کد خبر: 857652
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
قمار‌خانه‌هاي آنلاين هنوز بازند و پیشرفته‌تر هم شده اند تا قربانيان زندگي‌شان را ببازند
ثبت‌نام در كازينوهاي آنلاين فقط شامل نام و ايميل و شماره تلفن نيست بلكه شماره حساب و شماره كارت هم مي‌خواهد و طي مراحل كار، كاربر رمز دوم حساب را هم وارد مي‌كند تا متصديان سايت كاملاً به حساب بانكي دسترسي داشته باشند...
نویسنده: زهرا چيذري

نه زير زميني‌اند و نه پنهاني؛ ‌با يك جست‌وجوي ساده اينترنتي در فضاي مجازي، كانال‌هاي تلگرامي و صفحات اينستاگرامي مي‌توان به سادگي وارد قمارخانه‌ها و كازينوهاي ايران شد و در يك چشم بر هم زدن شانس و بخت و اقبال خود را قمار كرد! اين چندمين گزارشي است كه «جوان» درباره قمارخانه‌هاي آنلاين تهيه مي‌كند، اما كازينوهاي آنلاين وطني پيش چشم مسئولان امر همچنان بازند و با استفاده از ظرفيت فضاي مجازي براي خودشان تبليغ و يارگيري مي‌كنند. حالا هم نوبت به ربات تلگرامي كازينو رسيده است. اين بار بازي‌هاي كازينويي به جاي وب در بستر تلگرام ارائه مي‌شود تا همه شانس‌بازان با داشتن گوشي تلفن همراه هوشمند در هر لحظه از شبانه‌روز بتوانند به اميد طي كردن يك شبه ره ساله و دستيابي به درآمدهاي ميليوني و ميلياردي وارد قماري شوند كه پاياني ندارد. نكته قابل تأمل درباره اين ورژن تازه از قمارخانه آنلاين طراحي هرمي آن است؛‌ شيوه‌اي كه موجب مي‌شود تا قربانيان به جاي هشدار به ديگران درباره ورود به اين سياهچاله براي جبران خسارت‌هايشان افراد بيشتري را به حضور در اين قمار ترغيب كنند.
 
سال گذشته بود كه روزنامه «جوان» ‌در گزارشي تحت عنوان «‌باخت هزاران ميلياردي جوانان به قمارخانه‌هاي آنلاين»  به سراغ سايت‌ها و كانال‌هاي تلگرامي پوكر رفت؛‌گزارشي كه با استقبال مسئولان امر و پليس امنيت ناجا همراه بود و در پي آن شاهد فيلتر شدن برخي از اين سايت‌ها بوديم. اين ماجرا اما با سربرآوردن دوباره سايت‌هاي مشابه ادامه يافت تا جايي كه رئيس پليس فتا از انهدام يك باند قماربازي آنلاين كه ۲۳ ميليارد تومان كلاهبرداري و قماربازي داشت، خبر داد. بنا به تأكيد سردار ‌هاديانفر تاكنون 3 هزار و 323 كانال در حوزه قماربازي شناسايي شده‌اند. در داخل و خارج 248 پرونده قضايي تشكيل و 184 نفر دستگير شده‌اند و پول‌ها بلوكه شده است. به تعبير وي اما بانك‌ها هم با قماربازها همكاري مي‌كنند و به آنها درگاه مي‌دهند و ارائه درگاه‌هاي بانكي نظام‌مند نيست. اين موضوعي بود كه «جوان» يك بار ديگر در گزارشي تحت عنوان «همكاري بانك‌ها با قماربازها‌» به آن پرداخت. «قمارخانه‌ها همچنان پيش چشم مسئولان بازند» نيز گزارشي بود كه اسفند ماه سال گذشته در ادامه پيگيري‌هاي گروه اجتماعي روزنامه جوان درباره اين كلاهبرداري فراگير هشدار داد. با تمام اينها اما قمارخانه‌هاي آنلاين همچنان بازند و تنها از شكلي به شكل ديگر تغيير مي‌كنند تا قربانيان بيشتري را فريب دهند.  اين بار به سراغ يكي از جديدترين نسخه‌هاي قمارخانه‌هاي آنلاين مي‌رويم؛ ‌كازينويي كه براي ورود به آن مبلغ 5 هزار تومان در نظر گرفته شده تا هر كسي توان وارد شدن به اين بازي باخت- برد را داشته باشد.
  
آغازي بي‌پايان
براي آغاز بازي بايد در سايت ثبت‌نام كنيد. اين ثبت‌نام فقط شامل نام و ايميل و شماره تلفن نيست، بلكه شماره حساب و شماره كارت شما را هم مي‌خواهد و طي مراحل كار خودتان رمز دوم حسابتان را هم وارد مي‌كنيد تا متصديان سايت مزبور درست به اندازه خود شما به حساب بانكي‌تان دسترسي داشته باشند. در بخش تماس با ما اما تنها از طريق ارسال پيام در خود سايت مزبور مي‌توانيد با اپراتور سايت در ارتباط باشيد. اين بدين معناست كه اگر در رصدهاي پليس فتا يا ديگر دستگاه‌هاي مسئول سايت مورد نظر فيلتر شود، همين پل ارتباطي را هم از دست خواهيد داد.  
 
راهكارهايي هم براي عطش بيشتر كاربران به گذاشتن مبالغ بيشتر براي شرط‌بندي در نظر گرفته شده است. در شرط‌بندي ميكس حداكثر ضريب كل در هنگام برد ۱۰۰ محاسبه مي‌شود. به اين معني كه اگر شما روي ميكسي شرط‌بندي كنيد كه ضريب كل فرم از ۱۰۰ بيشتر باشد و برنده شويد جايزه شما با ضرايب ۱۰۰ محاسبه خواهد شد.  اين بار حتي فكر فيلتر شدن سايت هم شده است و به همين منظور بونوس‌ها و آدرس‌هاي بدون فيلتر سايت از طريق پيامك يا ايميل اطلاع‌رساني مي‌شود.
  
برد از باخت ديگران
در بخش توضيحات اين سايت كازينو درباره نحوه پرداخت جوايز اينگونه توضيح داده شده است «در سامانه پرداخت جوايز از لحظه درخواست‌تان ما پروسه تزريق ارز به حساب واسطه و پرداخت جوايز شما را  شروع مي‌كنيم. متأسفانه از آنجا كه... در ايران شعبه حقيقي نمي‌تواند داشته باشد و حساب‌ها بر اساس واسطه‌گري تأييد و انتخاب مي‌شوند گاهي ممكن است در سيكل پرداخت‌هايمان تا 24 ساعت تأخير داشته باشيم، اما سعي‌مان در پرداخت زير 12 ساعت است. به زودي واحد‌هاي پرداخت بيت كوين و پرفكت ماني جهت سهولت پرداخت به كاربران اضافه خواهيم كرد.» هر چند بسياري از اين صفحات وب فيك بوده و در داخل كشور و از سوي هكرهاي خودمان طراحي و اجرا مي‌شود، اما بسياري از آنها هم از آن سوي مرزها هدايت مي‌شود تا در كنار كشتن زمان جوانان و افرادي كه در دام اين شيادان مي‌افتند، روزانه ميليون‌ها دلار ارز را از كشور خارج كنند.
 
طرح نمايندگي مادام‌العمر از باخت كاربران معرفي شده نيز چيزي شبيه شركت‌هاي هرمي است. طراحان كازينوهاي جديد براي وسوسه افراد به وارد شدن در اين قمارخانه‌هاي آنلاين برنامه‌هاي ويژه‌اي در نظر گرفته‌اند تا حتي افرادي كه در اين كازينو‌ها مي‌بازند نه فقط ديگران را از حضور در آنها باز ندارند، بلكه به اميد جبران باخته‌هايشان از باختن ديگران، ‌افراد ديگر را هم به اين دام فريبكارانه بيندازند. درباره اين طرح در سايت اين كازينوي آنلاين اينگونه توضيح داده شده است طرح نمايندگي مادام‌العمر از باخت كاربران معرفي شده به صورتي هست كه شما با استفاده از لينك تبليغاتي خود شروع به تبليغات مي‌كنيد و به جذب كاربر مي‌پردازيد و در صورت باخت كاربران با شروع از 20 درصد سود كسب مي‌كنيد. به اين فكر كنيد كه حتي ممكن است خواب باشيد، اما كاربرانتان برايتان جذب سود مي‌كنند.
  
قمارخانه‌هايي كه به شتاب متصلند
با وجود تأكيد سردار هاديان‌فر، رئيس پليس فتا درباره نظام‌مند نبودن درگاه‌هاي اينترنتي و لزوم بررسي اينكه بانك‌ها چرا به قماربازها درگاه مي‌دهند، اين قصه همچنان ادامه دارد. حالا معاون امور بين‌الملل و حقوقي پليس فتای ناجا از بانك‌ها و مؤسسات مالي و اعتباري كشور خواست در راستاي قانون مبارزه با پولشويي با مسئوليت‌پذيري بيشتر نسبت به ايفاي وظايف قانوني خود اقدام كنند تا درگاه‌هاي پرداخت اينترنتي بانكي در راستاي جرائمي همچون قمار آنلاين بستر ارتكاب جرم را تسهيل نكنند. وي تأكيد مي‌كند: چنانچه صاحبان اصلي كسب‌ و كارهاي فوق نسبت به در اختيار قراردادن درگاه‌هاي بانكي اينترنتي به ساير كسب ‌و كارهاي غيرقانوني اقدام كنند پليس فتا نسبت به معرفي آنها به مقام قضايي اقدام خواهد كرد.
با تمام اينها آيا بالاخره بساط قمارخانه‌هاي آنلاين جمع خواهد شد؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار