کد خبر: 857436
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶
در پي توهين يك بازيگر زن به اهالي رسانه
در پي اهانت بهناز جعفري بازيگر سريال «زير پاي مادر» به خبرنگاران، جمعي از اصحاب رسانه نسبت به اين بي‌احترامي‌ها واكنش نشان دادند.
توهين اخير يكي از بازيگران سينما و تلويزيون به اهالي رسانه موجي از نقد و نظر را بين افكار عمومي و به ويژه جامعه رسانه‌اي و هنري كشور ايجاد كرده است.
 
از آنجا كه توهين‌هاي برخي از بازيگران و كارگردانان به اهالي رسانه پيش از اين هم رخ داده بود تعدادي از فعالان رسانه‌هاي فرهنگي تصميم گرفتند اين بار در نامه‌اي اعتراض خود را به توهين‌هاي بهناز جعفري كه در يك نشست خبري پيش آمد اعلام كنند ولي در ميانه راه تعداد قابل‌توجهي از فعالان رسانه‌اي در بخش‌هاي مختلف خبري و همچنين فعالان عرصه روابط عمومي و عكاسان و منتقدان از سراسر كشور ابراز تمايل كردند كه در اين حركت مشاركت داشته باشند تا به نوعي از حقوق همكاران خود دفاع كنند. لذا اين حركت به تشكيل كمپين «توهين به اهالي رسانه ممنوع» منجر شد كه اين كمپين قصد دارد در ادامه راه خود بر لزوم رعايت شأن و احترام اهالي رسانه و رسانه‌ها تأكيد كند و فرصتي براي پيگيري حقوق همه اهالي رسانه باشد.
 
اين كمپين در گام بعدي اقدام به نگارش نامه‌اي جامع به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خواهد كرد تا بتوانيم پيگير حقوق صنفي خود در همه اركان آن باشيم. امضاها از ظهر روز ۲۵ خرداد تا ظهر ۲۷ خرداد جمع‌آوري شده و شامل بر ۶۱۹ نفر مي‌شود.
 
در بخشی از متن نامه آمده است:
ما امضاكنندگان اين نامه ضمن دلجويي از محمد صالح حجت‌الاسلامي كه مورد توهين قرار گرفته و قدرداني از اين عمل همكار خوب‌مان هادي داداشي بار ديگر تأكيد مي‌كنيم كه همواره سعي خبرنگاران هنري تعامل سازنده و دوستانه و محترمانه با اهالي هنر بوده و خواهد بود و سخنان معدود افرادي از جامعه بزرگ و محترم هنري ما را دلزده و نااميد نكرده و هرگز اصول اخلاقي را زير پا نگذاشته و همچون هميشه باز هم با احترام با جامعه هنري در تعامل خواهيم بود.
در مسير گردآوري امضاها بسياري از همكاران رسانه‌اي در حوزه‌هاي مختلف خبري و همچنين منتقدان و عكاسان و فعالان عرصه روابط عمومي به جمع‌مان اضافه شدند لذا در فهرست پيوست نه فقط اهالي رسانه در حوزه هنر بلكه نمايندگاني از همه شاخه‌هاي خبري و اطلاع رساني نام‌شان ديده مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار