های فراوان بودیم که به واسطه آن پارک‌های جنگلی دارای پوشش گیاهی فراوانی است.

وی افزود : با گرم شدن هوا و خشک شدن پوشش گیاهی احتمال وقوع آتش‌سوزی بسیار زیاد است که این سازمان تمهیدات لازم را در این خصوص در نظر گرفته است.

حسینی افزود: یکی از اقدامات این سازمان که سال گذشته که در کاهش آتش‌سوزی آبیدر تاثیرگذار بود استقرار دیده‌بانان در پارک جنگلی آبیدر بود.

وی از استقرار 10 نفر دیده‌بان در پارک جنگلی آبیدر خبر داد و گفت : این افراد بصورت شبانه روزی و در دو شیفت مشغول گشت‌زنی در پارک جنگلی آبیدر هستند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری سنندج عنوان کرد: آبیاری درختان پارک جنگلی آبیدر به منظور جلوگیری از خشک شدن و آتش‌سوزی از دیگر راهکارهای است که به همین منظور 10 نفر مشغول آبیاری درختان آبیدر هستند.

حسینی با بیان اینکه یکی از عوامل مهم آتش‌سوزی در پارکهای جنگلی بحث برپا کردن آتش برای پخت‌وپز و روشن کردن قلیان است، خاطرنشان کرد: شهروندان باید نکات ایمنی را در این خصوص رعایت کنند.

وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم با استقرار دیده‌بابان، آبیاری درختان و مشارکت و تعامل شهروندان امسال شاهدکاهش آمار آتش‌سوزی در پارک جنگلی آبیدر باشیم.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار