کد خبر: 857414
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
واكنش جامعه كشتي به ملاقات فوتبالي روحاني و انتقاد از بي‌توجهي به مدال‌آوران
امشب ورزشي‌ها در حالي مهمان افطاري رئيس‌جمهور هستند كه چند روزي است گلايه‌هاي قهرمانان و پيشكسوتان رشته‌هاي غيرفوتبالي به خصوص كشتي به ملاقات حسن روحاني با بازيكنان و كادر فني تيم ملي فوتبال بالا گرفته...
نویسنده: سعيد احمديان 
 
امشب ورزشي‌ها در حالي مهمان افطاري رئيس‌جمهور هستند كه چند روزي است گلايه‌هاي قهرمانان و پيشكسوتان رشته‌هاي غيرفوتبالي به خصوص كشتي به ملاقات حسن روحاني با بازيكنان و كادر فني تيم ملي فوتبال بالا گرفته، گلايه‌هايي كه حتما به گوش رئيس‌جمهور رسيده، حرف منتقدان يكي است، آنها مي‌گويند همان قدر كه يك رئيس‌جمهور به فوتبال اهميت و وقت ملاقات مي‌دهد به ساير رشته‌هاي ورزشي هم توجه كند.
 
صبح چهارشنبه گذشته بود كه ملي‌پوشان فوتبال كشورمان مهمان پاستور بودند، ملاقات با رئيس‌جمهور 48 ساعت بعد از صعود به جام جهاني بهترين خبر ممكن براي فوتبالي‌ها و به خصوص كرش بود كه به گفته خودشان حرف‌هاي زيادي با رئيس‌جمهور داشتند، ملاقاتي كه در فضاي صميمي برگزار شد و روحاني هم كه اطلاعات فوتبالي‌اش، شگفتي كرش را سبب شده بود، قول هر گونه حمايت به آنها داد. سر آخر هم همه راضي با چهره‌هايي خندان در پله‌هاي ساختمان رياست جمهوري عكس يادگاري هم گرفتند تا پاستور يك روز فوتبالي را تجربه كند. اين دومين ملاقات حسن روحاني با اهالي فوتبال در چهار سال گذشته بود، ملاقت‌هايي اختصاصي كه نشان مي‌داد روحاني مانند رؤساي قبلي جمهور يك فوتبالي تمام عيار است و انتشار عكس وي با لباس ورزشي در حين تماشاي بازي ايران و آرژانتين در جام جهاني 2014 گوياي همه چيز بود.
ساعاتي پس از ديدار روحاني با ملي‌پوشان فوتبال كشورمان نگذشته بود كه نشانه نارضايتي، منهاي فوتبالي‌ها آشكار شد، قهرمان و پيشكسوتان كشتي هم در اين ميان ميدان‌دار بودند، رشته‌اي كه بيشترين افتخارات را در آسيا، جهان و المپيك براي كشورمان به ارمغان آورده، اما پشت درهاي بسته رياست جمهوري مانده و ملي‌پوشان  آن نه پول ميلياردي مي‌گيرند و نه  اردوهاي بلند مدت خارجي دارند.
 
كشتي و فوتبال قابل مقايسه نيستند
در اين همين راستا ابراهيم جوادي، پيشكسوت كشتي و دارنده چهار مدال طلاي جهان به خبرگزاري فارس گفت: «هيچ مشكلي با فوتباليست‌ها نداريم و با همه آنها دوست هستيم، اما بحث بر سر افرادي است كه سيستم را به اين شكل ناعادلانه اداره مي‌كنند. تيم فوتبال ما به جام جهاني صعود كرده، مگر دفعات قبل كه صعود كرده بوديم چه افتخاري نصيب ورزش ما شد؟ نهايت افتخار فوتباليست‌هاي ما قهرماني در آسياست، اما شما ببينيد كشتي‌گيران دوم ما چگونه به راحتي در آسيا پرچم ايران را به اهتزاز در آوردند.» دارنده مدال برنز ادامه داد: «رسول خادم پس از المپيك طي نامه‌اي از رئيس‌جمهور خواهان رسيدگي و توجه به مدال‌آوران المپيك شد، اما آيا رئيس‌جمهور پيگير خواسته اهالي كشتي شد؟ ما همانگونه كه با رأي خود به ياري آقاي روحاني شتافتيم از ايشان گله هم داريم كه چطور طي كمتر از 48 ساعت با آغوش باز فوتباليست‌ها را براي صعود به جام جهاني به حضور مي‌پذيرند، اما سؤالم اينجاست آيا پيروزي كشتي‌گيران ايران مقابل امريكاي تا دندان مسلح در جام جهاني كرمانشاه يا مدال‌آوري ورزشكاران در المپيك افتخار نيست.»
 
نگاه مسئولان به ورزش‌ها عدالت محور باشد
حسين ملاقاسمي، پيشكسوت كشتي هم معتقد است كه توجه به رشته‌هايي مانند كشتي هم مانند فوتبال بايد باشد. ملاقاسمي ديروز به خبرگزاري ايسنا گفت: «در ورزش كشور افتخاري به دست بيايد به سهم خودم احساس غرور مي‌كنم و اين موضوع در صعود تيم ملي فوتبال به جام جهاني نيز حكمفرما بود، اما در هر حال انتظارم از مسئولان عدالت محوري در اين زمينه است. نگاه مسئولان به ورزشكاران بايد به گونه‌اي باشد كه باعث دلسردي ساير قهرمانان نشوند و نبايد شرايط طوري رقم بخورد كه پول هنگفتي خرج يك رشته شود و توجه‌ها به آن سو باشد، اما رشته‌هايي مانند كشتي كه در المپيك‌ها بايد براي ورزش ايران آبروداري كنند، به حق واقعي خود نرسند.»
 
وي ادامه داد: «شايد دوستان الان از ديدارهاي متعدد رئيس‌جمهور با ورزشكاران رشته‌هاي مختلف بگويند اما جامعه كشتي و رشته‌هاي پرافتخاري همچون وزنه‌برداري يا تكواندو اين حق را دارند كه بتوانند به صورت خصوصي با رئيس دولت خود ديدار كنند؛ مانند اتفاقي كه 48 ساعت پس از صعود فوتبال به جام جهاني افتاد. »
  
نگاه به ورزش‌ها بر اساس مدال‌آوري باشد
رحيم علي‌آبادي، دارنده مدال نقره المپيك 1972 مونيخ و عضو شوراي فني كشتي‌فرنگي هم همه انتظارات را مالي نمي‌داند: «همه انتظارات ما مالي نيست، چون مي‌دانيم اگر قرار بر پول و درآمدزايي بود، بايد به جاي كشتي سراغ ورزش ديگري مي‌رفتيم. انتظار ما اين است با توجه به اهميت بسيار بالايي كه موفقيت در مسابقات المپيك و پس از آن بازي‌هاي آسيايي و جهاني براي جايگاه سياسي و اقتصادي ايران در دنيا دارد، نگاه مسئولان كشور به ورزش‌هاي مختلف، بر اساس مدال‌آوري آنها باشد.»
 
بهرام مشتاقي، پيشكسوت كشتي هم به خبرگزاري تسنيم گفت: «در دوره گذشته در جام جهاني به آرژانتين باختيم و تيم پاداش گرفت، اما چه پاداشي به تيم قهرمان جام جهاني در كشتي اعطا شد. در همين كشور همسايه ما آذربايجان، رئيس‌جمهور اين كشور به همراه خانواده‌اش ساعت‌ها به تماشاي مسابقات كشتي بازي‌هاي همبستگي كشورهاي اسلامي مي‌نشيند و علاوه بر حمايت‌هاي مادي خاص از نظر معنوي نيز از قهرمانان خود حمايت مي‌كند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار