کد خبر: 857681
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی خبر داد
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از اشتغال‌زایی 15 هزار نفری خوشه قطعات خودروی تبریز با 350 شرکت خبر داد.
سیداصغر حسینی اظهار داشت: خوشه قطعات خودروی تبریز با بیش از 350 شرکت شامل ذی‌نفعان نظیر 25 شرکت ریخته‌گری، 16 شرکت کارخانه آهنگری، 283 واحد ماشین‌کاری، 11 شرکت ورزق‌کاری و 15 شرکت حرارتی است.

وی با بیان اینکه میزان اشتغال خوشه صنعتی قطعات تبریز، 15 هزار نفر است، در خصوص مشکلات واحدهای قطعه‌سازی استان افزود: کمبود تکنولوژی برای تولید انبوه تولیدات، عدم تناسب تکنولوژی با تولید در مقیاس اقتصادی، مدرن نبودن تجهیزات تولیدی در اغلب واحدهای کوچک و متوسط، مشکلات مالی ناشی از عدم وصول به موقع مطالبات به خصوص از شرکت‌های دولتی، پایین بودن سطح صادرات، نبود سیستم کیفیتی در بیشتر  واحدها و محدودیت تعداد واحدهای مونتاژ از اهم مشکلات این واحدهاست.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان قطعات خودرو تبریز در زنجیره تامین جهانی خودرو تا سال 2025 با تکیه بر کیفیت و برند مشهور خواهند بود، اعلام کرد: در این چشم‌انداز 30 درصد از قطعات خودرو و زیرمجموعه‌های آن صادر خواهد شد.

حسینی در خصوص راهکارهای توسعه و نفوذ قطعات خودرو تبریز در بازارهای جهانی و تبدیل آنها به برند جهانی گفت: توسعه بازار منطقه‌ای و بازارهای جهانی، توسعه مونتاژ قطعات و مجموعه‌سازی و زنجیره تامین مربوطه و مدرنیزه کردن سیستم تولید، استراتژی اساسی برای توسعه و رونق قطعات خودرو و نفوذ آنها در بازارهای جهانی است.

وی در خصوص رفع مشکلات این حوزه متذکر شد: باید خودروسازان استان را به تهیه قطعات لازم از استان ترغیب کرده همچنین قطعه‌سازان مستعد را به مجموعه‌سازی تشویق کنیم و با سازمان صنعت، معدن و تجارت به خصوص مقام عالی وزارت جهت ساماندهی تولید خودرو در استان مذاکراتی شده است.

حسینی افزود: همچنین  پیشنهاد ارائه تسهیلاتی با کارمزد و زمان پرداخت قابل تحمل به قطعه‌سازان استان از وزارتخانه درخواست شد و جهت نوسازی و بازسازی واحدهای قطعه‌سازی استان تلاش کنیم.

معاون امور صنایع سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: با توجه به عدم امکان کنترل آمار تولید از 10 سال قبل، امکان مقایسه آمار تولید میسر نبود و با توجه به تغییر بازار (مصرف) و ورود قطعات جدید بخشی از ظرفیت واحدهای قطعه‌ساز به علت تغییر بازار، تغییر یافته است.

وی گفت: با رعایت استانداردهای بین‌المللی بعضی از واحدهای قطعه‌سازی شاهد صادرات روزافزون محصولات به بازارهای منطقه خواهیم بود.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر