کد خبر: 857201
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
هشدار درباره خروج گنجينه ملي ايران به اروپا
نام افشين پرورش چندسالي است كه با افشاگري در حوزه هنرهاي تجسمي و مديريت اين حوزه پيوند خورده است...
نویسنده: فرزين ماندگار
 
نام افشين پرورش چندسالي است كه با افشاگري در حوزه هنرهاي تجسمي و مديريت اين حوزه پيوند خورده است، او مدت‌هاست كه نسبت به خروج آثار موزه هنرهاي معاصر به اروپا معترض است و در اين ارتباط دست به افشاگري مي‌زند، بسياري از گفته‌هاي او از جمله تأكيدش بر لزوم حسابرسي و تهيه‌ فهرست آثار موزه و پاسخگويي نهادها در مقابل افكار عمومي نشان‌دهنده‌ مشكلات متعدد در بطن نظام مديريتي فرهنگي ايران است.
 
روز گذشته اختتاميه نمايشگاه آثار موزه هنرهاي معاصر بود و عصر امروز هم طبق دعوتنامه‌اي كه براي تعدادي از مجموعه داران فرستاده شده، نمايش خصوصي آثار به صرف شام انجام مي‌شود. از فردا يك‌شنبه هم آثار بسته بندي شده و به مقصد برلين فرستاده مي‌شوند. مجموعه معاونت هنري كه پرورش از آنها با عنوان سرسپردگان مافياي هنر ياد مي‌كند، به گفته اين فعال عرصه هنرهاي تجسمي پس از ناكامي سال گذشته دوباره جان گرفته و به گفته او اين بار در سكوت سرخود و خيره سرانه، قانون را دور مي‌زند و كار خود را مي‌كند.
 
پرورش كه منتقد ارسال آثار ملي ايران به اروپاست اخيراً در فضاي مجازي بار ديگر نسبت به اين مسئله هشدار داده و نوشته: مشكل من به عنوان يكي از مخالفان اصلي ارسال آثار موزه به اروپا اين است كه: ليست موجودي آثار موزه (آثار اصلي، اماني و اهدايي) كجاست و چرا هيچ كسي در ايران از تعداد موجودي گنجينه خبري ندارد؟ چرا تنها كامران ديبا و فرح ديبا، ليست اصلي آثار را در اختيار دارند؟ چرا پس از گذر حدود 38 سال از تغيير حكومت ايران، هنوز از ملي شدن اين آثار جلوگيري مي‌شود و اوراق هويتي آثار به نام خانواده پهلوي، ديبا و كارگزاران حكومت گذشته است؟ چرا مفاد قراردادهاي بسته شده بين معاونت هنري و دول اروپايي محرمانه بوده و برخلاف اصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسي، تحويل مجلس نشده است؟ چرا بيمه‌نامه‌ها، ضمانت‌نامه‌ها و اوراق هويتي آثار ارسالي محرمانه باقي مانده است؟ چرا همانند جريان ارسال آثار موزه‌هاي ميراث فرهنگي به اروپا، معاونت هنري از مجراي قانوني براي كسب مجوز ارسال آثار استفاده نمي‌كند؟ چرا به جاي كاردار فرهنگي ايران در آلمان، شخص كامران ديبا مسئول و ناظر برگزاري اين نمايشگاه در آلمان است؟ دليل اين همه تعجيل، دستپاچگي و واكنش‌هاي سراسر دروغ مرادخاني و ملانوروزي (مزدوران مافياي هنر) چيست؟ دليل سپردن پروژه ارسال آثار به بخش خصوصي- بدون گذراندن پروسه‌هاي قانوني اين واگذاري- چيست؟ شش ماه پيش، سه دلال بدنام را مأمور به اجراي اين پروژه كردند و اين‌بار و. م مدير آرت سنتر پا به ميدان گذاشته است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
0
0
آقا خیلی چیزا هست که تو این کشور محرمانه است ، به عبارتی ، به کسی مربوط نیست .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار