کد خبر: 857247
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب درمجلس خبرداد:
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب درمجلس گفت: در طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک، تخصیص اعتبار به منظور بیابان زدایی باتوجه به همجواری این شهر با کویر میقان، مورد توجه قرار نگرفته است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب درمجلس گفت: در طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک، تخصیص اعتبار به منظور بیابان زدایی باتوجه به همجواری این شهر با کویر میقان، مورد توجه قرار نگرفته است.

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب درمجلس در جریان بازدید از کویر میقان اراک در آستانه روز جهانی بیابان زدایی، اظهار داشت: با توجه به اینکه فضای بیابانی کویر میقان پهنه وسیعی از شهرستان اراک را در بر می گیرد، در اکوسیستم منطقه تاثیرگذار است بنابراین باید پیشگیری از مخاطرات آتی آن مدنظر قرار گیرد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: سطح آبگیر منطقه میقان(تالاب) بیش از ۱۲هزار هکتار است و حوزه آبریز تالاب میقان نیز ۵۰۰هزار هکتار می باشد که این تالاب در فضای بیابانی ۳۸هزار هکتاری محصور شده است.

کریمی بیان کرد: طی سال های اخیر اقداماتی برای تثبیت شن های روان کویر میقان و جلوگیری از مخاطراتی که گسترش این منطقه بیابانی برای شهر اراک و مناطق اطراف خود به همراه دارد انجام و ۲۰هزار هکتار شن روان تثبیت شده، اما کافی نیست و برای استمرار این اقدامات نیاز به اختصاص اعتبار است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: در صورتی که تخصیص اعتبار و اقدام به موقع در راستای جلوگیری از مخاطراتی همچون انتشار ریزگردهای کویر میقان در سایر نقاط و به ویژه شهر اراک که در جوار آن است انجام نشود، طی سال های آتی شهر اراک به واسطه انتشار ریزگرد و حرکت شن های روان کویر میقان، با مشکلات افزایش آلودگی هوا و... روبرو خواهد شد.

وی تصریح کرد: طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک موضوع مخاطرات کویر میقان در جوار این شهر و ضرورت بیابان زدایی را مورد توجه قرار نداده که در این زمینه به نظر می رسد بایستی بازنگری هایی در این طرح انجام شده و به این موضوع اعتبار اختصاص یابد.

کریمی ادامه داد: علاوه بر مسائل ذکرشده، منطقه تالاب و کویر میقان یک اکوسیستم خاص و منحصر به فرد بوده که از جذابیت های گردشگری برخوردار است، بنابراین باید هم برمبنای اصول زیست محیطی و هم به منظور حفظ این جاذبه گردشگری طبیعی، برنامه ریزی و اقدامات لازم را انجام دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار