کد خبر: 857156
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۶
روحاني در ضيافت افطار اصحاب رسانه مدعي شد
جلسه ضيافت افطار رئيس‌جمهور با اصحاب رسانه گرچه دعوت به اعتدال و عبور از فضاي تبليغات انتخاباتي بود، ليكن روحاني بازهم به عادت مألوف منتقدان دولت را عده‌اي تندرو و دشنام گو توصيف كرد كه ناسزاها و دشنام‌هاي خود را انقلابي‌گري توصيف مي‌كنند.
نويسنده: جعفر تکبيري

جلسه ضيافت افطار رئيس‌جمهور با اصحاب رسانه گرچه دعوت به اعتدال و عبور از فضاي تبليغات انتخاباتي بود، ليكن روحاني بازهم به عادت مألوف منتقدان دولت را عده‌اي تندرو و دشنام گو توصيف كرد كه ناسزاها و دشنام‌هاي خود را انقلابي‌گري توصيف مي‌كنند.
روحاني مدعي شد: بي‌ترديد دولت يازدهم مظلوم‌ترين دولت در تاريخ انقلاب بوده است. او همگان را توصيه كرد كه بايد از گذشته عبور كنيم، به آينده بنگريم و به جاي رقابت‌هاي ديروز به اهداف ملي بينديشيم. سخن حقي كه بيش از هركس مخاطب آن خود ايشان هستند چراكه طي چند سال گذشته، هم او بود كه از دولت‌هاي نهم و دهم تصويري سياه و ويرانگر براي ملت ترسيم كرد و در جريان رقابت‌هاي انتخاباتي امسال نيز رقيب و در پاره‌اي موارد عملكرد نظام در 38 سال گذشته را به بد‌ترين شكل ممكن تخريب كرد. رئيس‌جمهور در ادامه سخنان خود با طرح اين سؤال كه چرا برخي از ما لحن مان را اصلاح نمي‌كنيم و چرا نمي‌دانيم با چه لحني مي‌خواهيم با دولت، با منطقه و با دنيا صحبت كنيم، اظهار داشت: با لحن تند به جايي نمي‌رسيم. والله جز اعتدال راه ديگري وجود ندارد.
 
 حضور مردم در انتخابات توطئه‌ها را نقش بر آب كرد
حسن روحاني در اين مراسم ضمن تشبيه كار در عرصه رسانه به كار پيامبري، رسانه داري را امري مقدس دانست و از رسانه‌ها خواست بر اساس گفته‌هاي قرآن كريم، امين باشند و فقط واقعيت‌ها و حقايق جامعه را به مردم ابلاغ كنند.  
وي سپس به بيان مصاديق اين گفته خود پرداخت و به واقعه غدير و نقش مهم رسانه در اين امر اشاره كرد: «پيامبر‌(ص) در همان روز غدير به نقش مهم رسانه‌ها اشاره كردند و فرمودند همه آنهايي كه در اينجا حضور داريد موظف هستيد تا حادثه امروز را به كساني كه در اينجا حضور ندارند ابلاغ كنيد و برسانيد.»
 رئيس‌جمهور ابلاغ پيام‌هاي اصلي دين، تاريخ، ملت، انقلاب و اهداف نظام اسلامي را وظيفه همگان دانست و در خصوص وظايف رسانه‌ها چنين گفت: «رسانه سازنده خبر نيست، رسانه ابلاغ كننده حقيقت است و اين وظيفه سنگيني است.» وي در ادامه سخنان خود به انتخابات 29 ارديبهشت اشاره كرد و در اين خصوص عنوان كرد كه روزهاي انتخابات روزهاي بسيار مهمي براي كشور و عيد سياسي و روزها و شب‌هاي قدر ملت ايران بود.
 
 مردم ايران قدر، آينده و سرنوشت خود را با حضور در كنار صندوق‌هاي رأي رقم زدند.  
حسن روحاني همچنين به تمجيد از حضور گسترده مردم در پاي صندوق‌هاي رأي پرداخت و عنوان كرد كه حضور گسترده مردم در انتخابات در حساس‌ترين موقعيت منطقه‌اي، تاريخي و جهاني روي داد يعني در شرايطي كه غرب به دنبال فشار جديد به ايران بود و برخي‌ در منطقه اجتماع كرده بودند تا پيام تهديد را به ملت ما بدهند و اربابان، دستورهاي جديدي را به تروريست‌هاي منطقه داده بودند كه حتماً بايد تهران را ناامن كنيد اما مردم ايران با حضور پرشور خود همه اين توطئه‌ها را نقش بر آب كردند.
  دولت يازدهم؛ مظلوم‌ترين دولت در تاريخ انقلاب!
رئيس‌جمهور منتخب سپس دولت يازدهم كه در آخرين روزهاي خود به سر مي‌برد را مظلوم‌ترين دولت در تاريخ انقلاب خواند و از همگان خواست تا در شرايط امروز بيشتر به آينده و نه گذشته و به اهداف ملي و نه رقابت‌هاي ديروز نگاه كنند.
رئيس‌جمهور منتخب با پيش كشيدن موضوع انتخابات، به پيشواز بازخواني عملكرد رسانه‌ها در ايام انتخابات رفت. بر همين اساس روحاني دولت را نماينده مردم ايران دانست و در خصوص عملكرد رسانه‌ها چنين گفت: «بيان موفقيت‌ها و پيروزي‌هاي دولت چيزي جز بيان موفقيت‌ها و پيروزي‌هاي ملت نيست. دولت چيزي نيست جز نماينده مردم و يكي از اشتباهاتي كه رسانه‌ها بايد تصحيح كنند، اين است كه گفته مي‌شود مثلاً اين آقا وكيل الدوله است يا اين رسانه، رسانه طرفدار دولت است. در حالي كه دولت همان نماينده ملت است.» وي سپس انتخابات رياست جمهوري را تنها انتخاباتي عنوان كرد كه هر چهار سال و در سطح ملي برگزار مي‌شود و بر اساس همين واقعيت كسي كه انتخاب مي‌شود رئيس «جمهور» «همه مردم» است و بايد مجري وظايفي باشد كه قانون اساسي بر دوش او گذاشته است.
 
 انتقاد همچون نمك است
روحاني همچنين بار ديگر اصل انتقاد را بسيار سازنده و مفيد دانست و آن را همانند نمك براي غذا معرفي اما تأكيد كرد كه «همه غذا كه نبايد از نمك تشكيل شود بلكه بايد اصل اخبار و واقعيت‌ها را نيز به مردم گفت. انتقاد واقعي و سازنده يعني اينكه واقعيتي را براي مردم توضيح دهيم و مثلاً به مردم بگوييم در توليد گندم خودكفا شديم و بعد انتقادمان را هم مطرح كنيم. انتقاد سازنده لازم است، اما مثلاً بگوييم در حالي كه در سال 92 روزانه 6 ميليون ليتر گازوئيل وارد مي‌كرديم، امروز روزانه 13 ميليون ليتر گازوئيل صادر مي‌كنيم و برنامه داريم كه اين ميزان سال آينده به 20 ميليون ليتر برسد. بگوييم در حال رسيدن به خودكفايي در توليد بنزين هستيم و بعد انتقادمان را هم مطرح كنيم.» رئيس‌جمهور منتخب در ادامه اين بحث از رسانه هايي كه اداي وظيفه كردند سپاسگزاري كرد و از رسانه هايي كه به اعتقاد او مسيرشان دقيق نبوده خواست تا «حالا كه انتخابات تمام شد، دولت يازدهم هم تمام شد و مي‌خواهيم وارد دولت دوازدهم شويم، بياييد كمك كنيد با يك فضاي جديد وارد اين عرصه شويم. لحن‌ها را دوستانه و برادرانه‌تر كنيم.»
 
 فحش ندهيد
حسن روحاني در قسمت پاياني سخنان خود كه همزمان با شب قدر بود به تأثير تبليغات ناصحيح بر چهره اميرالمؤمنين(ع)‌اشاره و عنوان كرد كه «تبليغات ناصحيح مي‌تواند واقعيت اين چهره را كه سراسر حق و عدل است، مخدوش كند و به ما مي‌آموزد كه تبليغات ناصحيح كاري مي‌كند كه مردم روبه‌روي اميرالمؤمنين (ع) در جمل و صفين و نهروان مي‌ايستند.» وي سپس چنين عنوان كرد: «اين نشان مي‌دهد امروز رسالت سنگيني بر عهده ماست، البته مردم در ايام انتخابات و در شكل شهروند خبرنگار به صحنه آمدند، لذا اگر رسانه هايي كه در مسير حق حركت مي‌كردند، تنها بودند ما در انتخابات موفق نبوديم.» روحاني با طرح اين سؤال كه «چرا برخي از ما لحن مان را اصلاح نمي‌كنيم و چرا نمي‌دانيم با چه لحني مي‌خواهيم با دولت، با منطقه و با دنيا صحبت كنيم» قسم خورد كه «با لحن تند به جايي نمي‌رسيم و والله جز اعتدال راه ديگري وجود ندارد.»
او سپس مصداقي از اعتدال را چنين بيان كرد: «امام خميني (ره) هم با اعتدال انقلاب را پيروز كرد. اگر امام به مردم مي‌گفت بروند جلوي ارتش بايستند و مقابله كنند، كشور حمام خون مي‌شد اما امام چنان عمل كرد كه هر چيزي را جذب و هضم كرد.»
روحاني در پايان با حالتي برافروخته تلويحا انتقاد برخي رسانه‌ها را فحش قلمداد كرد و گفت: «اميرالمؤمنين(ع) وقتي مشاهده كرد تعدادي از لشكريانش در صفين، حين جنگ به دشمن دشنام مي‌دهند، واكنش نشان داد و گفت من اصحابي را نمي‌خواهم كه به دشمنانشان فحش دهند. حالا برخي از ما كه خود را شيعه علي(ع) مي‌دانيم، چرا دشنام دادن را افتخار مي‌دانيم و ناسزا‌گويي را انقلابي‌گري مي‌دانيم؟ انقلابي ما اميرالمؤمنين (ع) و پيامبر
 اكرم (ص) است، عمار و ياسر است.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
0
1
به خدا روحانی خودش هم نی داند چه میگوید
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۷
0
1
نمی دونم اقای رییس جمهور طبق جه سندی این صحبت را از امام گفته.فقط عرض کنم وقتی محمد رضا سر نگونی خود را نزدیک دید به رسانه امد و التماس کنان از مردم و امام خواست تا یک فرصت دیگر به او بدهند .اما امام قاطع حواب داد که باید بروی.بعد از پیروزی انقلاب چند بار امریکا می خواست گروه مذاکره با امام بفرسته اما امام قبول نکرد.البته امام و مردم ایران دنبال جنگ نیستند و اهل صلحند.اما وقتی امریکا .امریکاست باید مثل امریکا با اون برخورد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار