کد خبر: 857696
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان گفت: بیش از 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان سال 96 با تامین اعتبار پیش‌بینی شده به سامانه نوین آبیاری مجهز می شود.
سیدحسن میرعماد افزود: در سال 95 حدود 430 میلیارد ریال برای تجهیز 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان به سامانه های نوین آبیاری هزینه شد.
وی ادامه داد: همزمان با سفر دکتر روحانی رئیس جمهوری به سمنان در فروردین 96 در پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان، سامانه آبیاری تحت فشار با اعتبار 47 میلیارد تومان اعتبار نصب شد.
وی اظهارداشت: به منظور مقابله با آثار سوء خشکسالی، توسعه آبیاری تحت‌فشار در استان سمنان بدون محدودیت انجام می‌شود و کشاورزان استان در صورت علاقه‌مندی می‌توانند از تسهیلات دولتی برای توسعه آبیاری مکانیزه در باغات یا اراضی کشاورزی خود بهره‌مند شوند.
میرعماد با بیان اینکه توسعه آبیاری نوین به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی از سیاست‌های مهم و جدی دولت است، خاطرنشان کرد: سمنان همواره از این سیاست مهم دولت یازدهم بهره زیادی برده و تجهیزچندین هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغی سمنان به سامانه های نوین به دلیل استقبال کشاورزان این استان اتفاق افتاده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ، محدودیت آب را یکی از مهم‌ترین مشکلات بخش کشاورزی در استان سمنان عنوان کرد و گفت: مصرف بهینه منابع آبی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی است و طرح‌های زیادی مانند احداث استخرهای ذخیره آب، لایروبی قنات ها، انتقال آب کشاورزی به اراضی از طریق لوله‌های انتقال آب و ساماندهی آبیاری با همکاری کشاورزان این استان اجرایی شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ، افزایش متوسط تولید محصولات کشاورزی را از دیگر اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان عنوان کرد و گفت: در چند سال اخیر شاهد افزایش چشمگیر تولید محصولات کشاورزی در هر هکتار اراضی کشاورزی و باغی استان هستیم.
استان سمنان بیش از 40 هزار بهره بردار کشاورزی دارد و حدود 87 درصد از آب تولیدی در این استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار