کد خبر: 857422
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴
رئيس اتحاديه نمايشگاه‌داران خودرو با اعلام اينكه در سه ماهه امسال قيمت خودرو ۳۰۰ هزار تا ۲ ميليون تومان افزايش يافته است، گفت: بايد مسؤلان نظارت لازم را بر بازار خودرو داشته باشند تا خودروسازان به هر بهانه‌اي قيمت‌ها را افزايش ندهند.
سعيد مؤتمني در گفت‌وگو با تسنيم، با اشاره به اينكه از تيرماه تا اسفندماه سال گذشته خودرو با قيمت‌هاي متفاوتي نسبت به امسال در بازار عرضه مي‌شود، اظهارداشت: از 19 فروردين ماه امسال قيمت انواع خودرو به بهانه‌هاي مختلف از جمله اعمال هزينه‌هاي قانوني مانند بيمه نامه شخص ثالث 300 هزار تا 2 ميليون تومان افزايش پيدا كرده است.
وي افزود: افزايش قيمت خودرو توسط شركت‌هاي خودروسازي در حالي اعمال شده كه بنا به اذعان نمايندگان شركت‌هاي بيمه نرخ بيمه‌نامه شخص ثالث از 50 تا 70 هزار تومان افزايش يافته است.
 
رئيس اتحاديه نمايشگاه‌داران خودرو با اشاره به اينكه متولي نظارت بر بازار خريد و فروش خودرو با سازمان حمايت است، گفت: اخيراً سايپا در ابلاغيه جديد خود به نمايندگي‌هاي اين شركت قيمت وانت پرايد را بيش از يك ميليون افزايش داده و در سامانه فروش خود اين خودرو را با قيمت 20 ميليون و 314 هزار تومان به فروش مي‌رساند. اين موضوع براي خريداران بسيار قابل تأمل است كه شركت براساس چه مواردي اين افزايش قيمت را براي اين محصول در نظر گرفته است.
مؤتمني با اعلام اينكه بايد مسؤلان نظارت لازم را بر بازار خودرو داشته باشند، گفت: اين افزايش قيمت‌ها در حالي از سوي شركت‌هاي خودروسازي اعمال مي‌شود كه هنوز قيمت‌هاي جديد انواع خودرو در سال 96 توسط شوراي رقابت منتشر نشده است.
 
به گزارش تسنيم، براساس مصوبه ارديبهشت ماه 95 شوراي رقابت خودروسازى سايپا را به دليل بهبود نبخشيدن كيفيت محصولات جريمه و افزايشى 4/0 درصدي را براي قيمت محصولات اين شركت تعيين كرده بود.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار