کد خبر: 857699
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان سمنان مطرح کرد:
مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان سمنان از آنچه آموزش‌های زیرزمینی و غیرمجاز فنی و حرفه‌ای می‌نامید انتقاد کرد.
ابراهیم محمودی به انتقاد از مراکز غیرمجاز فنی و حرفه ای پرداخت و اظهار کرد: این آموزش‌های زیرزمینی که در رشته‌هایی مانند قالیبافی و برخی رشته‌های فنی و حرفه‌ای بیشتر به‌چشم می‌آید در منازل، برخی دستگاه‌ها و مراکز آزاد انجام می‌شود

وی با اشاره به غیرقانونی بودن بسیاری از این آموزش‌ها افزود: اخیر جلسات مختلفی برای جلوگیری از این آموزش‌ها با دستگاه‌های مسئول و از جمله دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان داشتیم تا از تداوم این آموزش‌های غیرمجاز جلوگیری شود.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان سمنان با بیان اینکه برخی دستگاه‌های اداری نیز به این آموزش‌ها می‌پردازند تصریح کرد: برخی دستگاه‌های اداری با برگزاری دوره‌های آموزشی غیراستاندارد به آموزشگاه‌ها و دستگاه‌های مسئول که براساس قانون متولی این آموزش‌ها هستند آسیب وارد می‌کنند.

وی در خصوص چرایی عدم حل مشکل اشتغال در چند دهه اخیر و تداوم این معضل در چند نسل اخیر کشورمان گفت: پروسه ایجاد اشتغال یک فرآیند است که شامل نیروی انسانی، توانمندسازی و مهارت‌آموزشی به نیروهای کار، به‌کار گیر افراد آموزش‌دیده ماهر و اشتغال و تولید می‌شود لذا برای حل این مشکل باید به همه اجزای این چرخه توجه شود.

محمودی با بیان اینکه دولت در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این بخش داشته افزود: مجلس نیز با وضع قوانینی مناسب به بهبود این شرایط کمک کرده است که این روند باید تداوم بیابد.

وی با بیان اینکه وضعیت استان سمنان از نظر بیکاری در قیاس با دیگر استان‌ها بسیار مطلوب است خاطرنشان کرد: خوشبختانه سمنان بعد از استان مرکزی کمترین بیکار را در سطح کشور دارد و این نشان می‌دهد که مسئولان استان در این بخش عملکرد مناسبی داشته‌اند.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان سمنان بر لزوم مهارت‌آموزی به نیروهای متقاضی کار تاکید کرد و گفت: عمده مشکل ما در این حوزه به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برمی‌گردد که در برخی رشته‌ها فاقد مهارت‌های لازم برای ورود به بازار اشتغال هستند.

وی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان راهکاری برای جبران این معضل نام برد و افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای چه در سطح ملی و چه در سطح استانی تفاهمنامه‌های متعددی با دستگاه‌ها داشته و به آموزش نیروها در این بخش می‌پردازد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار