مازيار حسيني در خصوص سرانجام ايجاد خطوط HOV در پايتخت اظهار داشت: اين طرح در بسياري از شهرهاي پيشرفته جهان اجرا شده و در حال حاضر مطالعات ايجاد خطوط ويژه خودروهاي چند سرنشين در بزرگراه نيايش در حال انجام است. همچنين مطالعات ايجاد اين خطوط در بخش جنوبي بزرگراه امام علي (ع) نيز آغاز شده است.
وي ادامه داد: در بخش جنوبي بزرگراه امام علي (ع) از خطوط ويژه اتوبوس به اين منظور ميتوان استفاده كرد زيرا تمام مسير ويژه اتوبوس از نظر مسافر برابر نيست.
به گفته حسيني، براي اجرايي شدن اين پروژه هماهنگيهاي لازم با پليس راهور به عمل آمده و پليس نيز با اجراي اين طرح موافق است.
معاون شهردار تهران تأكيد كرد: در مسيرهاي پيشبيني شده تجهيزات لازم از جمله دوربينهاي نظارتي پيشبيني شده و قابليت ثبت تخلفات در خطوط HOV وجود دارد.
بر اساس اين گزارش، حدود پنج سال پيش مطالعاتي در شهرداري تهران براي ايجاد اين خطوط در بزرگراه همت انجام شده بود، اما تا امروز ايجاد اين خطوط تحقق نيافت. در حالي كه مسئولان ترافيكي شهر تهران يكي از مهمترين دلايل ترافيك شهر تهران را خودروهاي تكسرنشين ميدانند. HOV(خطوط پرسرنشين) يعني اختصاص يكي از باندها به حركت خودروهاي با سرنشين بالاتر.
به اعتقاد كارشناسان ترافيك در صورت اجرايي شدن خطوط HOV مسافران تك نفرهاي كه عادت كردهاند به تاكسيها پيشنهاد «سفر دربستي» بدهند، كمتر به اين كار مبادرت خواهند كرد؛ زيرا اگر تاكسي مسافر ديگري سوار كند، براي آنها هم بهتر است، چون از خط HOV عبور ميكند. البته اگر هم پيشنهاد دهند، اين موضوع با اقبال تاكسيها مواجه نخواهد شد. همچنين مسير HOV يك باند خالي و خلوت براي خودروهاي امدادي است كه از ضروريات اجتنابناپذير يك شهر پرجمعيت است.