کد خبر: 857257
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
وزیر بهداشت در تبریز مطرح کرد
وزیر بهداشت با تاکید بر ایجاد فرهنگ سلامت در کل کشور گفت: باید با فرهنگ‌سازی، رعایت بهداشت و پیشگیری با سبک زندگی مردم عجین شود.
سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان با  ابراز امیدواری از توسعه تبریز در بخش سلامت اظهار داشت: امید است این نکات در خطبه‌های نماز جمعه نیز ذکر شود، جا دارد اینجا از زحمات آیت‌الله شبستری امام جمعه سابق تبریز تشکر کنم که زحمات ارزنده‌ای در این سال‌ها کشیدند.

وی با بیان اینکه بخشی از خدمات تبریز الگوی کشوری شده است، افزود: مسؤولان اداری و حمایت‌های مردم باعث پیشرفت تبریز در حوزه سلامت شده است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: سلامت حوزه بسیار سخت است و مردم ۲۴ ساعته آن را می‌بینند و لمس می‌کنند، تامین آن بسیار مهم است.

وی با تاکید به ایجاد فرهنگ سلامت در کل کشور افزود: باید با فرهنگ‌سازی بهداشت و پیشگیری از بیماری‌ها با سبک زندگی مردم عجین شود.

وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت برای تامین این بخش به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد و نیازمند همکاری دیگر دستگاه‌ها و به خصوص مردم در این زمینه است.

قاضی‌زاده هاشمی به وجود خیران قابل توجه در حوزه بهداشت در استان آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و افزود: خیران در این استان بیشترین خدمات را در زمینه بهداشت و درمان انجام داده‌اند که باید این امر نهادینه شود.

وزیر بهداشت بیان کرد: با نیت و استفاده از ظرفیت دانشگاه می‌توان کارهای بزرگی در زمینه سلامت انجام داد.

وی در پاسخ به گفته‌های امام جمعه تبریز نیز گفت: طب سنتی و توجه به نوع تغذیه‌ مردم، مورد توجه بوده و به لطف خدا اهتمام بیشتری نیز به این حوزه‌ها خواهیم داشت.

محمد حسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این دیدار اظهار کرد: در اولین بیمارستان تخصصی جامع زنان شاهد دریافت خدماتی خواهیم بود که در ایران برای اولین بار اتفاق می‌افتد.
  
وی بیان کرد: اولین بانک شیر مادر در تبریز افتتاح شد و بسیار عملکرد خوب و مؤثری دارد، نوزادانی که مادرشان شیر نداشت امروز می‌توانند شیر مادر اهداء شده مصرف کنند.

صومی افزود: نهضت ایجاد فضای مناسب برای  بهداشت و درمان در تمام شهرستان‌ها در حال اجراست و ما به صورت مشارکتی و ۵۰ به ۵۰ با خیران کار می‌کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر