کد خبر: 857434
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
از سوی دبيرخانه دومين جشنواره بين‌المللي حقوق بشر امريكايي منتشر شد
فراخوان كشوري شعر «رقص شمشير جاهلي» در خصوص هجو تناقض‌هاي دنياي وارونه امروز با همكاري بنياد فرهنگي سيدالشهدا(ع)، حوزه هنري استان البرز و دبيرخانه دومين جشنواره بين‌المللي حقوق بشر امريكايي منتشر شد.
در پي تأكيدات مقام معظم رهبري بر رسالت شاعران متعهد در خصوص روشنگري عمومي و نشان دادن عكس العمل‌هاي مناسب هنري و شعري نسبت به تناقض‌هاي آشكار سياسي و فرهنگي در دنياي امروز و انتقاد نسبت به عملكرد طنزگونه نهادهاي بين‌المللي و قدرت‌هاي مستكبر جهاني همچون امريكا و پيروان مرتجع آنها در اداره امور جهان و دم زدن از موضوعاتي چون حقوق بشر، حمايت از مردم و مبارزه با تروريسم حوزه هنري استان البرز، بنياد فرهنگي سيد‌الشهدا(ع) و دبيرخانه دومين جشنواره بين‌المللي حقوق بشر امريكايي با همكاري اساتيد و شاعران مطرح كشوري فراخوان سراسري شعر با عنوان «رقص شمشير جاهلي» را با محوريت كلي هجو تناقض‌هاي دنياي وارونه امروز تدوين و منتشر كردند.
شاعران سراسر كشور مي‌توانند تا 25 تيرماه 1396 اشعار خود را در اولويت‌هاي موضوعي ذيل به دبيرخانه اين فراخوان ادبي ارسال كنند:
 
   حقوق بشر سعودي- حقوق بشر امريكايي
   سبك زندگي غربي و درماندگي بشر امروز
   رقص شمشير جاهليت مدرن- رقص شمشير جاهليت قبيلگي
   پايان آل سعود- پايان ارتجاع
   بيداري اسلامي- بيداري انساني
   تناقض‌هاي سياسي- فرهنگي دنياي معاصر
 
بر اساس اين فراخوان، اشعار بايد در هر يك از قالب‌هاي شعري و به شكل طنز، هجو يا انتقادي سروده شوند. اشعار منتخب اين فراخوان در همايش ادبي با‌شكوهي با همين عنوان در استان البرز توسط شاعران خوانش مي‌شوند و از اين آثار تقدير شايسته‌اي به عمل خواهد آمد. همچنين آثار منتخب اين فراخوان در كتاب مجموعه اشعار اين همايش منتشر خواهند شد.
ارسال آثار صرفاً از طريق دبيرخانه مجازي به نشانيwww.artiraniha.ir انجام مي‌شود. تقدير از آثار برگزيده و همايش ادبي نيز در اواخر تيرماه برگزار خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار